Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke camping in Praag? - Forum Wereldfietser

Welke camping in Praag?

Kan iemand mij een camping adviseren in Praag. Hoop daar morgen aan te komen.

Gee
Ik ben in 2012 hier beland: https://campdana.cz/nl

Overigens niet gekampeerd maar een kamer gehuurd, was niet duur. Je kunt er wel kamperen en bent met een tram zo in het centrum. Ik geloof dat aan deze straat wel meer 'achtertuincampings' liggen. Veel plezier in Praag :)
Ik heb meerdere campings bij Praag gebruikt, intussen 3 jaar geleden, want ik kwam een paar dagen eerder aan dan verwacht.
De eerste was een supergoedkope camping bij het spoor in een dorpje vlak voor Praag, aan het water. Je kan van daar heel goedkoop met de trein in de stad komen, best een fijne plek, maar er was volgens mij geen drinkbaar water en geen supermarkt in de buurt.
In het noorden van Praag zitten een paar achtertuincampings, erg veilig, mijn tent en fiets stonden achter een poort waarvan alleen de gasten een sleutel hadden. Ik zat op 'Camp Fremunt', geloof ik.
Vlakbij aan het water, in hetzelfde gebied, zit ook nog een kleine camping gericht op watersport, ik ben er zelf niet geweest, maar het lijkt wat groener. Ik zou daar zelf nu als eerste gaan kijken.
Er is ook nog een grotere camping in het zuiden, op het eiland in het midden van de Moldau. Vanaf daar kan je met een bootje oversteken naar de tram die rechtstreeks het centrum in gaat. Helaas vond ik het daar niet prettig om mijn spullen achter te laten als ik de stad in ging, want ondanks de hekken zag ik een hoop mensen heen en weer lopen zonder enige vorm van controle. Het was ook vrij primitief en dor. Na mijn eerste nacht hier ben ik op die achtertuincamping gaan staan, wel duurder, maar zonder zorgen een dag de stad in kunnen was erg fijn.
Erik en Reinoud, bedankt voor jullie reacties!

Gee
Wij hebben dit jaar ook op camping Fremunt gestaan. Aan die straat (Troja) zijn inderdaad een stuk of vijf achtertuin-campings die erg veilig zijn. Begin juli was de eerst camping in de straat (camping Dana) op het eind van de dag wel vol, dus ik denk dat het slim is om 's ochtends even te bellen of ze plaats hebben.
Ik stond net even naast Fremunt, in de achtertuin van Herzog.. Idem prima ervaring, een vijftiental plaatsten alsof je in je eigen achtertuin kampeert. Straat uit naar rechts is de tramhalte, en ik kon tramkaartjes kopen bij meneer Herzog.

Plezier gewenst!
Ik kan absoluut aansluiten bij de vorige reacties: Fremunt was top, niet groot maar veilig, ontzettend vriendelijk, en als je jouw was aan de beheerder afgeeft krijg je het schoon, droog en opgevouwen terug....