Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gevraagd: hoe vind ik overnachtingsadressen innToscane/ - Forum Wereldfietser

Hulp gevraagd: hoe vind ik overnachtingsadressen innToscane/

We fietsen inmiddels een kleine week in Toscane met tent en hond en dat bevalt prima. Op het overnachten na.

Tot nu toe fietsten we de Tirennica en vonden we campings langs de kust. Alhoewel de campings duur zijn -> €60 voor 2p, tent en hond, konden we tot nu toe overal terecht.

We willen nu de doorsteek naar Lago di Bolsena maken, maar zien dat er helemaal geen campings zijn. Een hotel of agriturisme kan ook, maar zijn of scheeuwend duur (>200€ pn) of volgeboekt.

Hoe doen jullie dat als je in Italie fietst? Eerder en vooruit boeken, wildkamperen (hoe dan), gewoon ergens aanbellen of …..?

Ik moet zeggen dat ik de moed wat opgeef en snel hoop op goed bruikbare tips.
'k Heb er prima kunnen wildkamperen, al zul je met een hond als persoonlijk alarm blaffend misschien minder onopvallend zijn?
Je gebruikt toch wel Archie's camping app? Aan het meer van Bolsena wemelt het van de campings, maar tussen de kust en Bolsena is niets inderdaad. Maar op booking.com zie ik dat morgen rond Pitigliano tussen de kust en Bolsena diverse hotels en guesthouses kamers voor ca. € 75 vrij hebben. Gebruik ook de AirBnB app, daar vind je veel particuliere verhuur op. Op sommige agriturismo's kun je ook kamperen, maar dat is vaak lastig tevoren te weten te komen. In elk geval kom je er in Toscane om de paar km eentje tegen.
De kust is inderdaad schreeuwend duur en druk, het is augustus, Italiaanse vakantiemaand. en daar moeten ze het geld in drie maanden verdienen.
Dankjewel voor de tips. Archies heb ik als app, maar eigenlijk nog nooit gebruikt.