Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 weken fietsen in europa tips voor route? - Forum Wereldfietser

2 weken fietsen in europa tips voor route?

Hoi Allemaal,

voor mijn aankomende vakantie kan ik wat hulp gebruiken
van 10 september tot 25 september zou ik graag op fietsvakantie gaan ergens in Europa
2 jaar gelden ben ik naar Berlijn gefietst 75-90 km per dag, tentje mee meeste dagen kamperen, 1 rustdag, paar dagen Berlijn en toen terug met de trein. Ik ben nu opzoek naar iets soortgelijks. maar ben er nog niet uit. Zat bv te denken aan een gedeelte van de groene route naar de middellandse zee maar kwam er zelf gewoon niet helemaal uit.

Ik hoef niet uit Nederland te vertrekken/eindigen maar inpakken fiets zie ik niet echt zitten dus dan vallen de Thalys/ICE/Vliegtuig af. boemel/flixbus/cycletours (alleen nog heen) zouden opties zijn. Mis ik hier nog iets?
max route rond de 700 km. mag een officiële fietsroute zijn maar dat hoeft niet. En hoop wel een beetje op mooi weer dus zat eerder te denken aan iets naar het zuiden maar sta open voor andere aanbevelingen.
Alvast bedankt voor het meedenken en evt tips

Nienke
Ontbreekt er in de eerste helft van jouw oproep een gedeelte van de tekst?
DaVinci schreef:
wo 25 aug, 2021 08:11
Ontbreekt er in de eerste helft van jouw oproep een gedeelte van de tekst?
dank voor de reactie. Qua informatie valt het mee maar heb er even een fatsoenlijke zin van gemaakt
Waar je heen gaat is je eigen keuze.
Ik zou in ieder geval rekening houden met de treinreis.
Zo zijn bijvoorbeeld Basel, Bolzano en Genève goed te bereiken in 1 reisdag.
Wil je verder dan wordt het gecompliceerder.

Hou bij je reis ook rekening met de aanmerkelijk korter wordende dagen.
Suggesties:
- Dresden > thuis
- Basel > thuis
- Normandië > thuis

+ Puzzelen op brouter.de of vergelijkbare planner om de route naar eigen wens samen te stellen.

Poppink schreef:
wo 25 aug, 2021 10:34
...
Hou bij je reis ook rekening met de aanmerkelijk korter wordende dagen.
Ik fietste in 2018 in de herfstvakantie (= 2-3 weken later) van Dresden naar Roermond, en had daglicht tot ~18.30u. Omdat ik veel kilometers en hoogtemeters wilde maken, was het bijna elke dag finishen in het halfdonker, en de tent opzetten in het donker (of bij gebrek aan open campings een hotelletje zoeken).
In de zomer van 2019 fietste ik van Parijs naar Nantes via een aantal Franse fietsroutes
> een deel via de Véloscénie langs Versailles en Tours tot aan Domfront
> een deel van La Vélo Francette tot aan Angers
> een deel van La Loire a Vélo tot aan Nantes
Rond de 700km was dat denk ik

Veel afwisseling, genoeg campings onderweg en Nantes is een dikke aanrader om te eindigen.
(Terug met de TER trein tot Parijs en dan de Flixbus naar Antwerpen)
Als je de Groene Weg naar de Middellandse Zee, of de Barcelona-route gaat fietsen dan kun je altijd van de route afbuigen naar bijvoorbeeld Dijon of Lyon en van daaruit met de trein via Parijs of via Nancy-Metz-Luxemburg terug naar huis.
Of je fietst de Limes-route en kijkt hoever je komt in Duitsland, en dan met de trein terug.
10 september gaat nog de laatste fietsbus naar Sisteron van https://fietslijn.nl/pendeldiensten/route-2-sisteron/
Misschien is dat nog een optie (en die pak ik zelf ook)
Van de Groene Valleien route kan je een rondje maken. In NL met de trein naar Zeeland, daar vandaan beginnen en vanuit Aken naar Maastrich en terug naar huis, of de afsteek maken waar de route de Maas kruist en daar de Maasroute verder naar Maastricht. Met die laatste optie steek je een stuk af (de originele route is ruim 1000 km).
Ik ben vorig jaar met de trein naar Munchen gegaan, vond dat een heerlijke manier van reizen. Vanuit Munchen ben ik naar Bern gefietst.

Zie onderstaande link voor uitgezette fietsroutes. De informatie is echt goed ( met overnachting opties, informatie over wegen (asfalt/onverhard), foto' s en hoogteprofielen. Er zijn verschillende niveaus, ik had zelf de mountainbike route genomen, misschien is dat de zwaar voor wat je zoekt. https://www.schweizmobil.ch/en/mountain ... te-01.html

https://www.schweizmobil.ch/en/cycling- ... rland.html
Hallo Nienke,
Een keuze maken "ergens in Europa" dan raak je al gauw de weg kwijt want de mogelijkheden zijn legio. Om een keuze te maken is het handig om eerst je land te kiezen, dan de streek of gebied. Zo kun je meer gericht en concreet een route uitzetten die past bij jou wensen en uitdaging. Zo kun je van jaar tot jaar een land uitpikken om te genieten.
En geloof me hoe pijnlijk ook, na elke keuze valt al het andere af.
Mijn tot heden afgewerkte lijstje zie je hier : www.janschoutsen.nl
Misschien zit er wat voor je bij.
Bedankt voor alle tips. Zit zeker wat tussen al wordt de trip uitgsteld tot het voorjaar kreeg namelijk een aanbod om mee te gaan zeilen!
Mocht je t.z.t. naar Duitsland willen, kijk dan eens hier: https://www.fahrradreisen.de/radwege/deutschland.htm
De Duitse fietsroutes zijn heel goed gemarkeerd en beschreven in de Bikeline gidsen.
Verder helemaal eens met janenlisth, hierboven.