Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan?

163 berichten
Het was een wellicht voor anderen relevante anecdote na alle ophef in de media. Het werkte gewoon. Zelf vind ik voor internationaal reizen informatie over de eisen rond vaccinaties ook belangrijker dan over testen. Dat laatste is wat mij betreft toch vooral iets uit de tijd toen we nog niet gevaccineerd waren.
willem.m schreef:
zo 27 jun, 2021 09:39
eindgebruiker schreef:
zo 27 jun, 2021 08:31
...In ander nieuws: als je per fiets of trein de grens met Duitsland wil oversteken, heb je geen test meer nodig https://twitter.com/WouterZwart/status/ ... 2709468162
Met de auto is dat toch ook niet nodig?

Dit is relevant, want er kunnen vakantiefietsers zijn die met de auto naar de startlocatie rijden.


Screenshot_20210627-092424.png
Alleen als je met het vliegtuig gaat moet je een negatief testresultaat of een bewijs van vaccinatie of herstel bij het inchecken kunnen overleggen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Ik heb een QR op m'n smartphone geïnstalleerd. Maar hoe te gebruiken? Een QR van de testlocatie fotograferen, maar hoe te opslaan? Ik heb geprobeerd met een QR op een advertentie in de krant en kon hem niet meer terugvinden. Op internet of google is er nergens een gebruiksaanwijzing over te vinden. :roll: :?:
Je installeert de app. Daarna log je in met je DigID en worden je gegevens gecontroleerd. Vervolgens wordt automatisch de QR code aangemaakt op je telefoon.
De app heet CoronaCheck.
Martin moeten waarschijnlijk ook nog zijn DigiD op zijn foon installeren en activeren.
Misschien kan ie beter even hulp vragen van iemand in zijn omgeving die er wel iets van begrijpt.
Flix schreef:
zo 27 jun, 2021 22:59
Martin moeten waarschijnlijk ook nog zijn DigiD op zijn foon installeren en activeren.
Misschien kan ie beter even hulp vragen van iemand in zijn omgeving die er wel iets van begrijpt.
Helaas, wij krijgen a.s. dinsdagmorgen een PCR-test. Woensdagmorgen vroem, op weg naar S. Hoewel wij al eerder negatief getest en gevaccineerd zijn, zijn wij wel best bang dat wij toch misschien positief zullen zijn. Daarom mijd ik al een week contact met andere mensen. Vandaag niet naar m'n molen geweest. Zelfs bij het winkelen draag ik m'n mondkampje nog steeds, gisteren zag ik in de Praxis nu al iedereen zonder zo'n kapje dragen.
Ik gebruik DigiD alleen in m'n computer en de gegevens bewaar ik op een USB-stick. Die kan niet op een smartphone. Deze computer gaat mee op reis.
Flix schreef:
zo 27 jun, 2021 22:59
Martin moeten waarschijnlijk ook nog zijn DigiD op zijn foon installeren en activeren.
Misschien kan ie beter even hulp vragen van iemand in zijn omgeving die er wel iets van begrijpt.
+1
digID hoef je niet op je telefoon te installeren, die kun je ook met de hand invoeren.
De toegangscode daartoe hoort overigens niet op een USB stick maar in je hoofd.
Ivo Miesen schreef:
ma 28 jun, 2021 10:31
digID hoef je niet op je telefoon te installeren, die kun je ook met de hand invoeren.
De toegangscode daartoe hoort overigens niet op een USB stick maar in je hoofd.
Ik heb een hele rij inlogcodes en wachtwoorden in Word-bestand in m'n USB-stick bewaard. Bijvoorbeeld voor inloggen op een bank in Zweden, Bookspot, ANWB, mijn hypotheek, verzekeringen, enz., bij mekaar meer dan honderd instellingen. Onmogelijk om allemaal te onthouden. Ik bepáál hoe ik m'n administratie doe.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 jun, 2021 10:42
...Ik bepáál hoe ik m'n administratie doe.
Volgens mij hoor ik daar een punt. :wink:
Jij kunt dat willen bepalen.
Op het moment dat het fout gaat en je login gegevens uitlekken zullen organisaties waar je dan aanklopt voor coulance ook kijken naar de voorzorgsmaatregelen die jij hebt getroffen. Als je dan open op internet zet dat je je codes op een USB stick bewaart.....
maar goed, we dwalen af.
Martin heeft vast een ww op die USB stick, of anders op dat Word bestand, toch?
Alleen als ik de inlog gegevens nodig heb, steek ik de USB-stick in m'n PC en daarna weer meteen uittrekken.
Ja en? Als je dat ding eens verliest of ergens laat liggen? Wat dan?
Vreselijk zuinig op zijn en ik heb dezelfde gegevens ook op een CD-rom gebrand.
Martin E. van Doornik schreef: ik heb dezelfde gegevens ook op een CD-rom gebrand.
En die CD-rom laat je natuurlijk thuis.
En je zet ook nog eens een keer op dit forum wanneer je naar een buitenland vertrekt. :oops: :oops:
Ter bescherming van Martin's privacy 🔏 is het m.i. beter om hem geen privacygevoelige dingen te ontlokken, maar hem in plaats daarvan goedbedoelde suggesties per pb te sturen.
Ik heb ook een vraag. Ik wil in Frankrijk gaan fietsen en heb eind mei Covid gehad.

Ministerie van Buitenlandse Zaken zegt m.b.t. Frankrijk dit:

- U kunt laten zien dat u hersteld bent van COVID-19. Het positieve resultaat van uw PCR- of antigeentest moet 15 dagen of ouder zijn, maar niet ouder dan 6 maanden. Hierin moet expliciet staan dat u genezen bent van COVID-19.

Ik heb alleen een screenshot van coronatest.nl van de GGD dat ik positief ben getest. Ik heb geen expliciet document dat ik er van hersteld ben, al was ik dat wel na een dag of 6. Hoe kom ik aan zoiets?

Een groene QR-code krijg ik (nog) niet want ik ben dan nog niet 2 weken 'volledig' gevaccineerd.

edit: dit vind ik op de site van rijksoverheid.nl:

"Dan heeft u meestal een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs nodig. Of een bewijs dat u bent hersteld van corona. Met CoronaCheck kunt u vanaf 1 juli 2021 deze bewijzen laten zien."

Ik ben benieuwd of dat zo zal zijn, dat je puur alleen het bewijs van herstel kan laten zien op je appje.
Zie hier bij Stap 3 > Upload herstelbewijs: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-reizen
Upload herstelbewijs

Heeft u een positieve PCR-coronatest gehad bij de GGD die niet ouder is dan 180 dagen? En niet korter dan 12 dagen? Dan geeft de GGD vanaf 1 juli 2021 een digitaal herstelbewijs af. Bij een positieve corona-sneltest van de GGD niet.

  • Ga naar de CoronaCheck-app of de website CoronaCheck.nl.
  • Log in met uw DigiD. Controleer of uw DigiD werkt. De aanvraag van een nieuwe DigiD duurt enkele werkdagen.
  • De gegevens van uw herstelbewijs worden automatisch opgehaald bij de GGD. De gegevens worden daarna automatisch geüpload in de CoronaCheck-app of op de website CoronaCheck.nl.
Vanaf 1 juli beschikbaar dus.