Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan?

163 berichten
Als je nog niet volledig gevaccineerd bent is het dit jaar overal lastig, en dat is ook niet ten onrechte, al was het maar omdat die tests, en al helemaal sneltests, niet zo betrouwbaar zijn als vaccinatie.
Ter info: op 2 van de 14 campings in Frankrijk waar ik tot nu toe overnacht heb, vroegen ze naar mijn QR-code. Die werd vervolgens gescand met een smartphone-app.
Bij ons was dat de afgelopen week op 1 van de 5 Franse campings. Het scannen lukte niet, maar we konden ook volstaan met papieren vaccinatiebewijzen die we bij ons hadden. Later kwamen we er achter dat we de corona-check-app nog niet op de internationale versie hadden omgezet. Die leuke fietsjes veranderen dan helaas in rolkoffertjes...
In Frankrijk is vanaf 9 augustus de "pass sanitaire" verplicht voor de toegang tot lange-afstandsreizen, café's, restaurants, centres commerciaux enz. Jongeren tot 17 jaar zijn voorlopig vrijgesteld.
https://www.gouvernement.fr/info-corona ... -sanitaire
Zien jullie dan niet, dat de hele infrastructuur inmiddels wordt aangepast aan corona. Dacht je nu nog werkelijk dat het alleen om corona gaat? En dat het tijdelijk is? Een lock-down totaal ongepast is bij een mortality rate van uiteindelijk 0,23%.
Ik begrijp het werkelijk niet, dat men nog steeds niet 'ziet'.

Over 14 jaar kan er waarschijnlijk al geen diesel of benzine meer getankt worden. Het gaat om ons, wij zijn het ongedierte geworden, de doorn in het oog, van mensen die het voor het zeggen hebben hier op aarde. Wij zijn hun doorn in het oog, de consumerende vernietigende mensen die de aarde aan het vernietigen is. Zij willen de aarde voor zichzelf, alleen zij mogen genieten, wij mogen hen dienen en vooral met minder dan we nu zijn.

Dit systeem is eindigend maar 'iedereen' doet maar.. en de mensen die zich zorgen maken of het 'tij nog willen keren' zitten tot aan de nek in de stress en zich 'suf' te bedenken HOE de boel nog te redden (van oa. langzame genocide), maar dat kan alleen als we massaal op één lijn zitten en dat zitten we niet en komen we niet.. dat is het hele erge. De verdeeldheid die ook nog eens ontstaat of al is ontstaan.

Ondertussen is er wel de zogenaamde 'indirecte vaccinatieplicht' (wat er niet zou komen), wat weer typisch iets was van de 'wappies',
want hoe wil je als vakantiefietser nu in hemelsnaam je om de twee dagen gaan testen. Dat is gewoon niet te doen. En als je geen winkelcentrum in mag, moet je ook nog op zoek naar een 'local' supermarkt om de hoek.

Ik wilde even spuien, commentaar mag en vooral fel en cynisch en alles waar je een fijn gevoel bij krijgt, voor als je het er niet mee eens bent. (Ik denk zo'n 95%, vette tegenvaller btw.. had wel 'anders' verwacht van wereldfietsers..)
Dat gemekker over vaccinaties.
Als je klinisch werkzaam wilt zijn in een ziekenhuis is een Hepatitis-B vaccinatie verplicht. Hoor ik niemand over. Geen probleem.

En trouwens ik merk dat ik sinds ik gevaccineerd ben duidelijk beter klim, maar dit terzijde.

En vergeet niet; het wij-zij denken staat aan de basis van iedere oorlog. Dus ik zou het wat minder zwart zien (mag ik dat nog zeggen😀) allemaal. Goed voor je humeur en ook prettig voor je omgeving.
Het is de kunst van het leven om in wat lastiger omstandigheden toch de lol van dingen in te blijven zien.

Soms denk ik bij het lezen van dit soort berichten dat de Middeleeuwen nog niet zo ver terug zijn.
Fijne fietstocht allemaal!
fud0 schreef:
vr 30 jul, 2021 21:14
Zien jullie dan niet dat...
Nee.
En mag ik het daar bij laten?
fud0 schreef:
vr 30 jul, 2021 21:14
Gemekker
Wat betref die mortality rate van 0,23, zoek het internet eens af op het begrip "prevention paradox".

En neem anders nog een biertje of 12, ook al kan ik een glas water ook van harte aanbevelen.

Verder zijn de covid vaccins bewezen effectief. Zoek voor de gein eens wat cijfers op, over percentages wel gevaccineerden vs niet gevaccineerden die op dit moment nog in het ziekenhuis belanden.

Ik vind het verder prima dat mensen de keuze krijgen om zich wel/niet te laten vaccineren. Maar gezien de waanzinnig gunstige effecten van de vaccinaties vind ik het ook zeker niet gek dat er bepaalde voordelen zijn voor mensen die zich wel hebben laten vaccineren. Is dat discriminatie? Zeker niet, iedereen heeft tenslotte de kans gehad zich te laten vaccineren.
Joris Flemming schreef:
vr 30 jul, 2021 22:12
Soms denk ik bij het lezen van dit soort berichten dat de Middeleeuwen nog niet zo ver terug zijn.
Ik ben op het moment bezig een rondje 'Oosten' te maken.
In (oostelijk) Duitsland en (zuidelijk) Polen fiets je door levende geschiedenis. Ijzeren gordijn (stuk nog intact als museum), Russische militaire installaties waar je letterlijk door/op fietst, Verdreven volken, waaronder de Rijksduitsers/Volksduitsers in Silezië, onbekende volken als de Sorben, uiteraard, verder woordeloos: Auschwitz, etc.
Gisteren in Vukovar (Slovanië, Kroatië) overnacht; nog veel meer levende geschiedenis. Bizar! Een volledig verwoeste stad; lees maar over de Slag om Vukovar (1991!) op Wikipedia. Maar waarschijnlijk zit het ook nog in jullie herinnering, en de mijne.

Ik wil maar zeggen: die middeleeuwen waren misschien een gekke tijd, maar wat ik nu ben tegen gekomen (en met eigen ogen heb gezien) is vast nog veel knotsgekker! En dat is dan recente geschiedenis.
fud0 schreef:
vr 30 jul, 2021 21:14
want hoe wil je als vakantiefietser nu in hemelsnaam je om de twee dagen gaan testen. Dat is gewoon niet te doen. En als je geen winkelcentrum in mag, moet je ook nog op zoek naar een 'local' supermarkt om de hoek.
Als je mijn berichten in deze thread gelezen had dan had je geweten dat daar waar je je in de praktijk om de 48uur moet laten testen ook een heel goede testinfrastructuur is, ik kwam al snel 4-5 testcentra per dag tegen op m'n route, zonder er naar te zoeken. Met wat zoeken nog meer. Dus prima te doen (alhoewel ik mij als gevaccineerde niet hoefde te laten testen).
test a 50 euro? ( ik weet niet eens wat het kost) om de 3 dagen?
ericplan schreef:
wo 28 jul, 2021 18:53
In Frankrijk is vanaf 9 augustus de "pass sanitaire" verplicht voor de toegang tot lange-afstandsreizen, café's, restaurants, centres commerciaux enz. Jongeren tot 17 jaar zijn voorlopig vrijgesteld.
https://www.gouvernement.fr/info-corona ... -sanitaire
Op deze website kun je plekken vinden waar je op een normale wijze naar binnen mag. Al betwijfel ik of je er gezien het aantal deelnemers een volledige vakantie mee kunt uitstippelen.
fud0 schreef:
za 31 jul, 2021 09:28
test a 50 euro? ( ik weet niet eens wat het kost) om de 3 dagen?
In Duitsland en Denemarken gratis.
Projecteer de Nederlandse realiteit niet op het buitenland. Dat het hier bagger georganiseerd is betekent niet dat het in het buitenland ook bagger georganiseerd is.
Ivo Miesen schreef:
za 31 jul, 2021 11:32
... Dat het hier bagger georganiseerd is ...
Dat is ook maar een mening... 😉 Toen ik me in NL voor een *gratis* test aanmeldde, kon ik *snel* op diverse locaties *vlakbij* terecht.
willem.m schreef:
za 31 jul, 2021 12:20
Ivo Miesen schreef:
za 31 jul, 2021 11:32
... Dat het hier bagger georganiseerd is ...
Dat is ook maar een mening... 😉 Toen ik me in NL voor een *gratis* test aanmeldde, kon ik *snel* op diverse locaties *vlakbij* terecht.
Dan heb jij geluk. Dat kan per regio verschillen.
Ik had me als iemand die al sinds jaar en dag een allergie heeft vorig jaar vaker willen laten testen. Dat kon uiteindelijk pas vanaf einde van de zomer, van te voren was geen van de teststations in de buurt toegankelijk voor iemand zonder auto (je mocht te voet of op de fiets niet naar binnen).
Er is iig een groot verschil in de praktische mogelijkheden voor testen voor reizende fietsers in Duitsland en Denemarken aan de ene kant en in Nederland aan de andere kant. Bij degenen die problemen lijken te hebben op deze thread met het regelmatig moeten testen bespeur ik dat ze vaak niet weten dat het in de desbetreffende landen veel beter georganiseerd is.
Ivo Miesen schreef:
za 31 jul, 2021 11:32
fud0 schreef:
za 31 jul, 2021 09:28
test a 50 euro? ( ik weet niet eens wat het kost) om de 3 dagen?
In Duitsland en Denemarken gratis.
Projecteer de Nederlandse realiteit niet op het buitenland. Dat het hier bagger georganiseerd is betekent niet dat het in het buitenland ook bagger georganiseerd is.
In Frankrijk was het gratis, maar moet je sinds kort betalen. De Fransen gingen liever voor een gratis test dan voor een gratis vaccinatie.
ericplan schreef:
za 31 jul, 2021 13:40

In Frankrijk was het gratis, maar moet je sinds kort betalen. De Fransen gingen liever voor een gratis test dan voor een gratis vaccinatie.
Heel veel fransen zijn niet van het vaccineren, vòòr corona ook al niet.
Door de testen niet meer gratis te maken, worden wederom, weer meer mensen gedwongen zich te laten vaccineren, omdat het onbetaalbaar wordt, oa. als je iedere dag met de trein naar het werk moet..

daar heb je hem weer, 'indirecte vaccinatieplicht' terwijl een half jaar geleden nog werd gezegd, dat het vrijblijvend is, is dat dus niet zo.

En ik zou normaliter naar Frankrijk zijn gegaan .. in september.

3 wkn of 4 wken is dus minimaal dan 350-500 euro aan testen, het boeit me niet eens, maar ik heb er gewoon geen zin meer in op deze manier. Ik heb ook geen smartphone, krijg je dan de uitslag op je telefoon via sms.. heb ik begrepen?

Dan zou je dat bedrag dus in moeten incalculeren bij iedere vakantie die je doet..
fud0 schreef:
za 31 jul, 2021 13:49
ericplan schreef:
za 31 jul, 2021 13:40

In Frankrijk was het gratis, maar moet je sinds kort betalen. De Fransen gingen liever voor een gratis test dan voor een gratis vaccinatie.
Heel veel fransen zijn niet van het vaccineren, vòòr corona ook al niet.
Door de testen niet meer gratis te maken, worden wederom, weer meer mensen gedwongen zich te laten vaccineren, omdat het onbetaalbaar wordt, oa. als je iedere dag met de trein naar het werk moet..
Wederom slecht gelezen, dat geldt alleen voor lange afstandstreinen, niet voor de forenzentreinen.
fud0 schreef:
za 31 jul, 2021 13:49

Heel veel fransen zijn niet van het vaccineren, vòòr corona ook al niet.
Niet wat ik lees uit http://atlas.ecdc.europa.eu/public/index.aspx. Maar dat is natuurlijk ook maar een mening.
ericplan schreef:
za 31 jul, 2021 13:40

In Frankrijk was het gratis, maar moet je sinds kort betalen. De Fransen gingen liever voor een gratis test dan voor een gratis vaccinatie.
Heel veel fransen zijn niet van het vaccineren, vòòr corona ook al niet.
Door de testen niet meer gratis te maken, worden wederom, weer meer mensen gedwongen zich te laten vaccineren, omdat het onbetaalbaar wordt, oa. als je iedere dag met de trein naar het werk moet..[/quote]

Wederom slecht gelezen, dat geldt alleen voor lange afstandstreinen, niet voor de forenzentreinen.
[/quote]


Ik lees idd. treinen en vliegtuigen, nog geen bericht gelezen wat onderscheid maakt, tussen langeafstandstreinen en forenzentreinen, maar gaan niet veel mensen dagelijks met een lange afstandstrein?