Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvervoer Wenen-Amsterdam - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsvervoer Wenen-Amsterdam

Henk1953 schreef:
do 12 mei, 2022 20:22
Fietsvervoer van Wenen naar Nederland (bv Utrecht) kan wel degelijk. Ga naar de zeer gebruiksvriendelijke www.bahn.de.
De ICE gaat met heel weinig overstappen (één!) overdag. Circa 9 uur 's morgens weg uit Wenen, circa 20.00 aankomst Utrecht. Ruime overstaptijd op hetzelfde perron. 60 euri!
En het mooie is: fiets kan gratis mee, zonder Fahrradkarte en zonder Stellplatzreservering. Geldt namelijk als bagage, moet daarom WEL in een hoes, met voorwiel eruit, enzovoort, enzovoort.
Ik heb nog ter controle gebeld met de servicedienst van DB, en dit werd bevestigd.
De werkelijk is dat op deze wijze alleen een gedemonteerde kale racefiets of mountainbike meekan, zonder spatborden en zonder bagagedragers, dus geen normale vakantiefiets.
Op de website van de NS staat nu dat fietsen vanaf eind dit jaar ook mee kunnen op de nachttrein naar Oostenrijk:
Fietsvervoer op de Nightjet Amsterdam ⇔ Wenen / Innsbruck zal pas mogelijk zijn vanaf de start van de nieuwe dienstregeling in december 2022.
https://support.nsinternational.com/app ... _id/12357/
Ondanks de niet altijd lovende reviews ben ik 2 weken geleden met de Flixbus van Amsterdam naar Wenen gegaan, met 2 fietsen achterop de bus gehangen. Dat was een prima reis, niets op aan te merken. We konden op de website zelf de plaats kiezen, helemaal voorin aan de rechterkant boven in de dubbeldekkerbus, door de trap niemand achter ons en mooi uitzicht omdat er ook niemand voor ons zat.

We gingen met de bus omdat in de trein geen fietsplekken beschikbaar waren, of we moesten 5 keer overstappen in de nacht. Achteraf bedachten we dat je ook een auto kan huren die je in Wenen kan achterlaten, kost geloof ik iets van 250 (+benzine). Nu waren we met 2 personen voor 130 in 16 uur in Wenen, slapen ging prima in de bus. De trein van Amersfoort naar Amsterdam en van Nijmegen naar Amersfoort was in verhouding prijziger, dat kostte rond de 100 voor 2 personen met 2 fietsen.
Dank voor het delen. Ik heb slechts één ervaring met het meenemen van de fiets in de Flixbus (Amsterdam > Dresden) en ook die was positief.

Er is trouwens ook een apart topic over de Flixbus: viewtopic.php?f=28&t=35708#start. Je zou forumbezoekers op zoek naar ervaringen met de Flixbus kunnen helpen door jouw bericht ook in dat topic te plaatsen.