Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Deenemarken: nationale route 3 of 4? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Deenemarken: nationale route 3 of 4?

Hoi,

Wij willen volgende week van de kust van Jutland naar Kopenhagen fietsen, in principe via de nationale routes 12 en 2 heen, en via route 4 terug.
maar nu lezen we dat route 4 stukken bevat alleen geschikt voor mountainbikes, en dus niet voor onze zware vakantiefietsen. Toch maar kiezen voor NR 3 en vakantie wat verlengen? iemand ervaring?

Groetjes, Jorrit
Jorrit, welkom, zelf niet bekend met deze route, maar veel van de mij bekende routes in Denemarken gaan over goed begaanbare fietspaden of oude spoorlijnen al dan niet geasfalteerd. Waar ik wel moeite mee had waren de wegen die net voorzien waren van nieuw grind wat nog was aangereden. De vraag is dan ook wie je dit verteld.
Reactie weggehaald omdat ik route 3 en 4 door elkaar haalde.
Dat fietsroute 3 stukken bevat geschikt voor mountanbikes is te lezen op de officiële site https://www.visitdenmark.nl/denemarken/ ... denemarken

bedankt voor je reactie 8)
Die route komt aardig overeen met de Jutland route, en de Haervejen (route 3 dus) is op sommige stukken wat lastig, maar zelfs met een 3-wieler met bepakking nog te fietsen. Ik zou me daar geen zorgen over maken. En als het echt niet wil even terug en zelf wat verzinnen.
Overigens kan ik niet vinden waar je zou moeten mountainbiken (behalve op aparte trajecten)