Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Griekenland gaat vanaf 14 mei weer open - Forum Wereldfietser

Griekenland gaat vanaf 14 mei weer open

Ik ontving het volgende persbericht van het Grieks Verkeersbureau.


"Woensdag 10 maart - De Griekse Minister van Toerisme heeft, in de persconferentie 'Terug naar Griekenland', aangekondigd ernaar te streven om op 14 mei open te gaan voor reizigers. Deze conferentie werd tijdens de ITB 2021 in Berlijn wereldwijd uitgezonden vanuit het Akropolis museum (zie foto hieronder). Dit zijn de plannen voor de opening:

* Griekenland gaat open voor de volgende reizigers: reizigers die gevaccineerd zijn en reizigers die in het bezit zijn van een recentelijke negatieve Covid-19 test
* Reizigers zullen, net als vorig jaar, ook willekeurig getest worden bij aankomst. Echter biedt Griekenland dit reisseizoen ook sneltests. Waardoor reizigers niet in quarantaine hoeven te wachten op de uitslag.
* Ook de kosten voor eventuele ziekenhuisopname of verblijf in coronahotel (wegens een positieve uitslag) neemt de Griekse overheid dit reisseizoen weer voor zich. Reizigers hoeven dus niet bang te zijn voor onvoorziene kosten tijdens het verblijf.

Wie een veilige vakantie zoekt in het paradijs hoeft niet verder te zoeken.... 'All you want is Greece'.
"
Het aantal vastgestelde besmettingen per miljoen inwoners in Griekenland is van 22 januari tot 9 maart meer dan verviervoudigd van 43,6 naar 203,94*, zo'n beetje het enige land in Europa waar het nog zo hard stijgt, dus ik zou wel eens willen weten waar ze dat optimisme op baseren. Mijn tip: wees niet verbaasd als je vakantie niet doorgaat.

*: Bron: https://ourworldindata.org/coronavirus- ... erSort=asc
Leon schreef:
wo 10 mar, 2021 13:35
...ik zou wel eens willen weten waar ze dat optimisme op baseren.
Inkomsten uit toerisme.

Maar waarschijnlijk hopen ze dat de komende twee maanden voor een flinke verbetering gaan zorgen. Dat hopen we allemaal tenslotte.
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15
Ik ontving het volgende persbericht van het Grieks Verkeersbureau.

"...Wie een veilige vakantie zoekt in het paradijs hoeft niet verder te zoeken.... 'All you want is Greece'. "
Prima om corona-gerelateerde reisinformatie te delen, al past zoals Leon al aangeeft wel voorzichtigheid. Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
willem.m schreef:
wo 10 mar, 2021 13:47
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15
Ik ontving het volgende persbericht van het Grieks Verkeersbureau.

"...Wie een veilige vakantie zoekt in het paradijs hoeft niet verder te zoeken.... 'All you want is Greece'. "
Prima om corona-gerelateerde reisinformatie te delen, al past zoals Leon al aangeeft wel voorzichtigheid. Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Het Grieks Verkeersbureau is een overheidsinstelling en verkoopt niets.
Fedor schreef:
wo 10 mar, 2021 13:45
Leon schreef:
wo 10 mar, 2021 13:35
...ik zou wel eens willen weten waar ze dat optimisme op baseren.
Inkomsten uit toerisme.

Maar waarschijnlijk hopen ze dat de komende twee maanden voor een flinke verbetering gaan zorgen. Dat hopen we allemaal tenslotte.
Je hebt gelijk Fedor en geen hoop onmiddellijk de grond in boren.. Niemand weet hoe de wereld er over een paar manden uitziet.
willem.m schreef: Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Of de rubriek Fiets en Vliegtuig.
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 14:24
willem.m schreef:
wo 10 mar, 2021 13:47
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15
Ik ontving het volgende persbericht van het Grieks Verkeersbureau.

"...Wie een veilige vakantie zoekt in het paradijs hoeft niet verder te zoeken.... 'All you want is Greece'. "
Prima om corona-gerelateerde reisinformatie te delen, al past zoals Leon al aangeeft wel voorzichtigheid. Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Het Grieks Verkeersbureau is een overheidsinstelling en verkoopt niets.
Die overheidsinstelling promoot anders wel reizen naar haar land, en daarmee commerciële activiteiten. Ik vind het niet gepast als deze rubriek als verkapt promotiekanaal gaat fungeren. Voor de duidelijkheid: het gaat me alleen om de laatste zin in jouw roeptoet.
Terwijl het zonder die laatste zin nog méér verkapt zou zijn.
willem.m schreef:
wo 10 mar, 2021 14:35
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 14:24
willem.m schreef:
wo 10 mar, 2021 13:47

Prima om corona-gerelateerde reisinformatie te delen, al past zoals Leon al aangeeft wel voorzichtigheid. Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Het Grieks Verkeersbureau is een overheidsinstelling en verkoopt niets.
Die overheidsinstelling promoot anders wel reizen naar haar land, en daarmee commerciële activiteiten. Ik vind het niet gepast als deze rubriek als verkapt promotiekanaal gaat fungeren. Voor de duidelijkheid: het gaat me alleen om de laatste zin in jouw roeptoet.
Ik geef een citaat weer, tussen aanhalingsteken en daar is niet mis mee binnen de regels van vrije nieuwsgaring.
Als iemand wat schrijft over een bepaald merk fiets, zou je dit ook als promotie kunnen zien. Ook een enthousiast reisverhaal zou promotie kunnen zijn voor een land of streek. Laten we ons niet roomser voordoen dan de Paus.
Het is echt komkommertijd hè? :|
Peter Molog schreef:
wo 10 mar, 2021 14:28
willem.m schreef: Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Of de rubriek Fiets en Vliegtuig.
Daar dacht ik ook meteen aan, want hoe kom je er anders als de tussenliggende landen strengere normen blijven hanteren? ;)
bert sitters schreef: Ik geef een citaat weer, tussen aanhalingsteken en daar is niet mis mee binnen de regels van vrije nieuwsgaring.
Als er kritiek komt op een bericht van Bert is het altijd wachten op het argument van vrije nieuwsgaring.... Grote woorden waarbij ik niet denk aan een persberichtje dat de wereld in wordt gestuurd. Het zoveelste persberichtje dat de wereld in wordt gestuurd.
Wat zijn overigens 'DE regels van vrije nieuwsgaring'?

Heerlijk, overigens, komkommers :D
martin schreef:
wo 10 mar, 2021 16:58
Wat zijn overigens 'DE regels van vrije nieuwsgaring'?
Hier lees je er een aardige inleiding over: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vrije_nieuwsgaring
Lees ook de eerste literatuurverwijzing!
Samenvatting voor zover dit draadje: het heeft bar weinig te maken met het verder verspreiden van een persbericht van een organisatie voor toerisme.
martin schreef:
wo 10 mar, 2021 16:58
bert sitters schreef: Ik geef een citaat weer, tussen aanhalingsteken en daar is niet mis mee binnen de regels van vrije nieuwsgaring.
Als er kritiek komt op een bericht van Bert is het altijd wachten op het argument van vrije nieuwsgaring.... Grote woorden waarbij ik niet aan een persberichtje dat de wereld in wordt gestuurd. Het zoveelste persberichtje dat de wereld in wordt gestuurd.
Wat zijn overigens 'DE regels van vrije nieuwsgaring'?

Heerlijk, overigens, komkommers :D
Ja er is storm op komst, onze kinderen vroeger waren dan ook altijd druk. De wannabee journalisten schijnbaar ook.
Om nog even op het bericht terug te komen. Ik zou zelf niet op reis gaan zonder effectieve vaccinatie, dus niet eerder dan een week of vier na de eerste prik. Reken dan maar terug, en je ziet dat die eerste prik dan uiterlijk half april gegeven moet zijn. Met een beetje geluk kan dat voor iedereen boven de zestig, maar niet voor de meeste anderen. Die zullen langer dan half mei moeten wachten lijkt me.
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15

* Griekenland gaat open voor de volgende reizigers: blabla
Het is mogelijk verstandiger om het Nederlandse advies voor reizen naar het buitenland te volgen.
Grandonneur schreef:
do 11 mar, 2021 09:54
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15

* Griekenland gaat open voor de volgende reizigers: blabla
Het is mogelijk verstandiger om het Nederlandse advies voor reizen naar het buitenland te volgen.
Ik ga er vanuit dat het overgrote deel van de bezoekers aan dit forum zelf wel kan bepalen hoe hij of zij een persbericht leest.

Natuurlijk geldt boven alles het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ga je toch naar een land met een negatief reisadvies, dan geldt ook je verzekering niet.
Mee eens Bert.

Ligt ook een beetje aan hoe je je fietstochten maakt. Wij blijven onze tochten (nu in NL) maken maar kiezen ervoor om daar te fietsen waar weinig/geen mensen zijn. Nemen veel eten mee zodat we niet iedere keer boodschappen hoeven te doen. Leven off-grid zoals dat zo mooi heet. Dat kan ook prima in Frankrijk, Griekenland of waar dan ook. We volgens wel het advies van de Nederlandse overheid maar zijn ook geïnteresseerd in berichten van andere landen. Blijf ze dus delen Bart.
En ja, je zult als fietsreiziger nu nog meer spannende afwegingen moeten maken gecombineerd met flexibiliteit om je plannen snel aan te passen.
Peter Molog schreef:
wo 10 mar, 2021 14:28
willem.m schreef: Maar met die laatste zin zou dit topic wat mij betreft beter in de rubriek Commercieel nieuws geplaatst kunnen worden.
Of de rubriek Fiets en Vliegtuig.
Het gaat niet om een luchtvaartmaatschappij. Je kunt ook met de boot naar Griekenland.