Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuiderzeeroute - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zuiderzeeroute

janenliseth schreef:
do 27 mei, 2021 19:19
Nog niet vermeld de mogelijkheid (Onder voorbehoud van Corona regelgeving) met de Veerboot (Enkhuizen-Stavoren) de Wieringermeer en de Afsluitdijk te vermeiden.
Deze veerboot komt waarschijnlijk 9 juni weer in de vaart. Zie: http://www.veerboot.info/
jony schreef:
di 25 mei, 2021 18:19
De Uitdammerdijk is afgesloten. Er is wel een omleiding aangegeven, langs Ransdorp. Blijft jammer dat je een stuk langs het water mist
Ik heb vorige week nog het stuk gedaan van Amsterdam naar Enkhuizen
De bewegwijzerde LF-Zuiderzeeroute gaat daar nu door Waterland via Zuiderwoude. Overigens en prachtig stuk. Je hebt geen idee, dat je nog altijd in Amsterdam. Pas niet ver voor Zuiderwoude fiets je over een wit ophaalbruggetje Amsterdam uit. Welkom in de gemeente Waterland, staat op een bord in het water. Nog voor Monnickendam kom je boven de de dijk met uitzicht op Marken.
Steeds meer boeren beginnen een winkeltje. Je kunt bij de boer ook koffie drinken op het terras.
Voorbij Edam zijn er helaas veel motoren op de route. Zij houden zich vaak niet aan de maximum snelheid.
Vanwege dijkverstevigingen is de route voorbij Schardam onderbroken. Je moet even linksaf over de spoorbaan en daarna rechtsaf op de ventweg langs de N247 2 km naar het noorden. Dar weer rechts over het spoor naar de dijk. De bewegwijzering van de route is niet aangepast, maar er staan gele pijlen. Naar Hoorn toe wordt de weg langs de dijk steeds drukker met sluipverkeer.
Bij de Galgenbocht had je altijd een fraai uitzicht over het water en op Hoorn. Door alle werkzaamheden is dat nu minder. Ook langs het strand van Hoorn is het nu minder fraai. Er wordt daar voor het strand een dijk in het water aangelegd.
Het opgeknapte stuk tussen Hoorn en Enkhuizen is geweldig. Je fietst op de dijk.
Het station van Enkhuizen heeft een restauratie met terras aan het perron. Deze dienst zou ieder station moeten bieden. De fiets mag pas vanaf 18:30 uur in de trein, maar dat is in Enkhuizen geen straf.
Wie heeft een goed beginpunt voor deze route - wil morgen en zondag 2 dagen gaan fietsen op beide dagen ca 70km. En wil met de wind mee terug richting Utrecht gaan fietsen. Wil de trein vanuit Utrecht pakken naar startpunt en dan terug naar huis fietsen. Suggesties welkom.
Inge1 schreef:
vr 28 mei, 2021 11:05
Wie heeft een goed beginpunt voor deze route - wil morgen en zondag 2 dagen gaan fietsen op beide dagen ca 70km. En wil met de wind mee terug richting Utrecht gaan fietsen. Wil de trein vanuit Utrecht pakken naar startpunt en dan terug naar huis fietsen. Suggesties welkom.
Toen ik net ging werken en ik vragen stelde over hoe ik iets moest doen, zei mijn baas consequent: "Wat zou je zelf doen?" Dat was een belangrijke levensles.

Dus ik leg de vraag terug, maar zal 'm iets specificeren:
- Wat heb je zelf al over de wind uitgezocht? (of verwacht je dat wij dat gaan doen?)
- Welke startlocaties overweeg jij zelf al en waarom?
Wat heb je zelf al over de wind uitgezocht? daarom teug fietsen naar Utrecht dan heb ik wind mee - zoals aangegeven in de vraag. Vanuit linker en rechterkant is de wind mee richting Utrecht
- Welke startlocaties overweeg jij zelf al en waarom? Start locatie is een treinstation doch weet niet wat het mooiste stuk van de route is. Mag ook treinstation naar treinstation zijn met een dagafstand van ca 70 km tussen camping en station op dag 1 en dag 2.
Kunnen we wat aardiger zijn tegen mensen die vragen stellen?
bert sitters schreef:
do 27 mei, 2021 18:21
Peter Molog schreef:
do 27 mei, 2021 16:58
bert sitters schreef: Weerribben zit niet meer in de de route. Is eruit gehaald, want het
DUS mag je niet afwijken van de route!!
Als je eenmaal een route volgt, mag je daar niet van afwijken. We zijn erg streng. Althans sommigen. :roll: :oops: :lol:
Graag goed lezen. Ik zeg niet dat je niet mag afwijken. Ik geef alleen de informatie dat de route is gewijzigd.
de hoofdroute langs de kaleberg is eenrichtingsverkeer geworden (:
Inge1 schreef:
vr 28 mei, 2021 14:02
Wat heb je zelf al over de wind uitgezocht? daarom teug fietsen naar Utrecht dan heb ik wind mee - zoals aangegeven in de vraag. Vanuit linker en rechterkant is de wind mee richting Utrecht
- Welke startlocaties overweeg jij zelf al en waarom? Start locatie is een treinstation doch weet niet wat het mooiste stuk van de route is. Mag ook treinstation naar treinstation zijn met een dagafstand van ca 70 km tussen camping en station op dag 1 en dag 2.
Er wordt zeer weinig wind verwacht uit het noordoosten. Je zou de trein naar Kampen kunnen nemen, daar bij de IJsselbrug op de route stappen en zien hoever je komt tot je in de buurt van Utrecht bent.
Bij Zeewolde zijn diverse campings, waaronder een natuurkampeerterrein.
Ook elders zijn natuurkampeerterreinen: Elburg, Nunspeet. Veel plezier.
Dank Bert - goede suggestie :)
Wij hebben ons tochtje er inmiddels op zitten. Het was een leuke tour, en zelfs het deel door de Wieringermeer vonden wij wel boeiend, met alle windmolens en bollenvelden. Ook Zaanse Schans, Schokland en de Weerribben waren prachtige stukken.
Het stuk Monickendam/Volendam hebben wij niet gereden (want we gingen via Zaanse Schans), dus dat bewaren we voor een volgende keer.

Bedankt voor de toegestuurde tips allemaal!