Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dwars door de Balkan - Forum Wereldfietser

Dwars door de Balkan

Ola,

Wie weet iets over de route te vertellen tussen ongeveer Bovec en Bolzen (Italie)? Dus zwaarte etc. Daarna wil ik de Rome Route naar Amsterdam volgen.
Welke route, want net als naar Rome lopen er vele wegen. Voor je in Bovec bent heb je al het nodige geklommen. Als ik Googlemaps mag geloven (even als wandelaar fietsen) dan ziet het er uitdagend uit. 5km omhoog en iets meer omlaag met 2 keer naar ongeveer 2300m. over dik 250 km.
_Peter_ schreef:
wo 04 aug, 2021 22:01
Welke route, want net als naar Rome lopen er vele wegen. Voor je in Bovec bent heb je al het nodige geklommen. Als ik Googlemaps mag geloven (even als wandelaar fietsen) dan ziet het er uitdagend uit. 5km omhoog en iets meer omlaag met 2 keer naar ongeveer 2300m. over dik 250 km.
Deze denk ik https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... -de-balkan
Als je van klimmen houd een mooie route door de Dolomieten, ik heb er delen van gefietst maar dan in omgekeerde richting, van de Dolomieten naar Bovec.
Dat is dus inderdaad dezelfde wandelroute die Googlemaps je voor schotelt. In het hoogseizoen denk ik lekker druk bij gebrek aan wegen.
De Balkanroute is in de Dolomieten niet per se de beste en rustigste route. Vind ik. Ik heb er mooiere wegen gereden, en Tovenaar weet over het algemeen ook betere routes te bedenken. En probeer anders zelf een route te maken met behulp van brouter.de of vergelijkbaar.

P.S.
Wat Peter omschrijft als een 'wandelroute' is een autoweg, deels druk en door skigebieden. Niet letterlijk nemen dus.
willem.m schreef:
do 05 aug, 2021 10:33
Wat Peter omschrijft als een 'wandelroute' is een autoweg, deels druk en door skigebieden. Niet letterlijk nemen dus.
Google vond geen geschikte fietsroute in Italië, het dichtst bij was dus die wandelroute, en die volgt inderdaad de normale weg, net als de balkan-route zelf. Dus zelf even op zoek naar een geschiktere route, maar in bergachtig gebied is dat lastiger dan in een stad.