Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veloroute de soleil of Groene weg? - Forum Wereldfietser

Veloroute de soleil of Groene weg?

Allen,

Ik heb vorig jaar mijn eerste fietsvakantie achter de rug (La Velodyssee), en heb de smaak te pakken.

Ik zou terug door Frankrijk willen fietsen en dacht eventueel van België naar de Middellandse Zee te fietsen.

Wat zijn de grote verschillen tussen Veloroute de soleil en de Groene weg?

- verhard / onverhard (ik rij met de racefiets maar met een grof profiel zodat ik op de Velodyssee nooit ben lek gereden)
- stijgingspercentage
- vanuit toeristisch oogpunt (het blijft ook vakantie en wil graag dingen zien)
- fietsplezier: ik rij niet graag 100 kms rechtdoor
- moet ik rekening houden met constant wind op kop door de mistral?

Bedankt voor jullie input,

Ignace
Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke routes (ik maak liever zelf routes - leve de voorpret!).

Als je van beide routes een track kunt vinden, dan kan je ze inladen in bijv. brouter (http://brouter.de/brouter-web/#map=10/5 ... te-quality) en daar kan je dan antwoorden op je vragen 1, 2 en 4 krijgen. Alhoewel stijgingspercentages natuurlijk heel lokaal en kort zijn; dat haal je alleen uit een hoogteprofiel als je enorm inzoomt, maar nauwkeurig zal dat niet zijn. Wat er onderweg te zien is (vraag 3) lijkt me subjectief: de een smult van markante landschappen, de ander van kerken en kloosters en weer iemand anders raakt in extase van oude sluisjes.
ignacedegens schreef:
ma 15 mar, 2021 11:47
Allen,

Ik heb vorig jaar mijn eerste fietsvakantie achter de rug (La Velodyssee), en heb de smaak te pakken.

Ik zou terug door Frankrijk willen fietsen en dacht eventueel van België naar de Middellandse Zee te fietsen.

Wat zijn de grote verschillen tussen Veloroute de soleil en de Groene weg?

- verhard / onverhard (ik rij met de racefiets maar met een grof profiel zodat ik op de Velodyssee nooit ben lek gereden)
- stijgingspercentage