Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sevilla - fiets van en naar vliegveld - Forum Wereldfietser

Sevilla - fiets van en naar vliegveld

Mijn eerste vraag hier op het forum ;-)
Al zelf het een en ander gezocht natuurlijk.

In april ga ik een aantal weken alleen door Andalusie fietsen (en kamperen) en heb een vliegticket geboekt naar Sevilla (retour) inclusief fiets. Vliegen is nooit mijn eerste keus geweest, maar nu maak ik een uitzondering, en heb dan ook geen ervaring met een fiets in het vliegtuig. Daarover al veel gelezen hier en ik heb besloten voor een doos te gaan die ik van lokale fietsenmaker krijg en zo thuis in alle rust mijn fiets kan inpakken. Mijn partner brengt me zo kant klaar naar Schiphol ;-)

In Sevilla wil ik dat bij voorkeur ook zo doen. Dus zoek in een fietsvriendelijk hotel/pension voor eerste en laatste nacht (misschien één of twee extra) waar ik mijn doos (etc) kan achterlaten en op terugweg weer relaxed kan inpakken. Wie heeft dat ook zo gedaan en ik welk hotel (oid) was dat en hoe heb je het vervoer van en naar vliegveld geregeld?
Wij zijn in december 21 teruggevlogen vanuit Sevilla. De scanner voor de fiets was super klein. Onze fiets was ingepakt in een zak en nog was de scanner veel te klein. Blijven aandringen is de boodschap en dan brengen ze je naar een speciale ruimte waar we wel de zak volledig moesten open doen (en dat is niet leuk want de fiets was goed ingepakt). Ons logement lag in centrum Sevilla. Het was wel even zoeken naar de goede route van het centrum naar de luchthaven. De meest logische route was de autostrade maar niet handig met de fiets natuurlijk :). Veel plezier; Sevilla is een zalige stad.
Ik heb een paar jaar geleden in het Ibis Hotel in Sevilla gelogeerd, daar hadden we voor vertrek vanuit Nederland een postpakket naartoe gestuurd met twee fietshoezen erin, dat hebben ze een paar weken zonder probleem voor ons bewaard, na e-mail-overleg uiteraard.
Er is daar een flinke bagageruimte, ik denk dat als je daar een overnachting op de heen- en terugweg boekt, ze best een doos willen bewaren, desnoods opgevouwen. Waag er een mailtje aan, zou ik zeggen. Het hotel ligt niet ver van het vliegveld en ook het centrum is goed bereikbaar, ideaal dus. De route naar het vliegveld is even opletten want je wilt niet op de autovia terechtkomen, je vindt die op dit kaartje.
Niet specifiek voor Sevilla: als je toch liever met fiets-in-doos van vliegveld naar eerste overnachtingsplek gaat. Ik heb dat best vaak gedaan en nog nooit een probleem gehad. Op zo'n vliegveld is altijd wel vervoer van persoon met fietsdoos mogelijk (bv taxi-busje). Soms ook wel creatievere oplossingen gehad (fietsdozen op dak gebonden)
Theo B schreef:
do 17 mar, 2022 17:05
Niet specifiek voor Sevilla: als je toch liever met fiets-in-doos van vliegveld naar eerste overnachtingsplek gaat. Ik heb dat best vaak gedaan en nog nooit een probleem gehad. Op zo'n vliegveld is altijd wel vervoer van persoon met fietsdoos mogelijk (bv taxi-busje). Soms ook wel creatievere oplossingen gehad (fietsdozen op dak gebonden)
Alles is mogelijk. Ik weet niet of een fiets op het dak binden tot de mogelijkheden behoord.
Ik vloog ooit met Vueling, die eisten een doos. Ik kon op de luchthaven een grote taxi regelen. Daar hing wel een groter prijskaartje aan vast. Terug heeft de receptie van het hotel voor mij gebeld voor een grote taxi. Daar hing ook weer een groter prijskaartje aan vast. Hoeveel weet ik niet. Ik heb er waarschijnlijk niet van wakker gelegen.
IK heb over het algemeen goede ervaringen in de Ibis Hotels. Alles keurig en niet duur. Ook met een fiets.
Dank voor alle tips totzover! Ibis Hotel is inderdaad een handige locatie. Ook dichtbij station zie ik op het kaartje.
Toen ik vertrok uit Sevilla zat ik op fietsafstand van het vliegveld in: Apartamentos Vértice Bib Rambla.
Was zodanig opgezet dat volgens mij daar ook wel een fietsdoos bewaard kan worden.

Ik vloog terug met een fietshoes. Op het vliegveld van Sevilla moest ik, samen met 4 andere fietsers, buitenom lopen naar de kelder waar een grote scanner stond. De fietshoes hoefde daarvoor niet van de fiets af.

Route naar het vliegveld vanaf het apartement naar een onverharde parallel weg naast de autosnelweg.:
InkedSevilla 1_LI.jpg
Route bij het vliegveld.
InkedSevilla 2_LI.jpg
Je gaat dan een tiental meters tegen het verkeer in, maar heel goed te doen.

Edit: zelfde route die Peter de Rijk eerder ook al had aangegeven, zie ik nu.
Jan_dB schreef:
do 17 mar, 2022 13:48
… Mijn partner brengt me zo kant klaar naar Schiphol ;-)

In Sevilla wil ik dat bij voorkeur ook zo doen.
Tof van je partner dat ze naar Sevilla komt om jou met fiets naar het vliegveld te brengen 😉

Veel fietsplezier!
LHTJoost schreef:
do 17 mar, 2022 19:34
Jan_dB schreef:
do 17 mar, 2022 13:48
… Mijn partner brengt me zo kant klaar naar Schiphol ;-)

In Sevilla wil ik dat bij voorkeur ook zo doen.
Tof van je partner dat ze naar Sevilla komt om jou met fiets naar het vliegveld te brengen 😉

Veel fietsplezier!
Ja dat is pas liefde. Ik heb alvast een fietskar besteld in Sevilla en een luxe stoel voor in de fietskar. Zo breng ik haar dan als wederdienst weer naar huis ;-)
Na wat emailen her en der met een aantal hotels e.d. (Ibis zat vol vanwege een congres van de PP) gekozen voor "Apartamentos Vértice Bib Rambla", met dank aan JanH. Reageerden snel op mijn email-vragen en willen de fiets doos daar bewaren tijdens de drie weken dat ik rondfiets. En het zijn appartementen, kun je lekker zelf je prakkie koken, vind ik wel prettig. Nu pakken en wegwezen ;-)
Mooi. Een mooie tocht toegewenst. Dit was mijn appartement.
Knipselt.JPG
Laat weten hoe het gegaan is.
Dankje, als eind april terug ben zal ik laten weten. Fiets zit inmiddels in een doos ;-)