Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Site met veel officiële fietsroutes in Europa - Forum Wereldfietser

Site met veel officiële fietsroutes in Europa

Ik kwam onlangs de website van Biroto tegen, met info/overzicht van heel veel fietsroutes in Europa.

https://www.biroto.eu/de/
Wow, dit vereist wel wat studie.
Ik zie bij de fiets in de trein al veel verouderde informatie.
Waymarkedtrails vind ik praktischer.
https://cycling.waymarkedtrails.org/#?m ... 052!1.9422
Er staan inderdaad heel veel routes op, de ene wat officiëler dan de andere en de bijbehorende track is niet altijd ook een goede (niet in alle gevallen ook aangepast of inmiddels verouderd). Om een idee van alle mogelijkheden binnen Europa te hebben wel een prima website met ook veel extra informatie. Wil je wat downloaden moet je je wel eerst even registreren.
Heel interessant!
Eerste vermelding op dit forum op ma 22 okt, 2012 08:49.
Zitten ook de ouwe rotten op dit forum te pitten?
Dank voor de tips!

Nadeel van officiële fietsroutes vind ik wel dat je er al die officiële fietsers tegenkomt. :|
Peter Molog schreef:
za 27 mar, 2021 18:22
Eerste vermelding op dit forum op ma 22 okt, 2012 08:49.
Zitten ook de ouwe rotten op dit forum te pitten?
Ik vond het destijds waarschijnlijk gemakkelijker om zelf een lijntje op een kaart te trekken dan om een set van een miljoen routekilometers uit te pluizen. Ik had dan bovendien nooit last van de "officiële" fietsers. :D
non-fixie schreef:
za 27 mar, 2021 18:29

Nadeel van officiële fietsroutes vind ik wel dat je er al die officiële fietsers tegenkomt. :|
Je maakt een grapje, maar in mijn ervaring valt dat mee. De enige officiële fietsroutes waarop ik veel officiële fietsers ben tegengekomen, waren de heel bekende of de gemakkelijke: de Groene Weg, Canal du Midi etc.
Als het wat heuvelachtiger is, wordt het heel rustig. In 2017 ben ik begin juli tussen Orval en Rocamadour welgeteld één vakantiefietser tegengekomen Langs Oude Wegen.
derdekeer schreef:
za 27 mar, 2021 22:02
non-fixie schreef:
za 27 mar, 2021 18:29

Nadeel van officiële fietsroutes vind ik wel dat je er al die officiële fietsers tegenkomt. :|
Je maakt een grapje, maar in mijn ervaring valt dat mee. De enige officiële fietsroutes waarop ik veel officiële fietsers ben tegengekomen, waren de heel bekende of de gemakkelijke: de Groene Weg, Canal du Midi etc.
Als het wat heuvelachtiger is, wordt het heel rustig. In 2017 ben ik begin juli tussen Orval en Rocamadour welgeteld één vakantiefietser tegengekomen Langs Oude Wegen.
Was niet helemaal een grapje. Ik heb in de loop der jaren wel geleerd weg te blijven van gebieden en routes die in gidsen worden aanbevolen voor fietsers.
Ze zijn inderdaad vaak gemakkelijk, maar ook druk met fietsers en meestal ook betrekkelijk saai omdat ze je vaak buiten de bebouwde kommen door De Natuur leiden.
ben het met Leon eens, ik gebruik deze site ook voor het aanleggen van routes