Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Griekenland gaat vanaf 14 mei weer open - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Griekenland gaat vanaf 14 mei weer open

bert sitters schreef: Het gaat niet om een luchtvaartmaatschappij. Je kunt ook met de boot naar Griekenland.
Dan had je duidelijker moeten zijn. Mooie oplossing voor de mensen die een hekel hebben aan vliegen. Een nieuwe bootverbinding van Nederland rechtstreeks naar Griekenland. Dat opent perspectieven.
Van waar vertrekt die boot?
Peter Molog schreef:
do 11 mar, 2021 15:50
bert sitters schreef: Het gaat niet om een luchtvaartmaatschappij. Je kunt ook met de boot naar Griekenland.
Dan had je duidelijker moeten zijn. Mooie oplossing voor de mensen die een hekel hebben aan vliegen. Een nieuwe bootverbinding van Nederland rechtstreeks naar Griekenland. Dat opent perspectieven.
Van waar vertrekt die boot?
Graag even on topic blijven. Lees goed mijn posting. Duidelijk genoeg waar het over gaat. Niet over vervoer. Je kunt fietsen naar Italië en daar de boot naar Griekenland nemen. Bijvoorbeeld vanuit Venetië, maar ook zuidelijker. Kijk op Google.
bert sitters schreef: Graag even on topic blijven. Lees goed mijn posting. Duidelijk genoeg waar het over gaat. Niet over vervoer. Je kunt fietsen naar Italië en daar de boot naar Griekenland nemen. Bijvoorbeeld vanuit Venetië, maar ook zuidelijker.
Beste Bert,

Op onzinberichten komt soms een zinnig antwoord.
Op dit moment wordt het sterk afgeraden om om naar het buitenland te reizen. In Italië mag er niet tussen de regio's gereisd worden.
Wanneer dat allemaal ophoud? Weet jij dat?
Voor heel Europa geldt: code oranje (nee, geen politieke reclame) oftewel: Reis alleen als dat moet. Er zijn gezondheids- en veiligheidsrisico's, een inreisverbod en/of quarantaineverplichting.
Wanneer dat allemaal ophoud? Weet jij dat?
De enige manier om zonder problemen in Griekenland te komen is dus het vliegtuig.
Vandaar mijn opmerking.
bert sitters schreef:
do 11 mar, 2021 15:44
Het gaat niet om een luchtvaartmaatschappij. Je kunt ook met de boot naar Griekenland.
Zal je eerst door Italië moeten (maar ik heb geen idee wat hun plannen zijn).
Er zijn toch zeker vast wel wereldfietsers met een boot die dit nu lezen en denken hé wat een goed idee, laten we idd dit voorjaar naar Griekenland varen?
.
Peter Molog schreef:
do 11 mar, 2021 17:13
bert sitters schreef: Graag even on topic blijven. Lees goed mijn posting. Duidelijk genoeg waar het over gaat. Niet over vervoer. Je kunt fietsen naar Italië en daar de boot naar Griekenland nemen. Bijvoorbeeld vanuit Venetië, maar ook zuidelijker.
Beste Bert,

Op onzinberichten komt soms een zinnig antwoord.
Op dit moment wordt het sterk afgeraden om om naar het buitenland te reizen. In Italië mag er niet tussen de regio's gereisd worden.
Wanneer dat allemaal ophoud? Weet jij dat?
Voor heel Europa geldt: code oranje (nee, geen politieke reclame) oftewel: Reis alleen als dat moet. Er zijn gezondheids- en veiligheidsrisico's, een inreisverbod en/of quarantaineverplichting.
Wanneer dat allemaal ophoud? Weet jij dat?
De enige manier om zonder problemen in Griekenland te komen is dus het vliegtuig.
Vandaar mijn opmerking.
Beste Peter Molog,
Een beetje voorzichtig met het roekeloos spuien van "onzinbericht" Mijn posting betrof een officiële mededeling van de Griekse overheid. Het is inderdaad zo dat "verenigd Europa" in deze wereldwijde crisis niet op één lijn zit.
Niemand weet echter hoe het er over een aantal maanden uitziet. Dus zwaaien met huidige regels heeft voor het komende reisseizoen geen enkele nut. Veranderingen zijn wel interessant bij een oriëntatie.

Ik heb zelf al gewezen op het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Natuurlijk weet ik dat. Daar hoeft jij mij niet betweterig op te wijzen, want anders had ik het niet vermeld. Maar ook deze regels kunnen veranderen

Je hebt zelf verwarring geschapen, met jouw onterechte opmerking "Moet dit niet bij fiets en vliegtuig".

Tip: blijf voortaan on topic, en voorkom een wilde discussie die alle kanten gaat.

Bereid je vast maar voor dat er nog officiële mededelingen uit andere landen komen. Er is hier al op dit forum op gevraagd.

Vertel liever iets over de ontwikkelingen van jouw fraaie fietsroutes met inhoud.
Geachte heer Sitters,

Dit topic begint met het klakkeloos copy/paste van een bericht van het Grieks verkeersbureau.

Pas in uw vijfde bericht meldt u dat we ook op de regels van BuZa moeten letten.
bert sitters schreef:Ik heb zelf al gewezen op het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Natuurlijk weet ik dat. Daar hoeft jij mij niet betweterig op te wijzen, want anders had ik het niet vermeld. Maar ook deze regels kunnen veranderen
bert sitters schreef: Je hebt zelf verwarring geschapen, met jouw onterechte opmerking "Moet dit niet bij fiets en vliegtuig".
Als er gemeld wordt dat Griekenland per 14 mei weer open is voor toeristen is dat een interessante mededeling. Alleen hoe er te komen?
De afstand naar Brindisi is ongeveer 2300 kilometer. Per fiets is dat dus een kleine 5 weken. Om op 14 mei Griekenland binnen te fietsen, moet je dus in de eerste helft van april vertrekken vanuit Nederland. Gezien alle beperkingen in de te passeren landen is dit dus onmogelijk. Wil dus toch op tijd in Griekenland zijn, zul je dus een andere route moeten kiezen. En dan ligt het vliegtuig wel erg voor de hand.
Vandaar mijn suggestie.
bert sitters schreef: Tip: blijf voortaan on topic, en voorkom een wilde discussie die alle kanten gaat.
In het kader van het bericht vond ik mijn opmerking zeker niet off-topic, maar mijn excuses hiervoor.
bert sitters schreef: Vertel liever iets over de ontwikkelingen van jouw fraaie fietsroutes met inhoud.
Ach, wie er op dit forum geïnteresseerd is in mijn routes, vind alle informatie via mijn onderschrift.

En nu ga ik nuttiger dingen doen. Werken aan mijn derde pelgrimsroute.


Met vriendelijke groet,
Peter Molog

PS:
Het niet openbaren van de tekst van een PB is een kwestie van fatsoen, of noem het desnoods briefgeheim. Maar het heeft echt niet iets te maken met de AVG.
Peter Molog schreef:
vr 12 mar, 2021 12:16
]Ach, wie er op dit forum geïnteresseerd is in mijn routes, vind alle informatie via mijn onderschrift.
En nu ga ik nuttiger dingen doen. Werken aan mijn derde pelgrimsroute.
Daar ben ik dus wel geïnteresseerd naar. Succes!
bert sitters schreef:
wo 10 mar, 2021 13:15
"...Wie een veilige vakantie zoekt in het paradijs hoeft niet verder te zoeken.... 'All you want is Greece'. "
vr 12 mar, 2021 ca. 20:00
Griekenland opnieuw in lockdown; winkels en scholen twee weken dicht - https://nos.nl/l/2372288#UPDATE-container-51690846
Daar heeft Bert al rekening mee gehouden :D :D :
bert sitters schreef: Niemand weet echter hoe het er over een aantal maanden uitziet. Dus zwaaien met huidige regels heeft voor het komende reisseizoen geen enkele nut. Veranderingen zijn wel interessant bij een oriëntatie.
Heerlijk zo’n wedstrijdje ver plassen. :D
Handig ook dat elk topic tegenwoordig er meerdere covid disclaimers bij krijgt.

Misschien als topicstarter gewoon geen vertrekdatum noemen bij een voorgenomen reis, ook niet als er naar gevraagd wordt. Anders krijg je vanzelf het zoveelste covid topic.

Zou best leuk zijn als het zoveel mogelijk in 1 covid topic zou kunnen blijven, maar blijkbaar moet overal maar de link gelegd worden waarna er weer meerderen overheen moeten plassen.
alstro schreef:
ma 15 mar, 2021 22:39
Heerlijk zo’n wedstrijdje ver plassen. :D
Maar niemand bereikt Griekenand, hoe ver ze ook proberen te plassen...
Precies. De waarschuwingen zijn te verwachten als er onrealistische plannen worden gepresenteerd.