Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TET routes, onverhard door Europa - Forum Wereldfietser

TET routes, onverhard door Europa

TET (Trans Euro Trail) zijn routes over onverharde wegen gemaakt door motorrijders. De routes zijn in heel Europa. Ik zag een video van een motorrijder die een deel door Spanje reed en deze routes lijken me erg interessant voor avontuurlijke fietsers. Er is ook een route door NL waar ik graag mee zou willen beginnen. Iemand ervaring hiermee?
Auk schreef:
zo 31 okt, 2021 14:55
TET (Trans Euro Trail) zijn routes over onverharde wegen gemaakt door motorrijders. De routes zijn in heel Europa. Ik zag een video van een motorrijder die een deel door Spanje reed en deze routes lijken me erg interessant voor avontuurlijke fietsers. Er is ook een route door NL waar ik graag mee zou willen beginnen. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb de Nederlandse stukken even 5 min bekeken. Er zitten heel grote stukken verharde weg in. Dat kan ook niet anders. Onverharde wegen waar je met de motorfiets mag komen zijn er in ons land maar weinig
De maker van de European Divide Trail heeft zich veel laten inspireren door de TET, maar zijn route wel meermaals helemaal gescout en voor de fiets geschikt gemaakt. Niet zo'n uitgebreid netwerk als de TET en niet door NL, maar hier ben je in ieder geval zeker dat je niet even een stukje de snelweg op wordt gestuurd.
De TET na fietsen hier in NL zou erg saai zijn, vind ik op de motor al saai, de route planner van de fietsersbond maakt een veel leukere route als je hem op natuurroute zet.
Wil je het nog meer onverhard zoek dan naar gravel tracks en plak die zo veel mogelijk aan elkaar en de stukken die je niet hebt vul je op met natuurroutes.

De TET routes buiten NL kunnen soms met de motor al pittig zijn, denk aan mul zand of flink veel keien.