Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Fietshotel' in Parijs - Forum Wereldfietser

'Fietshotel' in Parijs

Beste allemaal,

Ik ben van plan aankomende zomer van Delft naar Parijs te fietsen: Delft - Antwerpen - Oudenaarde - Cambrai - Compiegne - Parijs.

1: Enige tips voor wat betreft de route? (elke dag zo'n 100km)
2: Tips voor een hotel in Parijs met bijv. een fietsenstalling?

Alvast hartelijk dank voor alle reacties!

Groetjes,
Pieter
Waarom niet lekker naar Camping Paris? Super dichtbij het centrum.
Geen ervaring in Parijs, maar in diverse steden vind ik vaak een meer dan adequaat onderkomen met stalling (of fiets op de kamer) in het Ibis Budget hotel. Betaalbaar en nooit gedoe.
Hotel Kyriad Paris Bercy Village is een prima hotel en heeft een kelder waar je je fiets kwijt kunt. Prijs varieert nogal, vanaf € 85 als je geluk hebt, via de bekende reserveringssites. Het ligt ook vlakbij het Flixbus-station vanwaar bussen naar Brussel en NL vertrekken.
Dag Pieter, welkom.

Pieter1979 schreef:
do 10 jun, 2021 21:06
Beste allemaal,

Ik ben van plan aankomende zomer van Delft naar Parijs te fietsen: Delft - Antwerpen - Oudenaarde - Cambrai - Compiegne - Parijs.

1: Enige tips voor wat betreft de route? (elke dag zo'n 100km)
Wat voor tips wil je? Meeste hoogtemeters? Mooiste wegdek? Slechtste kasseistroken? Beste bakkers na 20km? Alle gedenktekens WO1? Zoveel mogelijk trappist? Na elke afslag links een afslag rechts? Opengebroken straten in rotterdam en/of antwerpen?
Pieter1979 schreef:
do 10 jun, 2021 21:06
... 1: Enige tips voor wat betreft de route? (elke dag zo'n 100km)...
Mijn tip:
Vanaf Delft eerst naar Antwerpen afzakken, vervolgens doorrijden naar Oudenaarde, daarna Cambrai met een bezoek vereren, en dan uiteindelijk via Compiegne naar Parijs fietsen.

Even serieus:
Kijk op brouter.de en stippel een route uit die je op je telefoon of gps-device zet. Je zult zien dat het zelf maken van routes veel voorpret oplevert, en dan moet het leukste deel nog beginnen.
De St. Jacobsroute volgt ongeveer de lijn die je wil volgen. En op https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... t-fietsweb zie ik ook nog de Van Gogh route die dezelfde kant op gaat.
Sure Hotel Best Western, Rue Faubourg, bij Gare du Nord. Goed hotel. Drie sterren. Ik betaalde 68 euro, maar dat kan ook meer worden als veel kamers geboekt zijn. Er is een groot bagagehok, waar de fiets gemakkelijk in kan. In de omgeving kun je goedkoop eten en drinken in de Indiase wijk. Overigens wel een bijzondere ervaring: een stukje India in Parijs.
Wat betreft de terugreis naar Nederland: is het mogelijk om dit met alleen Regionale treinen te doen? En wat is dan de beste route?

In de Thalys moet de fiets namelijk verpakt zijn zie ik.
Zie: fiets en trein.
Optie A) met regio ale treinen RER
Parijs Paris-Nord - Amiens. Overstappen geen liften. Rerserveren kan niet. Fiets is gratis.
Amiens - Rijsel Lille-Flandres overstappen kopstation.
Rijsel Lille-Flandres - Antwerpen, Belgische Intercity.
Antwerpen- Nederland.
Je kunt in Frankrijk geen fietskaarten kopen. Heb je niet nodig tot aan de grens met België. Meld je op het perron in Rijsel bij de Belgische treinbegeleider (conducteur).
Optie B.met regionale trein van Paris-Nord naar Maubeuge.
Ongeveer 15 km fietsen naar Aulnoye (B).
Trein Aulnoye naar Bergen. (Mons). Er is een kaartautomaat. Ook voor fietsen. Je kunt met een Nederlandse pinpas betalen.
Bergen heeft hellingbanen en een internationaal loket voor Kaartjes en fietskaarten.
Van Bergen met de Intercity via Brussel-Zuid naar Nederland.
Wow bedankt Bert voor je uitgebreide reactie :)
Vanwege werkzaamheden aan het spoor ben ik gisterenavond onderweg gestrand in Lille.

Voor wie ooit een goedkoop hotel waar je fiets veilig kan staan zoekt vlak bij Lille Flanders: Hotel St. Maurice heeft een klein binnenplaatsje (niet overdekt) waar een stuk of 3 fietsen kunnen staan.