Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ostsee-Radweg Denemarken en Kopenhagen - Forum Wereldfietser

Ostsee-Radweg Denemarken en Kopenhagen

Wij willen deze zomer de Ostsee-Radweg in Denemarken gaan fietsen maar ook Kopenhagen bezoeken.
We twijfelen fietsen naar Kopenhagen of vanaf een camping met de trein een/twee dagen naar Kopenhagen. We hebben wat verhalen opgevangen dat Seeland veel saaier fietst dan de andere eilanden.

Wij houden van fietsen door natuurgebieden en vissersplaatsjes.

Iemand ervaringen tips?

Groet Jaap
Aan een fietstochtje van Kopenhagen naar Rødbyhavn heb ik als enige herinnering het restaurant in Kopenhagen en het allerlaatste stukje na Maribo kort voor de boot via een voormalig spoorlijntje.
Niet om over naar huis te schrijven dus.
Een paar jaar geleden ben ik over de buitenste vestingswal van Kopenhagen gefietst, alleen daar waar je de wegen in/uit de stad kruist heb je een idee waar je bent (in een hele grote stad). Langs die groene long ligt ook Absalon Camping, geen idee of het wat is maar dat kun je zelf uitzoeken. En voorbij Kopenhagen (richting noorden) is er nog Charlottenlund,
Zelf zou ik in de buurt van Koge kijken of je er kan overnachten, en dan met de trein naar de stad.
Wij stonden indertijd een paar maal op de Bellahøj Camping, een grote, eenvoudige stadscamping. In 15 minuten in het centrum van Kopenhagen. En een prima locatie op heen en weer naar het Louisiana Museum of Modern Art te fietsen! Charlottenlund Fort Camping is mooier maar heeft bijna nooit plaats.
En ik zou Seeland niet bepaald saai willen noemen. Het wel weer even geleden dat we daar waren maar misschien biedt ons reisverslag nog enige inspiratie: https://vanuitdestoofstraat.blogspot.co ... -2011.html.