Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rond de Oostzee April - Juli 2022 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Rond de Oostzee April - Juli 2022

Leuk!
Ik ga er voorlopig nog even vanuit dat de Baltische Staten moeten kunnen.
Ik ga Polarsteps gebruiken voor mijn fietsreis. Nou twijfel ik over het delen van de link. Natuurlijk kan ik hem privé delen en alleen volgers laten meekijken. Ik kan hier ook een link zetten (denk ik) en ik zou Polarsteps ook volledig openbaar kunnen zetten. Kortom: ik weet het niet zo goed. Enerzijds schat ik de risico's daarvan niet erg hoog in. Ik denk niet meteen dat ongure types mij komen opzoeken of op zoek gaan naar mijn huis om achterblijvers lastig te vallen. Anderzijds is het de vraag wat mensen die ik niet persoonlijk ken, hebben aan mijn ontboezemingen onderweg.
Wat ook nog kan is de mogelijkheid om mij een PB te sturen als je de link graag krijgt.

Hoe gaan anderen hiermee om?
LHTJoost schreef:
ma 28 mar, 2022 12:00
Ik ga Polarsteps gebruiken voor mijn fietsreis. Nou twijfel ik over het delen van de link. Natuurlijk kan ik hem privé delen en alleen volgers laten meekijken. Ik kan hier ook een link zetten (denk ik) en ik zou Polarsteps ook volledig openbaar kunnen zetten. Kortom: ik weet het niet zo goed. Enerzijds schat ik de risico's daarvan niet erg hoog in. Ik denk niet meteen dat ongure types mij komen opzoeken of op zoek gaan naar mijn huis om achterblijvers lastig te vallen. Anderzijds is het de vraag wat mensen die ik niet persoonlijk ken, hebben aan mijn ontboezemingen onderweg.
Wat ook nog kan is de mogelijkheid om mij een PB te sturen als je de link graag krijgt.

Hoe gaan anderen hiermee om?
Gebruik ook Polarsteps, maar eerder voor mezelf, met een paar vrienden deel ik dit.

Volledig openbaar zou ik zeker niet doen.
PhilipBe schreef:
ma 28 mar, 2022 13:21
Volledig openbaar zou ik zeker niet doen.
Waarom niet? Ben benieuwd naar de argumenten, want misschien ga ik het ook gebruiken.
Ik ben ook benieuwd.
Ik ben er wel uit. Ik ga Polarsteps niet volledig openbaar zetten. Mocht iemand mijn reis toch graag volgen daar laat maar weten via een pb.
Inmiddels Berlijn voorbij en op de grens met Polen.
Van Hameln tot Berlijn de route “Fietsen naar Berlijn” van Kees Swart gefietst. Toffe route. Ik kan niet vergelijken met bv de R1 maar Kees heeft mooie weggetjes gevonden. Alleen de geboekte westenwind liet het afweten 😅

Nu min of meer verder via de R1.
Dilemma:
Ik zit inmiddels vlakbij Gdansk. Ik kan niet door Kaliningrad helaas. Nou heb ik 2 opties:
- rond Kaliningrad naar Klaipeda en daar de R1 weer oppakken.
- via Kaunas, Vilnius naar Riga.
Heeft iemand goede ideeën hierover?
768DEC2A-762F-457F-ACAB-18A6A803F918.jpeg
Hoi Joost,

Je schiet hard op. Over exact 5 weken fiets ik in jouw bandensporen over de R1. Mijn plan is bij Frombork rechtsaf te slaan en de Green Velo (https://greenvelo.pl/) te volgen. Voorbij Kalinigrad dan naar Vilnius. Daar dan de LT3 Baltische Merenroute tot de grens met Letland.
Mijn plan daarna wijkt af van het jouwe geloof ik. Ik fiets naar verder naar het Noorden, al snel weer de R1. Bovenin Estland sla ik linksaf via de Oostzeeroute naar Klaipeda. En dan de boot naar Lübeck terug.
Dat is dan allemaal plan. Of de werkelijkheid er net zo uit zal zien moet de tijd leren.

Mijn basisroutes haal ik graag van https://www.biroto.eu. Een goede plek voor inspiratie.

Ik wens je veel rugwind!

Jaap.
Ziet er goed uit Jaap…ik had je trouwens een tijdje terug nog een pb gestuurd.
Ik denk ook dat ik Vilnius meepak. Dan heb ik alle 3 de hoofdsteden.
JaapdeBoer schreef:
di 03 mei, 2022 07:53
Hoi Joost,

Je schiet hard op. Over exact 5 weken fiets ik in jouw bandensporen over de R1. Mijn plan is bij Frombork rechtsaf te slaan en de Green Velo (https://greenvelo.pl/) te volgen. Voorbij Kalinigrad dan naar Vilnius. Daar dan de LT3 Baltische Merenroute tot de grens met Letland.
De Green Velo is prima. In het begin slingert hij nogal en ben ik ervan
Afgeweken. Alternatief is geen aanrader. Gevaarlijke drukke weg maar ik wilde de enige camping in de buurt halen.

Ik heb gezocht naar de Baltische merenroute maar niet kunnen vinden. Ik sluit niet dat het mijn route is maar als je daar een track van hebt, hou ik me aanbevolen.
Hallo Joost,

Ik heb een track. Zie: https://www.biroto.eu/en/cycle-route/li ... rt00000391
Als het je niet lukt die te downloaden kan ik je ook de gpx sturen. Maar blijkbaar kun je via het forum geen bestanden delen.

Ik ga binnenkort je voortgang weer eens bekijken. Nu even te druk.


Groeten,

Jaap.
Bedankt Jaap. Inmiddels alweer bijna Litouwen uit. Ik denk dat ik dit deels gereden heb. Prachtig land 👌🏻

Ik heb delen off-road gefietst maar daar ben ik qua bagage niet helemaal op berekend. Een walhalla voor mtb en bikepacking.
JaapdeBoer schreef:
wo 11 mei, 2022 14:40
Hallo Joost,.

Ik ga binnenkort je voortgang weer eens bekijken. Nu even te druk.


Groeten,

Jaap.
Je gaat binnenkort vertrekken, toch? Alvast goede reis en veel plezier gewenst vanuit Tallinn.