Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen vanaf vliegveld Barcelona - Forum Wereldfietser

fietsen vanaf vliegveld Barcelona

Wij vliegen (hopelijk) volgende maand naar Barcelona. Wij willen vervolgens naar huis fietsen. Heeft iemand ervaring met het fietsen van het vliegveld (el prat) naar de stad? Bedankt alvast.
Martin
Ik heb wat voor je gezocht op dit forum en kom weinig tegen:
viewtopic.php?f=12&t=15028&p=305588&hil ... na#p305588

De andere optie is om bijvoorbeeld Brouter je route te laten bepalen met de optie fietsroutes aan. Op die manier blijft de route maximaal over plaatselijk erkende fietsroutes. Een check op streetview op een paar plaatsen leert dat het er wel goed uitziet, al weet je het uiteraardd nooit zeker en helemaal niet als er werkzaamheden zijn.
http://brouter.de/brouter-web/#map=16/4 ... ,41.304651
Volgens de Open Cycle Map (geopend in Locus app) loopt er een fietsroute vanaf de luchthaven naar het centrum. Kijk bij twijfel ook even op Streetview.
Prima te doen, gewoon richting het centrum van El Prat de Llobregat fietsen.
Ik heb geen ervaring om van of naar de stad te fietsen omdat het me afgeraden werd. De beste optie is volgens mij om de Aerobus te nemen. Goedkoop, snel en veilig. Is mij erg goed bevallen van de stad naar het vliegveld

https://www.aerobusbcn.com/en
Het is al weer lang geleden dat ik met mijn fiets op Barcelona ben gevlogen.
Dit was mijn ervaring 14 jaar geleden.

Fietsroute vanaf de luchthaven Barcelona naar de stad.

Je fietst vanaf het luchthaventerrein af via een vier-baansweg richting El Pratt de Llobregat . De drukte op deze weg valt mee, want het is geen doorgaande weg.
Na ca.1 km ga je voor de Damm brouwerij van deze weg af. Je gaat naar rechts naar El Prat. Ga in El Prat steeds rechtdoor richting Zona Franca.
Voorbij de brug over de (toen nog stinkende) Llobregat-rivier rechtsaf langs bedrijventerreinen. Ik weet niet of deze rivier nog steeds stinkt. Er is een plan voor een fietsroute langs deze rivier.
Na ca. 1,5 km linksaf Carrer A.
Na bijna 3 km langs het havengebied ( pas op voor vrachtauto’s) kruis je de ringweg en ga rechtdoor. Let op de in- en uitvoegstroken. Je komt op de Passeig de Zona Franca in de stad zelf.
Na zo’n 1,5 km ga je rechtsaf: de Gran Via Corts Catalanes.
Na 1,3 km verder kom je op de Plaça Espanya. (Dit vlakbij het station Sants).
Voor de haven, het strand en Barcelonette ga je hier rechtsaf de Avinguda Paral-lel op. Aan de linkerkant is een tweerichtingsfietspad. Je komt uit bij het Columbus-monument. Ook langs de haven loopt een fietspad.

Via de site van de gemeente Barcelona kun je een kaartje met de fietsroutes downloaden.
www.bcn.es/bicicleta

Barcelona heeft ook een fietsersbond: www.amicsdelabici.org
Nou, met al deze reacties die -op één uitzondering na- min of meer op hetzelfde neerkomen moet het wel lukken. Het enige dat nog ontbreekt is de service om met je mee te gaan fietsen. 😎

Succes en alvast veel (fiets)plezier!
Bedankt voor alle bruikbare tips. Ik ga lekker puzzelen
We gaan het idd gewoon proberen!

groeten Martin