Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kylltalradweg - Forum Wereldfietser

Kylltalradweg

Beste,

Ik kwam deze mededeling tegen :
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/ ... lay-tunnel

De Kuckuckslay-Tunnel krijgt een grondige renovatie. Ik heb aan de DB een update gevraagd en tot minimaal deze zomer blijft de kylltalradweg tussen Kordel en Ehrang dicht voor fietsers.

De DB heeft een speciale bus ingezet met deze dienstregeling. Voor mensen die ook hier gaan fietsen, net zoals ik. Doe er je voordeel mee :D

Afbeelding
Je kunt ook prima een stukje over de doorgaande weg fietsen, het is maar 7,5 km.
Die bus is drama en locals wisten niet waar hij begon en eindigde. Gewoon de weg pakken en even achter elkaar rijden. Ik snap überhaupt niet waarom er een bus is.
groverr schreef:
ma 15 mar, 2021 19:53
Die bus is drama en locals wisten niet waar hij begon en eindigde. Gewoon de weg pakken en even achter elkaar rijden. Ik snap überhaupt niet waarom er een bus is.
Volgens mij is de bus er omdat er geen treinen door de tunnel rijden. Heeft idd niks met fietsen te maken lijkt me.
groverr schreef:
ma 15 mar, 2021 19:53
Die bus is drama en locals wisten niet waar hij begon en eindigde. Gewoon de weg pakken en even achter elkaar rijden. Ik snap überhaupt niet waarom er een bus is.
Is de normale weg wel veilig om over te fietsen. Is die niet te druk?

Groeten,
Martin
Als je het niet vertrouwt kan je ook een extra lus links- of rechtsom maken. Die linksom klimmend langs langs de Loricher Bach is 10 km langer dan als je via de radweg zou zijn gegaan. Wat maken die 10 km en wat extra klimmeters (spoiler: kans op mooi uitzicht) uit op een hele fietsvakantie?
willem.m schreef:
di 16 mar, 2021 08:07
Als je het niet vertrouwt kan je ook een extra lus links- of rechtsom maken. Die linksom klimmend langs langs de Loricher Bach is 10 km langer dan als je via de radweg zou zijn gegaan. Wat maken die 10 km en wat extra klimmeters (spoiler: kans op mooi uitzicht) uit op een hele fietsvakantie?
Had die lus ook al gezien. Stuk rustiger, grotendeels door een mooi dalletje en leuker dan de "grote" weg.
Het is een gewone weg die door dorpjes heen gaat. Dus tussen de dorpjes mogen auto's 80 rijden, maar dat lukt dan weer niet vanwege de bochten of langzame voortuigen op de weg. Een doodnormale weg waar je ook fietsers kan tegen komen.
Zo groot is die weg id niet en voordat je het weet ben je van Kordel bij de Moesel.
Dank voor al jullie hulp en adviezen :D Dan Neem ik wel de normale weg :)