Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corsica: campings in Augustus - Forum Wereldfietser

Corsica: campings in Augustus

Ik overweeg deze maand met rugzak en kleine tent (1 persoon, zonder fiets) naar Corsica te gaan.

Hert enige dat me tegenhoudt is de mogelijke drukte. Augustus is de topmaand en ook de Italianen zijn dan vrij. Er zijn best veel campings, alleen lees ik dat je op tijd aan moet komen voor een plekje. Als wandelaar / stedenbezoeker kom ik just aan het einde van de dag aan.

Heeft er iemand ervaring met het op de bonnefooi kamperen in augustus? En dan met name op campings bij bekendere plaatsen als Bastia, Ajaccio, Corte en Bonifacio?

Misschien dat iemand hier iets over kan zeggen. Alle campings vooraf vastleggen zie ik niet zitten (en kan vaak ook niet eens).
in 2017 en 2018 zijn we twee keer drie weken gaan fietsen op Corsica.
Wij kwamen op wisselende tijden op de campings aan, zelden vóór vier uur, zelden na acht uur.
Nooit een groot probleem gehad met volle campings. Zeker niet met een kleine tent zonder auto.

Bij drukke plaatsen als Corte, Bonifaccio en Porto (westkust) zijn we misschien een enkele keer een volle camping tegengekomen, maar alleen op plekken waar pakweg vier campings naast elkaar lagen, die dan niet alle vier vol waren.

Of het dit jaar drukker of minder druk zou zijn ivm Corona weet ik niet zeker, maar het lijkt me van niet. Er is in heel europa natuurlijk minder toerisme over de grens dan in andere jaren. En of er daarom dit jaar meer Fransen een keertje naar Corsica zullen trekken betwijfel ik ook. De meeste Fransen gingen immers vroeger ook al in eigen land op vakantie.

edit: wij waren er beide keren in augustus.

Hans
Bedankt voor je uitgebreide reactie en aanvulling Hans :)
Dat geeft de burger moed.

Mochten er meer ervaringen zijn lees ik het graag!

edit: ik waag het er gewon op :)