Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beast of the east, van Athene naar Sint Petersburg - Forum Wereldfietser

Beast of the east, van Athene naar Sint Petersburg

Hoi allen,

We zijn een flinke tocht aan het voorbereiden, fietsen langs de oostgrens van Europa.
Het plan is om te beginnen in Griekenland, Athene en dan via de Oost-Europese grens fietsend te eindigen in Sint Petersburg. En als we nog tijd over hebben, verder via Finland. We hebben 3 maanden gepland, april, mei en juni.

Nu willen we niet in een rechte lijn van het zuidelijkste puntje van Europa naar het noorden fietsen.
We willen namelijk grote natuurgebieden aan elkaar koppelen zoals de Rodophen (Bulgarije), Donau-delta (Roemenie) Karpaten (Roemenie/Hongarije), Bialowiza en Bierbza (Polen) , Litouwen, Letland en Estland zijn natuurgebieden op zichzelf (verwacht ik) en nog meer natuurgebieden.

De route is achtereenvolgens: Griekenland, via Bulgarije langs de zwarte zee naar Roemenie, dan naar de Karpaten en via de oostkant van de Karpaten naar Polen, via de oostgrens van Polen naar Litouwen, Letland en Estland en dan via de kust naar Rusland, Sint Petersburg
We hebben er ook aan gedacht om stukken door Oekraine en Wit-Rusland te fietsen, maar ik lees dat dit minder aantrekkelijk is vanwege slechte conditie van de wegen en heel veel landbouwgebieden.
We hebben de Euro-velo 11 als inspiratie gebruikt. Deze overlapt met ons plan maar volgt meer de westkant van de Karpaten.

Wie o wie heeft ervaringen met fietsen langs de oostgrens van Europa?
Welke tips en must-see per land kan je ons mee meegeven?

groet Johan en Rianneke
Inderdaad die landen al eens gefietst en het blijft natuurlijk erg persoonlijk;
de Karpaten vond ik prachtig ,zowel Roemenie als Oekraiene . Zelf vond ik juist Oekriene mooier dan Oost-Polen, rustiger en weidser . Wit-Rusland zou ik ook meepakken ,maar pittig visum. Bialowiesza viel ons tegen maar probeer ook Grutasz Parka te bezoeken. Baltische Staten is inderdaad genieten.
Waarom niet de'Iron Curtain Trail' fietsen ?
Groeten van Pier.