Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route suggesties van midden Frankrijk naar Turijn - Forum Wereldfietser

Route suggesties van midden Frankrijk naar Turijn

Ik fiets nu de Midden Frankrijk route vanaf Bergerac oostwaarts. Ik ben van plan bij Saint Vallier van deze route af te gaan om naar Turijn te fietsen.

Heeft iemand suggesties voor een route? Wat is mooi fietsen?

Volgens mij kan ik grofweg kiezen voor een route ten noorden of ten zuiden van het nationale park des Ecrins.
Dat hangt er maar vanaf wat je leuk vindt. Hou je van klimmen, neem dan bijvoorbeeld omwegen via de Chartreuse en/of zelfs over de Galibier: kicken als je met bagage zo'n bergreus op komt met bovenop een van de mooiste, zo niet het allermooiste, panorama's vanaf een Alpencol! En verder kan je bijvoorbeeld vanaf Modane over de Cenis naar Susa of vanaf Briançon over de D1t naar Bardonecchia (is fijner voor fietsers dan de Montgreneve). Beide passen zijn niet lastig. Verder zijn er voor klimtijgers allerlei varianten mogelijk. Veel plezier!
kan niet vergelijken,
maar ben ooit via Grenoble, D1091, Alpe d'Hueze (één nachtje vreselijke camping, om 's ochtends vroeg, temperatuur!, zonder bagage naar boven te kunnen en weer terug) gefietst.
Door naar Briancon, de pas, Pinerolo en Turijn.

Doorgaande asfaltroute route dus. Was voor mij prima, maar het hangt er natuurlijk van af waar je naar op zoek bent!
Waar ik meestal naar zoek, indien mogelijk, zo min mogelijk auto’s, mooie uitzichten, geen (lange / gevaarlijke) tunnels, dat vooral.

En in dit geval moet ik ook niet teveel om fietsen. Ik moet wel op tijd voor m’n bus zijn in Turijn.

Ik heb tot nu toe weinig echte bergpassen gefietst. De Tizi n Test in Marokko wel gedaan en dat ging prima. Deze steeg heel geleidelijk. En ik ben nu lekker “opwarmen” op de midden Frankrijk route.
Je kan een deel van mijn route doen, van 10/9-14/9, maar dan in omgekeerde richting: http://moh.freehostia.com/index.html?2015/index En vergeet niet een extra lusje door de Vercors te doen, erg mooi daar.