Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Asturië met kinderen - Forum Wereldfietser

Fietsen in Asturië met kinderen

Hallo iedereen,

We zijn aan het bekijken of we deze zomer een fietsreis met de kinderen zouden doen in Asturië, Spanje.
We hadden een georganiseerde reis gevonden bij SNP : https://www.snp.nl/be/reis/spanje/astur ... -herenhuis die wel interessant klinkt.
Het zou de eerste keer zijn dat we zoiets doen met de kinderen (11 & 13 jr).

Heeft er iemand deze reis al eens gedaan ? Hoe waren de bevindingen ?
Zou je iets soortgelijks zelf kunnen organiseren ?

Alvast bedankt voor de reakties,
groeten,
Koen
Ik heb hier ooit een begin van een verslag van onze wandel/fietsreis met kinderen in Asturië en Cantabrië getyped, misschien heb je daar wat aan, nog niet kunnen afmaken.

Ik heb ook even het kaartje bekeken van de reis die jij voorstelt:
webkaarten-371055-la.jpg
webkaarten-371055-la.jpg (40.12 KiB) 1568 keer bekeken
Daar zou ik eerlijk gezegd niet op vakantie willen gaan.

Wij hebben de Cuevas del Mar bezocht op de allerlaatste dag van onze reis. Nog net de laatste plaats vastgekregen op een camping in de buurt. Zeer zeer drukke camping, genre 10m2 voor 2 tenten, vergeet het maar om stormlijnen of zoiets te spannen. Zeer drukke omgeving ook, heel veel toerisme en smalle wegen dus veel files en niet aangenaam om te wandelen, laat staan te fietsen. Cuevas del Mar waren leuk maar je bent daar zeker niet alleen, honderden mensen op de kliffen.

Over het algemeen vond ik die kuststrook van Asturië niet om over naar huis te schrijven. Het is het meest toegankelijke stuk van Asturië (en Cantabrië), dus meeste industrie, bebouwing en drukte in het algemeen. Ten zuiden van de bergen is het veel rustiger en mooier.

In die buurt waren voor de mij de toppers: natuurpark Somiedo, zeker met kinderen van die leeftijd goed te doen, maar niet om te fietsen. De route die wij gefietst hebben ten zuiden van de bergen vond ik ook heel mooi, PB voor meer info.

Wat ook heel leuk is, is de FEVE tram van Bilbao naar Leon of omgekeerd. Dit is een tramlijn dwars door de bergen waar de fietsen gratis op mee mogen. Een onwaarschijnlijke ervaring, het is zowat de langste tramlijn van Europa, het hele traject duurt 7 uur. Wij hebben voor ons vieren met vier fietsen iets van 20€ betaald voor Léon-Cistierna, maar niets houd je tegen om hier en daar die tram te nemen en andere stukken te fietsen. Warm aanbevolen, reserveren was niet nodig, betalen op de tram.
Bedankt voor de reaktie.
Deze info is nuttig.
Ik denk dat we best naar iets anders zoeken als ik het zo hoor.

groeten,
Koen