Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen en kamperen op de Canarische eilanden - Forum Wereldfietser

Fietsen en kamperen op de Canarische eilanden

Hallo!

Deze winter willen mijn man en ik gaan fietsen op de Canarische eilanden (Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura en Lanzarote). We begrepen dat wanneer je wilt gaan wildkamperen, je daar toestemming voor moet vragen aan de lokale overheid. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb me inmiddels al suf gezocht op internet, maar heb niets gevonden.
Voor leuke routes en reisverhalen (blogs) hou ik me ook aanbevolen!

Wij zijn zelf te volgen op www.optweewielen.nl

Hartelijke groet, Gea van Veen
Gea van Veen schreef:
di 05 okt, 2021 14:43
Hallo!

Deze winter willen mijn man en ik gaan fietsen op de Canarische eilanden (Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura en Lanzarote). We begrepen dat wanneer je wilt gaan wildkamperen, je daar toestemming voor moet vragen aan de lokale overheid. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb me inmiddels al suf gezocht op internet, maar heb niets gevonden.
Voor leuke routes en reisverhalen (blogs) hou ik me ook aanbevolen!

Wij zijn zelf te volgen op www.optweewielen.nl

Hartelijke groet, Gea van Veen
Fuerteventura en Lanzarote lijkt mij geen goed idee om te kamperen. Bijna de gehele eilanden bestaan uit ruwe lava. Niet echt een aantrekkelijk plekje om een tent op te zetten. Verder staat er bijna altijd een stevige wind.
Dank Bert!
Zweedse vrienden van mij hebben daar wel gefietst en gekampeerd (ik heb prachtige foto's gezien), maar zij wisten niets van een vergunning. En dat van de wind, dat had ik inderdaad ook al begrepen. Nou wonen we pal langs de kust, dus we zijn wel wat gewend.
Groeten, Gea
Wildkamperen is op Lanzarote verboden. Het wordt wel gedaan, maar inderdaad veel lava gebieden en op het strand bivakkeren vaak daklozen in een tentje. En de straffe wind op het eiland is niet te vergelijken met de wind aan de Nederlandse kust.
jony schreef:
di 05 okt, 2021 17:35
Wildkamperen is op Lanzarote verboden. Het wordt wel gedaan, maar inderdaad veel lava gebieden en op het strand bivakkeren vaak daklozen in een tentje. En de straffe wind op het eiland is niet te vergelijken met de wind aan de Nederlandse kust.
Dank voor je antwoord!