Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oostzeeroute Denemarken GPX - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Oostzeeroute Denemarken GPX

DeFiets schreef:
za 28 jan, 2023 19:54
Het routeboekje kopen, de qr code scannen en gps kan gedownload worden.
Leuke van boekjes vind ik de voorpret. Zo blader ik nu zo nu en dan in het routeboekje ZuidZweden.
Welk boekje heb je gekocht? Kun je een foto plaatsen?

Jeanine
DeFiets schreef:
za 28 jan, 2023 19:54
Het routeboekje kopen, de qr code scannen en gps kan gedownload worden.
Leuke van boekjes vind ik de voorpret. Zo blader ik nu zo nu en dan in het routeboekje ZuidZweden.
Gaat dit over de route van 820 km. (14 stages)? Ik heb een foto toegevoegd.
Hoor graag,
Jeanine
4DE7AFFE-FBFE-447E-B8BA-A1039C2BFF91.jpeg
Oostzee route heb ik afgelopen zomer gefietst.
Ik wil begin mei een stukje hiervan fietsen vanhit Flensburg.
Ik blijf in Denemarken.

Heeft iemand ervaringen of dit te doen is kwa weer? Het liefst slaap ik buiten (shelter of tentje).

Is er ook een website waar de shelters vermeld staan?

En wellicht ook een site met kleinschalige kampeerterreintjes/campings?

Alvast dank voor de reacties, Sanne
Sanne, gebruik de zoekfunctie van het forum eens en dan zullen de meeste vragen wel beantwoord worden, voor wat het weer betreft, dat is in Denemarken net zo onvoorspelbaar als in Nederland, door in de buurt van de kust te blijven is het wel zo dat als je een beetje mazzel hebt de meeste regen dan overwaait.
Afhankelijk van wanneer je gaat kun je ook achter het net vissen op de gratis overnachtingsplaatsen. Dus zorg ook dat je een back-up hebt in de vorm van een camping bijvoorbeeld.
_Peter_ schreef:
vr 29 dec, 2023 15:50
Sanne, gebruik de zoekfunctie van het forum eens en dan zullen de meeste vragen wel beantwoord worden,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, anders was ik ook niet in dit topic terecht gekomen.
Bedankt voor je reactie.

Misschien kan iemand anders de andere vragen nog beantwoorden (of een linkje doorsturen)
Sannesport schreef:
vr 29 dec, 2023 14:18
Ik wil begin mei een stukje hiervan fietsen vanhit Flensburg.
Ik blijf in Denemarken.

Heeft iemand ervaringen of dit te doen is kwa weer? Het liefst slaap ik buiten (shelter of tentje).

Is er ook een website waar de shelters vermeld staan?
De app: Shelter - kan je gebruiken.
Of het boekje: Overnatning I Det Fri
Boekje is in het Deens dus een beetje puzzelen. Wel te doen.

Het weer is onvoorspelbaar maar laat je niet weerhouden. Dat is hoogzomer ook zo.
LHTJoost schreef:
vr 29 dec, 2023 19:40
Sannesport schreef:
vr 29 dec, 2023 14:18
Ik wil begin mei een stukje hiervan fietsen vanhit Flensburg.
Ik blijf in Denemarken.

Heeft iemand ervaringen of dit te doen is kwa weer? Het liefst slaap ik buiten (shelter of tentje).

Is er ook een website waar de shelters vermeld staan?
De app: Shelter - kan je gebruiken.
Of het boekje: Overnatning I Det Fri
Boekje is in het Deens dus een beetje puzzelen. Wel te doen.

Het weer is onvoorspelbaar maar laat je niet weerhouden. Dat is hoogzomer ook zo.
Dank je wel, fijne tip, van de shelter app!

En ja, t weer is altijd kwakkel zag ik al.
Het blijft een gok, dit jaar in juli in Zweden ook weggespoeld, terwijl juni prachtig was.
We'll see....
Het Deense sheltergebeuren is in beginsel geweldig, je kunt op de mooiste plekjes terecht. Tegelijk is het wel een beetje aan verandering onderhevig. Ten eerste zijn er vanuit het Overnatning boekje best wat adressen die intussen niet meer bestaan, overwoekerd zijn. Ten tweede zijn er shelters die ook vanuit een (lokaal) initiatief gereserveerd kunnen/moeten worden met een app. De shelter kan afgesloten zijn voor die reservering. Op de bonnefooi kan dus betekenen dat je rechtsomkeert moet maken.

De kosten voor zo'n reservering zijn ook pittig hoger dan gratis..

We reden afgelopen zomer zonder gebruik te maken van zo'n app, plek vinden is wel altijd gelukt. Maar een tent achter de hand voor het geval je hem op een veldje nabij de shelter op moet zetten is wel verstandig.
Dank je grandonneur, de tent gaat sowieso mee hoor, je weet idd nooit waar je strand.
Ik heb bij mrs nagevraagd hoe het ook alweer zat, het was (denk ik) geen app maar deze website

https://bookenshelter.dk/

Voordeel: Engels. En ook wel dat op deze manier de shelterplaatsen beter onderhouden kunnen worden, volgens een beheerder die we spraken steeds meer een probleem in verschillende dorpjes. Dus oké.

Maar goed, afgelopen jaar is het ons dus nog wel gelukt om overal op de bonnefooi een plekje te vinden.
Grandonneur schreef:
vr 29 dec, 2023 21:41
Het Deense sheltergebeuren is in beginsel geweldig, je kunt op de mooiste plekjes terecht. Tegelijk is het wel een beetje aan verandering onderhevig. Ten eerste zijn er vanuit het Overnatning boekje best wat adressen die intussen niet meer bestaan, overwoekerd zijn. Ten tweede zijn er shelters die ook vanuit een (lokaal) initiatief gereserveerd kunnen/moeten worden met een app. De shelter kan afgesloten zijn voor die reservering. Op de bonnefooi kan dus betekenen dat je rechtsomkeert moet maken.

De kosten voor zo'n reservering zijn ook pittig hoger dan gratis..

We reden afgelopen zomer zonder gebruik te maken van zo'n app, plek vinden is wel altijd gelukt. Maar een tent achter de hand voor het geval je hem op een veldje nabij de shelter op moet zetten is wel verstandig.
Ten tijden dat wij de route reden was het in de tweede week druk dus de meeste plaatsen waren al bezet. Zelfs in 'afgelegen' gebieden, waarvoor we voor d shelterplek de route hadden verlaten.