Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de Provence - Forum Wereldfietser

Fietsen in de Provence

Ik ga met mn dochter deze zomer een ronde door de Provence fietsen. We hebben ook een bezoek aan Nimes bedacht. Echter de camping die ik daar zie is niet echt aantrekkelijk. Weet iemand een fijne camping voor fietsers?
Je bedoelt Bastide? Daar heb ik ooit gestaan en ik heb er geen vervelende herinneringen aan. Je kunt aan een camping helaas nauwelijks "van buiten" aflezen of het bevalt. Ik heb prachtige plekken gehad op megacampings en ben door dieren, apparaten en luidruchtige mensen de tent uit gepest op bescheiden campings.
Het zijn 6 vlakke km naar de binnenstad en aan streetview te zien hebben ze sinds midden jaren 90 niks gedaan voor fietsers daar.
De reviews die ik lees zijn wisselend, en het is natuurlijk anders als je er 3 weken staat of 3 nachten.
Je kunt een camping in de buurt van een station kunnen zoeken en dan met de trein naar Nîmes.
Het maakt ook uit wanneer in de zomer. In juli en augustus ga ik niet meer naar de Provence e.o.
Leon schreef:
za 12 mar, 2022 21:10
Het maakt ook uit wanneer in de zomer. In juli en augustus ga ik niet meer naar de Provence e.o.
Aansluitend: ga in juni op fietsvakantie naar midden en zuid europa en probeer het vanaf eind augustus weer. Alles kan hoor, maar juni is gewoon mijn favoriete maand.
Dank voor jullie reakties. Als mijn dochter nog een jaar of 10 zou zijn had ze de glijbanen enz wel heel leuk gevonden. Maar met 43 is dat minder. Ik ga het gewoon avonturen. Voor een paar nachten moet het kunnen. Wij gaan eind mei en begin juni, dis de drukte zal meevallen. Ook fijne fietsdsgen gewenst Merel en Rick
rickmeijer schreef:
zo 13 mar, 2022 11:30
Als mijn dochter nog een jaar of 10 zou zijn had ze de glijbanen enz wel heel leuk gevonden. Maar met 43 is dat minder.
:lol: :lol:
Veel vakantieplezier!
Overigens ligt Nîmes niet in de Provence, maar in Occitanië. Een bezoek is echter in combinatie met de Pont du Gard meer dan waard. Daar heb je twee nachtjes op deze camping toch wel voor over?
Je kunt ook een hotel nemen en van daaruit gemakkelijk genieten van het stedelijke leven als afwisseling op fietsen in de natuur. Bij het station is Ibis Budget: alles keurig en niet duur.
bert sitters schreef: Overigens ligt Nîmes niet in de Provence, maar in Occitanië.

Oké. Zuidfrankrijk.
bert sitters schreef:
zo 13 mar, 2022 17:56
Overigens ligt Nîmes niet in de Provence, maar in Occitanië. Een bezoek is echter in combinatie met de Pont du Gard meer dan waard. Daar heb je twee nachtjes op deze camping toch wel voor over?
Je kunt ook een hotel nemen en van daaruit gemakkelijk genieten van het stedelijke leven als afwisseling op fietsen in de natuur. Bij het station is Ibis Budget: alles keurig en niet duur.
Ja, maar...Ibis budget, en ook de normale Ibis is wel altijd schoon en netjes inderdaad, maar een ruimte om je fiets goed op te bergen tegen dieverige vingers hadden ze niet toen ik het probeerde, moest hem maar vast ketenen aan het fietsenrek in de parkeergarage, voelde niet zo goed. Maar niet gestolen toen, dat wel.
captain_fabulous schreef:
ma 14 mar, 2022 09:31
bert sitters schreef:
zo 13 mar, 2022 17:56
Overigens ligt Nîmes niet in de Provence, maar in Occitanië. Een bezoek is echter in combinatie met de Pont du Gard meer dan waard. Daar heb je twee nachtjes op deze camping toch wel voor over?
Je kunt ook een hotel nemen en van daaruit gemakkelijk genieten van het stedelijke leven als afwisseling op fietsen in de natuur. Bij het station is Ibis Budget: alles keurig en niet duur.
Ja, maar...Ibis budget, en ook de normale Ibis is wel altijd schoon en netjes inderdaad, maar een ruimte om je fiets goed op te bergen tegen dieverige vingers hadden ze niet toen ik het probeerde, moest hem maar vast ketenen aan het fietsenrek in de parkeergarage, voelde niet zo goed. Maar niet gestolen toen, dat wel.
Welke ibis was dat? Ik heb altijd goed ervaringen met mijn fiets binnen zetten. Neem vaak Ibis voor de laatste nacht als ik een vroege trein pak.
In het voorjaar heb ik hier een vraag gesteld over een camping bij Nimes. Omdat er geen andere camping in de buurt is, zijn we er toch maar heen gegaan. Bij aankomst schrokken we al van de drukte en lawaai. Achteraf gelukkig was de camping vol, ook de mobile homes. Omdat er in de stad zelfs de hotels bezet waren heb ik ten einde raad de jeugdherberg gebeld. Deze bleek ook een kampeerterrein te hebben. Op fiets/ loopafstand van het centrum en toch rustig gelegen. Werkelijk een verademing. Met je tentje in een oude olijfgaard, met nog één mede kampeerder!! En een keuken enz. Een aanrader dus voor iedereen die Nimes wil bezoeken. Wel beetje klimmen om er te komen.
Bedankt voor de terugmelding. Fijn dat jullie goed zijn terechtgekomen!
rickmeijer schreef:
wo 03 aug, 2022 12:21

Omdat er in de stad zelfs de hotels bezet waren heb ik ten einde raad de jeugdherberg gebeld.
Heel herkenbaar! Is ons ook overkomen in 2013 in Nimes.
De jeugdherberg bleek toen een aangename plek te zijn om de tent op te zetten.
Fijn om te horen dat hij dat nog altijd is.
Toch grappig dat je het draadje 'fietsen in de Provence', terwijl de vraag over Nîmes gaat.
Zoiets als 'fietsen in Gelderland': 'wie weet er een goede camping bij Assen?'
😎

Edit: zie nu dat Bert het ook al noemde. Laat het maar staan, daar je posting hier niet zelf weg kunt halen.
bert sitters schreef:
ma 14 mar, 2022 13:02
captain_fabulous schreef:
ma 14 mar, 2022 09:31
bert sitters schreef:
zo 13 mar, 2022 17:56
Overigens ligt Nîmes niet in de Provence, maar in Occitanië. Een bezoek is echter in combinatie met de Pont du Gard meer dan waard. Daar heb je twee nachtjes op deze camping toch wel voor over?
Je kunt ook een hotel nemen en van daaruit gemakkelijk genieten van het stedelijke leven als afwisseling op fietsen in de natuur. Bij het station is Ibis Budget: alles keurig en niet duur.
Ja, maar...Ibis budget, en ook de normale Ibis is wel altijd schoon en netjes inderdaad, maar een ruimte om je fiets goed op te bergen tegen dieverige vingers hadden ze niet toen ik het probeerde, moest hem maar vast ketenen aan het fietsenrek in de parkeergarage, voelde niet zo goed. Maar niet gestolen toen, dat wel.
Welke ibis was dat? Ik heb altijd goed ervaringen met mijn fiets binnen zetten. Neem vaak Ibis voor de laatste nacht als ik een vroege trein pak.
Volgens mij Lyon. Of Beziers.
Flix schreef: Toch grappig dat je het draadje 'fietsen in de Provence', terwijl de vraag over Nîmes gaat.
Ach, niet iedereen kent alle regionale grenzen. En zeker niet in Frankrijk.
Als iemand 'Provence' schrijft, is dat dus zuidoost in Frankrijk. Dat het niet de regio volgens arbitraire grenzen is, is muggengezift.
Of is het muggenzifterij?
Of gemuggenzift?