Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eurovelo 15: Franse of Duitse variant? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eurovelo 15: Franse of Duitse variant?

Zeker lekkere koffie daar!!

De stadscamping van Straatsburg heeft een hele brede balie, dus doet moeilijk. Ze staan al snel vol en dan hebben ze een lijstje met campings in Frankrijk (40 km verderop gelegen), terwijl bij Kehl ook een camping is. Maar ja.......dat is niet Frans.

Ik hoefde niet naar Kehl, omdat ik alsnog de camping was opgereden en de eerste de beste balende fietser 20 euro gaf om zijn pitch te delen. Hij zat te balen van de 40 euro die hij had moeten aftikken bij die brede balie.
groverr schreef:
vr 16 jul, 2021 16:02
De stadscamping van Straatsburg heeft een hele brede balie, dus doet moeilijk. Ze staan al snel vol en dan hebben ze een lijstje met campings in Frankrijk (40 km verderop gelegen), terwijl bij Kehl ook een camping is. Maar ja.......dat is niet Frans.

Ik hoefde niet naar Kehl, omdat ik alsnog de camping was opgereden en de eerste de beste balende fietser 20 euro gaf om zijn pitch te delen. Hij zat te balen van de 40 euro die hij niet had moeten aftikken bij die brede balie.
Wat ben ik blij dat er niemand meer aan de balie zat, toen ik daar 's avonds laat arriveerde.
Citaat uit dit draadje:

27 september 2017
In de schemering bereik ik de jachthaven van Dannemarie. Het liefst zou ik hier blijven en morgenochtend in de trein stappen. Helaas is hier geen camping in de buurt, maar wellicht is er een douche bij de jachthaven. Ik ga op onderzoek uit en vind een douchehok dat op slot is. Dan heb ik ook niet zo'n zin om hier te gaan wildkamperen. Ik fiets naar het station en neem de trein naar Mulhouse. De camping municipal ligt hier maar 2 km van het station, maar het hek is hermetisch gesloten. Op een bordje lees ik dat gasten vanaf april 2018 weer welkom zijn. Merde!! Volgens Archies zou deze camping nog tot half oktober open moeten zijn.
Hier sta ik dan, op een duistere plek in een onbekende stad. Zal ik dan maar een hotel zoeken? Of weer een trein nemen naar een plaats waar de camping nog wel open is? Morgen moet ik sowieso een flink stuk boemelen, dus alle treinkilometers die ik vandaag afleg, hoef ik morgen niet meer te doen. Ik fiets terug naar het station, waar ik op het nippertje de trein naar Straatsburg haal. Daar zou de stadscamping het hele jaar open moeten zijn. Na tienen arriveer ik in Straatsburg. Met de OpenFietsMap vind ik feilloos in het donker de weg naar de camping, die aan het spoor ligt, 2.4 km van het station. Vanuit de trein had ik al gezien dat deze camping verlicht was. De receptie is dicht, maar met de fiets kom ik moeiteloos langs de gesloten slagboom. Deze camping oogt nieuw en lijkt vooral op campers te zijn gericht. Een tentenveldje zie ik niet, maar naast de verharde camperplekken is nog genoeg gras. Dit is vast zo'n camping waar je bij de receptie een genummerde plek krijgt aangewezen. Ik zet mijn tent op een van de schaarse onbezette plekken, niet ver het washok.

28 september 2017
's Ochtends meld me nog even bij de receptie, die gisteravond dicht was. Op veel Franse campings is dat heel normaal, maar hier lees ik in de ogen van de dienstdoende receptionist een mengeling van verwondering en verbijstering.
"Hoe kunt u hier overnacht hebben zonder dat wij u een plek hebben gegeven?", vraagt hij.
"Gewoon even rondkijken en dan de de tent opzetten", antwoord ik.
"Op welke plek was dat dan?"
"Schuin tegenover het washok, waar nog niemand anders stond."
Even vrees ik dat hij een nummer van die plek wil weten. De man kijkt een beetje moeilijk en neemt dan mijn betaling in ontvangst, aanzienlijk meer dan ik de afgelopen weken gewend was neer te tellen. Ik zal maar niet vragen of er korting voor laatkomers met kleine tentjes is. Dit is het moderne, commerciële en bureaucratische Frankrijk. De camping heeft een alternatief en groen imago, maar lijkt niet echt bedoeld voor alternatieve en groene kampeerders. Een fiets of een tent kun je hier huren en kun je dus maar beter niet zelf meenemen, lijken ze hier te denken. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik ook wel eens had op recepties waar ik als enige man zonder pak en stropdas verscheen. Of wanneer ik in Frankrijk ruim voor lunchtijd koffie wilde drinken in een restaurant.
keesswart schreef:
vr 16 jul, 2021 16:25
De man kijkt een beetje moeilijk en neemt dan mijn betaling in ontvangst, aanzienlijk meer dan ik de afgelopen weken gewend was neer te tellen. Ik zal maar niet vragen of er korting voor laatkomers met kleine tentjes is. Dit is het moderne, commerciële en bureaucratische Frankrijk. De camping heeft een alternatief en groen imago, maar lijkt niet echt bedoeld voor alternatieve en groene kampeerders. Een fiets of een tent kun je hier huren en kun je dus maar beter niet zelf meenemen, lijken ze hier te denken. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik ook wel eens had op recepties waar ik als enige man zonder pak en stropdas verscheen. Of wanneer ik in Frankrijk ruim voor lunchtijd koffie wilde drinken in een restaurant.[/i]
Tja, een Huttopia-camping bij een grote stad, dat is vrij hopeloos voor de eenvoudige fietstrekker. Die bij Versailles rekent voor "liefhebbers van traditioneel kamperen in ultieme eenvoud" inmiddels € 44 per nacht voor een "natuurstaanplaats" zonder elektra. Een subliem gevoel voor ironie kan de tekstschrijver met zo'n beschrijving niet ontzegd worden, trouwens. "Hoezo hobbelige kale plek tussen twee sleurhutten geperst? U wilde toch ultieme eenvoud?"
In de Elzas zijn tal van fietsroutes van de Rijn af. Zie ook de gidsen van Paul Benjaminse.
Ik ga 11 augustus de Badischer Weinradweg verkennen . Van Bazel naar Heidelberg. Is een gids van Bikeline.
Wat is de juiste bron is een goede vraag. Er stroomt meer water uit de bron van de Aare in de Rijn, dan water uit de bronnen van de Vorderrhein en Hinterrhein.
De Aare is de meest waterrijke rivier van Zwitserland: een van de negen nationale fietsroutes van Zwitserland.
Foutje…mag weg.