Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen en coronaregels duitsland - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

fietsen en coronaregels duitsland

bert sitters schreef:
za 01 mei, 2021 08:02
Ik schat in dat de vraagsteller inmiddels al weer thuis is van het Fietserpad. Dus alle reacties op dit draadje lijken op mosterd na de maaltijd.
Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met “Geelfietsje”. Geloof het of niet, in zijn algemeenheid is een forum iets waar mensen van gedachten wisselen, en dat zie je dan ook gebeuren. Het kan dan soms langzamerhand iets van het oorspronkelijke onderwerp afglijden, maar zo erg is dat niet. Als mensen reageren dan is er blijkbaar een behoefte, zelfs voor de mensen die continue laten weten dat het niet zo nodig hoeft is er ruimte om dat kenbaar te maken, je weet wel, zo van “gooi er maar een slotje op” als zij zelf de belangstelling in een onderwerp verliezen.

Ik zou het wel aardig vinden als de topicstarter zou laten weten wat de beslissing uiteindelijk geworden is?
Leon schreef:
za 01 mei, 2021 10:33
Dat de grensregio één leefgebied is, is deels waar, maar in mijn beleving ook deels onwaar. Er bestaan op veel gebieden echt forse verschillen.
Interessant.
Is het niet afhankelijk van over welke grenstreek je het in NL hebt?
Zo is het in mijn ervaring in Twente echt sprake van één grensregio, waar de grens meer een virtuele lijn is, terwijl het in Zuid-Oost Limburg juist een nogal harde scheidslijn is (die Pruusse!).
Mijn vrouw en ik hebben in beide regio's roots liggen, en kennen het aardig; maar ik wil niet zeggen dat mijn constatering ook per se correct is. Wat denken jullie hierover?
Onder andere daarom gebruikte ik het woord deels.
geelfietsje schreef:
za 01 mei, 2021 11:18
Leon,

We denken er hetzelfde over en Nederlanders heb ik tussen haakjes gezet omdat die stereotypie inderdaad ook weinig ruimte voor realiteit beidt.
Maxima zal trots op jullie zijn 8)
Speeder300 schreef:
za 01 mei, 2021 12:09
bert sitters schreef:
za 01 mei, 2021 08:02
Ik schat in dat de vraagsteller inmiddels al weer thuis is van het Fietserpad. Dus alle reacties op dit draadje lijken op mosterd na de maaltijd.
Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met “Geelfietsje”. Geloof het of niet, in zijn algemeenheid is een forum iets waar mensen van gedachten wisselen, en dat zie je dan ook gebeuren. Het kan dan soms langzamerhand iets van het oorspronkelijke onderwerp afglijden, maar zo erg is dat niet. Als mensen reageren dan is er blijkbaar een behoefte, zelfs voor de mensen die continue laten weten dat het niet zo nodig hoeft is er ruimte om dat kenbaar te maken, je weet wel, zo van “gooi er maar een slotje op” als zij zelf de belangstelling in een onderwerp verliezen.

Ik zou het wel aardig vinden als de topicstarter zou laten weten wat de beslissing uiteindelijk geworden is?
Stuur een persoonlijk berichtje. Dat kan op dit forum,
Quote alleen wat relevant is. Dat kan op dit forum.
geelfietsje schreef:
za 01 mei, 2021 11:18
En tegen iedereen die erin geïnteresseerd is: Ook nu hoef je echt niet om te fietsen als je van A naar B moet en er staat toevallig een lijntje op de kaart.
Vandaag de kortste weg genomen en die was via Duitsland. Paar dagen vanaf de grens aangekeken maar er werd nog flink gefietst door beide nationaliteiten, dus ook maar de route genomen (en nergens gestopt ;)).