Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terug vanuit omgeving Avignon - Forum Wereldfietser

terug vanuit omgeving Avignon

Ik wil graag in september de Veloroute du Soleil fietsen,maar hoe kom ik het makkelijkste weer terug naar Nederland,
voor terugfietsen ontbreekt mij de tijd. Het liefst met trein en fiets weer terug maar kan dat wel in deze tijd
ik hoor graag wat goede adviezen
alvast bedankt
Ik ben twee jaar geleden vanuit Avignon met Cycle Tours terug gekomen.
Zo te zien rijden ze op twee dagen in september.

Peter
De nachttrein naar Luxemburg rijdt helaas al een paar jaar niet meer, want dat was een mooie oplossing.

De beste optie denk ik, is door Peter genoemd (de fietsbus). Andere mogelijkheden:
- zonder fiets de TGV kunnen nemen, en de fiets thuis laten brengen door Camino Fietstransport.
- met fiets het vliegtuig te nemen; Marseille Airport ligt op 80 km van Avignon.
- met de TER -fiets mag mee- in etappes terug naar NL, via Parijs of Nancy. Dat kost je wel minimaal een dag, maar ik denk wel anderhalve dag voordat je dan thuis in NL ben.
Als je je fietsvakantie nog wat rekt tot in Marseille, kun je terug met de recent vernieuwde nachttrein Parijs - Marseille - Nice.
Je stapt op om 21u59 in Marseille en rond 7u55 's morgens stap je uit in Parijs-Austerlitz. Na een fietstochtje door Parijs kun je met klassieke TER-treinen terug naar Rijsel (Lille) en met IC-treinen naar Nederland.
bert sitters schreef:
di 09 mar, 2021 19:04
Vanaf 16 april gaat hij weer rijden. De nachttrein van Parijs naar Nice. De rijtuigen zijn gerenoveerd. Er is Wifi en bij je slaapplek kun je telefoon en ander apparaten opladen. Fietsen kunnen mee.
Je kunt nu ook de combinatie eerste klas en fiets boeken.
De trein vertrekt in Parijs vanaf Het Gare d'Austerlitz.
De complete reis vind je hier:
De snelste reis van Amsterdam naar Marseille duurt 20:53 uur.
Gereserveerde lig- en fietsplaatsen op de nachttrein Parijs - Marseille - Nice.
Met overstap in Marseille zijn Arles, Avignon en Aix-en-Provence te bereiken.
https://www.fiets-mee.nl/provence/
Voor reizigers naar België is er blijkbaar een tweede, snellere mogelijkheid, ook vanuit Avignon zelf (ook voor Nederlanders kan die route nuttig zijn als ze nog een dagje vakantie over hebben om onderweg iets te bezoeken):
Met je fiets in de trein van België naar de Provence is tweemaal per dag mogelijk. Dit kan zowel overdag als een deel ‘s nachts. De reis overdag gaat met de TGV Nancy – Nice. Deze TGV stopt onderweg ook in Avignon en Marseille. Op deze trein heeft je fiets een gereserveerde plaats.
https://www.fiets-mee.nl/provence/
Voor niet-gedemonteerde fietsen op de zaterdagse Thalys Amsterdam ... Brussel - Valence - Avignon - Aix-en-Provence - Marseille moeten we nog afwachten tot na de renovatie...
over 2 weken ga ik de route fietsen.ik wil graag vanuit mijn woonplaats HILVERSUM gaan fietsen naar Maastricht en daar de route oppakken.
Weet iemand een leuke route vanuit Hilversum naar maastricht?
hoeft de kortste route te zijn.
alvast bedankt