Additionally, paste this code immediately after the opening tag: natuurkampeerterrein Olde Kottink in Beuningen is verkocht - Forum Wereldfietser

natuurkampeerterrein Olde Kottink in Beuningen is verkocht

Agnes en Marcel Hermelink hebben hun natuurkampeerkampeerterrein Olde Kottink in Beuningen in het noordoosten van Twente verkocht.
Het terrein is niet meer aangesloten bij de Groene Koepel.
Per 1 april komt er duidelijkheid over de toekomst. Volgens Agnes zal er waarschijnlijk voorlopig weinig veranderen, ondanks dat het terrein niet meer is aangesloten bij de Groene Koepel.
Ik maakte afgelopen september, toen ik er twee dagen stond als afsluiting van een rondje Nederland, nog een praatje met Marcel. Ik kreeg al wel de indruk dat de camping ze wat zwaarder begon te vallen, hoewel het einde van het seizoen daar ongetwijfeld ook een rol in speelde. Laten we hopen dat het karakter van de camping niet te veel zal veranderen.
Mooi terrein in een super mooi gebied. Benieuwd wat de toekomst brengt.
Arriveren op de camping en dan eerst koffie drinken bij de aanmelding aan de grote tafel was altijd een genot.
Olde Kottink gaat een luxe recreatiepark worden onder de vlag van Landal Greenparks. Helaas gaat er dus een fijne camping verdwijnen. Voor wie het nog een keer wil beleven, de transformatie begint pas volgend jaar, dit jaar kan er nog gekampeerd worden!
een luxe recreatiepark worden onder de vlag van Landal Greenparks
Ik blijf me verbazen dat deze verstening in het buitengebied overal wordt toegelaten.
Bert van Sprang schreef:
wo 13 jul, 2022 12:47
een luxe recreatiepark worden onder de vlag van Landal Greenparks
Ik blijf me verbazen dat deze verstening in het buitengebied overal wordt toegelaten.
Ik niet. Sinds de jaren '90 hebben bepaalde politieke partijen doelbewust aangestuurd op vermindering van centrale regie op omgevingsbeleid, en meer aan lokaal niveau en de markt overgelaten, waarbij op lokaal niveau middelen en expertise niet altijd voorhanden bleken en de kans op belangenverstrengeling en vriendjespolitiek groter werd. Nou, dit krijg je er dus van.

P.S.
Verstening van het binnengebied is ook een groot probleem. Ondanks goede intenties van onze gemeente vinden veel locals in onze wijk het fraai om hun voortuinen zodanig vol te leggen met grote tegels dat het soms wel een begraafplaats lijkt. Tegels zijn niet alleen onderhoudsarm, je kunt er ook beelden van engelen en fonteintjes op kwijt (soms zelfs een hele auto), uitstekend met groepen op barbecueën en de 'gezellige' warme sfeer lang vasthouden.
PeterVanRijn schreef:
wo 13 jul, 2022 12:30
Olde Kottink gaat een luxe recreatiepark worden onder de vlag van Landal Greenparks. Helaas gaat er dus een fijne camping verdwijnen. Voor wie het nog een keer wil beleven, de transformatie begint pas volgend jaar, dit jaar kan er nog gekampeerd worden!
Trieste ontwikkeling. Volgens mij wisten Marcel en Agnes niets van deze ontwikkelingen toen zij hun ziel en zaligheid overdroegen aan " aardige mensen".
Alles zou bij het oude blijven was hen voorgespiegeld.
Zo is Camping de Roos nu van Huttopia……

Stond destijds een stuk van in de krant waarin wij als gezin beschreven werden…..

Zo zonde allemaal, maar des te leuker en specialer om de fijne plekjes te vinden….

Aan de andere kant, als je iets verkoopt is de andere eigenaar vrij om te doen wat diegene wil, maar ik zou persoonlijk me ook bedonderd voelen als men voorspiegelt dat de ziel van je bedrijf blijft bestaan en dit niet gebeurt…

Gr ej
is de andere eigenaar vrij om te doen wat diegene wil,
Niet persé, je kunt dat in de leveringsakte prima vastleggen.
Bert van Sprang schreef:
vr 15 jul, 2022 09:01
is de andere eigenaar vrij om te doen wat diegene wil,
Niet persé, je kunt dat in de leveringsakte prima vastleggen.
Allemaal gespeculeer. Je weet niet wat er vastgelegd is, je weet niet wat er werkelijk gezegd of toegezegd is, en je weet niet of gesprekken correct weergegeven worden. Gevoelsmatig ben ik als derde dan ook nog geneigd om een voorlopige conclusie te trekken die mij het sympatiekst over komt.
Volgens dit artikel is de overname behoorlijk transparant verlopen. Althans die indruk wekt het. Er blijkt geen misleiding uit ofzo.

https://www.visitdeluttelosser.nl/Leest ... e-kottink/

Ik doe twee dingen graag in NL en dat is kamperen op een tentenveld, en landal bezoeken. Toch jammer dat zo’n plek verdwijnt voor tenten. Het wordt steeds lastiger om op de bonnefooi rond te fietsen zeker als je tent groter dan 2p is en je dagafstanden beperkt zijn.
Wij hebben in 2012 ook op Olde Kottink gestaan, op het natuurterrein gedeelte. Zoals hierboven al omschreven, mooi terrein, vriendelijk beheerders/eigenaren en voor ons prima voorzieningen. Absoluut een plek om met plezier nog een keer terug te komen. Maar wat is nou zo anders aan het natuurkampeer gedeelte tov het andere gedeelte? Je hebt ook stroom, het merendeel was ook toen al caravans, faciliteiten en voorzieningen waren dezelfde als voor alle campinggasten. Ik heb het toen gevraagd aan de beheerders, maar zelf hadden ze daar ook geen antwoord op. Ja, het is net iets ruimer en meestal is het op dat gedeelte net iets rustiger, maar veel verder kwamen zij ook niet. Dit is trouwens niet specifiek voor Olde Kottink, maar heb ik vaker geconstateerd op campings waar zowel natuurterrein als gewone camping gecombineerd waren.
Je kunt ook zelf een huisje kopen
https://www.vakantiemakelaar.nl/project ... e-kottink/
Olde Kottink heeft nu ook geen trekkerstarief meer. Kort nadat de nieuwe site online kwam heb ik hier naar gevraagd en verder ook of het als trekker mogelijk is om op de bonnefooi aan te komen. Hier kwam een onduidelijk antwoord op. Men zou dit per geval bekijken en wanneer er plek is korting geven...
Wanneer ik nu via de site een plek voor 1 persoon + tent probeer te boeken is de goedkoopste plek € 31,50 per nacht 😨
Het lijkt er op dat men dit laatste jaar als camping probeert nog zoveel mogelijk geld binnen te harken.

Soortgelijk verhaal geldt voor de camping op Tiengemeeten. Camping bestaat nog wel, maar is geen natuurterrein meer en gaat ook op de commerciële toer..
Wij hebben er onlangs drie nachten gestaan, op het veld van het voormalige natuurkampeerterrein (waar het overigens buitengewoon rustig was, zeker gezien het feit dat we midden in het hoogseizoen zaten), en betaalden voor die drie nachten voor twee personen € 77,50, waarvan € 6,30 toeristenbelasting. Ik vond dat niet extreem duur.
Stond gisteren op ntkc terrein in zuudschorre.

Dit jaar voor het laatst. Contract word niet verlengt.