Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord-Engeland/Schotland - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Noord-Engeland/Schotland

Bedankt voor de tips, ik bekijk het nog eens. En bekijk ook nog eens die gpx-files.
Die Badger Divide ziet er inderdaad mooi uit, maar ik rij met een koga randonneur, weet niet of het geschikt is voor deze fiets.

Groeten
Sabien
Bedankt voor de tips, ik bekijk het nog eens. En bekijk ook nog eens die gpx-files.
Die Badger Divide ziet er inderdaad mooi uit, maar ik rij met een koga randonneur, weet niet of het geschikt is voor deze fiets.

Groeten
Sabien
Nog even een aanvulling op mijn eerdere reactie:
wij zijn net terug uit Schotland. Hebben er de hele maand juni gefietst met de tandem. Dat was een zware tocht, omdat de wegen er vaak steil de berg op gaan i.p.v. met lussen. Wij hebben daarom alleen Zuid Schotland en Noord Engeland gefietst, voor het grootste deel over routes van de Europafietsers zoals vermeld in Schotland Rond deel 1.
Wat een prachtig gebied! Ik lees in veel reacties dat het Noorden het mooiste deel is en ik kan dat niet vergelijken maar waar wij hebben gereden is absoluut de moeite waard.
Geweldig vriendelijke mensen maken de vakantie uiterst prettig.
Een hoogtepunt vonden wij de boottocht naar de Farne-eilanden aan de oostkust vanuit Seahouses. Je staat tussen de broedende sterns, papegaaiduikers en andere zeevogels.
Over de midgets: slechts tijdens één dag erg, het regende en was windstil.
Over de campings: een deel van de campings in de routegids of de Archies-app nemen geen tenten meer. Kijk van tevoren op de website van de camping of bel ze even dat voorkomt verrassingen.
Wij hebben overal zonder lidmaatschap op terreinen van de Caravanclub gestaan. Uiterst vriendelijk ontvangen, wel prijzig.
Over de wegen: zowel in Engeland als Schotland zijn de wegen soms bar slecht. Grote gaten of tot een bult gevulde gaten die net zo erg zijn. Brede banden vind ik een must en niet te veel lucht in de band helpt ook.
En wat betreft het weer: een paar nachten en twee ochtenden regen in 4 weken tijd!
Voor iedereen die binnenkort vertrekt: veel plezier!