Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treintickets met fiets naar Göteborg - Help! - Forum Wereldfietser

Treintickets met fiets naar Göteborg - Help!

Dag allemaal,

Ik wil over een aantal weken mijn eerste bikepacking/touring trip doen naar Zweden. Voor zover ik weet mogen wij daarheen reizen omdat het reisadvies code geel is, daarnaast kan ik hier wildkamperen. Nu heb ik gelezen dat ik van Kopenhagen naar Göteborg kan met mijn fiets, zelfs zonder reservering. Echter, het lijkt erop dat ik geen kaartjes kan kopen op treinreiswinkel (zie bijlage). Ook de NS is niet heel helpvol, ik kan nergens vinden waar ik kaartjes kan kopen voor de reis van Hengelo naar Kopenhagen, laat staan naar Göteborg. Hebben jullie enig idee waar ik treintickets kan kopen?

Bijlagen

Waar je ze kunt kopen, zou ik niet weten. Op Deutsche Bahn.de kan ik ze ook niet vinden. Eventueel zou je er nog voor kunnen kiezen naar Frederikshavn te treinen en vandaar met de boot naar Göteburg. Overigens is de klantenservice van Deutsche Bahn erg benaderbaar.
Zonder fiets kan ik ze wel vinden op bahn.de, ik zou ze even bellen.
Misschien https://www.fiets-mee.nl/ proberen, ipv de Treinreiswinkel?
(in het verleden goede ervaringen gehad met de Treinreiswinkel. Maar ze schijnen het vandaag de dag niet meer zo op te hebben met de combi trein/fiets!)

En wat Bert van Sprang suggereert: naar Frederikshavn, en van daar uit met de ferry naar Göteburg.
Goedkoop (25-35 eur?, afhankelijk tijdstip en dag), en is met 5 afvaarten per dag bijna een soort boemel!
Als het mogelijk is dan zou ik proberen een kaartje te kopen bij bahn.de naar Kopenhagen en vandaar met regionale treinen naar Göteborg te reizen.
Kopenhagen - Malmö is een mooi ritje, vanuit de raampjes gezien dan.
Als ik op bahn.de kijk, krijg ik een melding die suggereert dat je wel moet bellen als je het via de deutsche bahn wilt regelen...

Wat ik zelf zou proberen, is het ook eens via de site van de deense spoorwegen proberen (www.dsb.dk?). Die site is echter nu een beetje kapot geloof ik. Ik heb ook geen of je zo fietskaartjes kan kopen.

Tot Kopenhagen krijg ik wel resultaten via bahn.de.
Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,


Leider ist für diese Fahrtmöglichkeit eine Buchung der Fahrradkarte im Internet nicht möglich.

Sie können ihr Ticket jedoch ohne Fahrradkarte jetzt buchen.

Zum Erwerb der Fahrradkarte und für weitere Informationen zum Thema Fahrrad wenden Sie sich bitte an die Verkaufsstellen der Deutschen Bahn oder an die Servicenummer der Bahn. Die entsprechende Rufnummer finden Sie unter www.bahn.de/kontakt.

Im Internet können Sie Fahrradkarten unter den folgenden Voraussetzungen buchen:

Ihre ausgewählte Fahrt:

- enthält ausschließlich Züge, die Fahrradmitnahmen erlauben,
- enthält einen Fernverkehrsanteil,
- enthält keinen Nachtreisezug,
- enthält ausschließlich innderdeutsche Strecken,
- beginnt frühestens einen Tag nach dem Buchungstag.
En als je nou gewoon een internationale trein uitzoekt voor Kopenhagen en daarnaast een reservering voor de fiets in diezelfde trein vanaf bijvoorbeeld Hannover of Hamburg en je reis prinsheerlijk naar de grenshalte en blijft vervolgens prinsheerlijk zitten en je laat je fiets ongemoeid?
Op Bahn.de kun je met de fiets van Hengelo naar Kopenhagen-Kastrup. Blijft Kastrup-Göteborg, daar kan de fiets blijkbaar niet mee. Op dit forum heb ik wel eens gelezen dat de Zweedse spoorwegen nogal anti-fiets zijn.
Wat wel kan is Hengelo-Frederikshavn, zoals Bert van Spang al aangeeft, en dan de pont naar Göteborg.
Misschien dat Martin nog een antwoord heeft maar volgens mij mogen op de westbanen wel fietsen mee en als je niet hoeft te reserveren kun je gewoon op het station een kaartje kopen, bijna elke Zweed spreekt Engels (Denen ook trouwens) en van Kopenhagen naar Malmö over de Oresund kunnen fietsen mee in de trein. (https://www.oresundstag.se/en/search/?s ... ng=bicycle) (in de treinen van dit bedrijf mag de fiets overal in mee, over de brug is het mogelijk zelfs gratis.)
Zelf zou ik naar Helsingor doorfietsen (of treinen) en daar het pontje pakken naar de overkant. dan is het afhankelijk van de route nog 3 dagen naar Gotenburg.