Additionally, paste this code immediately after the opening tag: door Parijs of niet? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

door Parijs of niet?

Joris Flemming schreef:
ma 31 mei, 2021 22:45

Ik weet niet zeker of iedere GGD test ook een PCR is, en het gaat de Fransen dus specifiek om een negatieve PCR.
Commercieel kost zo'n test nu 89 euro. (met dank aan de NL regering)
Bij GGD is het in ieder geval gratis, maar de uitslag komt na 1 dag pas binnen, digitaal. Waarschijnlijk telt het moment van testen, dus niet het uitslagmoment. Dus 48 uur tijd om de grens over te gaan 🤪🚴🏼‍♀️

Maar je zou je natuurlijk ook in België kunnen testen, iemand weet hoe dat gaat?
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, deze link geeft info over Frankrijk als land met code oranje ( infodatum 4 juni)
Ben erg benieuwd wat het op 9 juni zal zijn, als het land weer open is voor toeristen.
Bedoel je deze site?😉

Goed nieuws, idd.
Zeker na deze nogal vreemde uitspraak van het ministerie van Volksgezondheid: Ministerie benadrukt dat geel boekje met coronavaccinatie geen 'reisbewijs' is
Flix schreef:
di 08 jun, 2021 12:54
Bedoel je deze site?😉

Goed nieuws, idd.
Zeker na deze nogal vreemde uitspraak van het ministerie van Volksgezondheid: Ministerie benadrukt dat geel boekje met coronavaccinatie geen 'reisbewijs' is
Ja die 😉
Ik heb al een stempel in m'n geel boekje!
Martin E. van Doornik schreef:
di 08 jun, 2021 22:57
Ik heb al een stempel in m'n geel boekje!
Inlijsten zou ik zeggen :wink:
Nog lang niet, wij hebben de gele boekjes vrijdag nog nodig onderweg naar SE.... er staat ook andere medicatie in vermeld.
Even een update: Ben 5 augustus vertrokken naar Parijs. Vanaf Weert België in gereden, zonder enige contrôle en toen wat dagen later vanaf camping bij Chimay richting Frankrijk gefietst.
Mijn pas Sanitaire gereed met uitgeprinte QR code.
Nergens een grenspaal of douane gezien, dus gewoon doorgefietst richting Parijs.
Daar kwam ik donderdag 12 augustus aan. Helaas had ik een uitglijder gemaakt op een modderig geworden fietspad en last van mijn rug, zodat ik niet terug ging fietsen maar met de FLIXbus terug.
Fiets in trein is erg ingewikkeld, maar bij FLIXbus simpel en goedkoop: zaterdag met fiets naar de opstapplek bij Gare de Bercy, fiets achterop de bus, vier tassen + slaapmatje in het ruim en ik boven in een luxe stoel. Van Parijs naar Arnhem, via Brussel, Eindhoven en Nijmegen in ongeveer 8 uur.
Totaalprijs 38 euro!
Ook bij het instappen werd overigens niet gevraagd naar pas sanitaire, wèl droeg iedereen permanent in de bus een mondkapje.
hapipiko schreef:
wo 18 aug, 2021 17:06
Helaas had ik een uitglijder gemaakt op een modderig geworden fietspad en last van mijn rug, zodat ik niet terug ging fietsen maar met de FLIXbus terug.
Beterschap!
Ook goed idee van de Flixbus!
hapipiko schreef:
wo 18 aug, 2021 17:06
dagen later vanaf camping bij Chimay richting Frankrijk gefietst.
De camping met een handig vrijstaand afdakje. Ik kon er in ieder geval schuilen en koken.


Ik reed van Parijs naar huis via oa Chimay naar Hoegaarden. Werd het onbedoeld een bier-trip :D

Waarom die foto nou weer op zijn kop staat :?:

Bijlagen

Zo dan?
Foto van LHTJoost.JPG
Foto van LHTJoost.JPG (135.39 KiB) 2053 keer bekeken
Thnx
Wat doe ik nou verkeerd met die foto?
Ik herinner me vaagweg dat ik dit draadje begonnen ben, dus hier een mini-verslag.

We waren maar half gevaccineerd, dus Frankrijk mochten we alleen in met een PCR-test die minder dan 48 uur oud was. Het vertrekpunt werd daarom Tournai (Doornik) en niet het geplande Mechelen. Anders zouden we niet op tijd in Frankrijk geweest zijn.

We zijn begin juli vertrokken. Onderweg van controles niks gemerkt. In één restaurant moesten we ons mailadres achterlaten, voor eventuele contact-tracing achteraf. Niets meer van gehoord. De corona-discipline was iha aanwezig maar eerder losjes, vooral in Parijs. Mondkapjes werden daar nauwelijks gedragen in restaurants en winkels.

Parijs binnenfietsen was heel aangenaam, een kleine 25 kilometer autovrij langs het canal de l'Ourcq, dat ons afzette vlakbij het hotel aan de gare du Nord.
Het fietsen binnen de Périphérique verder naar het zuiden ging heel goed. Brussel is 1000 keer erger. Dan kwamen de voorsteden, die wat minder prettig waren, hoewel het autoverkeer meeviel. We reden een stuk door een langgerekt autovrij park, maar dat was duidelijk bedoeld voor recreatie en niet voor fietsers die meer dan 5 kilometer wilden afleggen.

Op 13 juli arriveerden we dan in Tours. De Météo was zeer onheilspellend, dus hebben we meteen de trein naar Parijs genomen. De dag daarna terug naar België.

Al bij al een ervaring die je moet meegemaakt hebben. Blij dat we Parijs gedaan hebben met de fiets.

Ik vraag me trouwens af waar de Fransen hun reputatie van onvriendelijk volk gehaald hebben. Onderweg naar Parijs was een boutje van de Ortlieb-tas losgekomen en verdwenen. In de doe-het-zelf zaak waar ik een oplossing zocht, deden ze hun uiterste best om me te helpen. In het Indische restaurant waar we dineerden, tegenover de doe-het-zelf zaak, zagen ze dat er iets scheelde en kreeg ik gratis een boutje dat me misschien kon helpen(*). Uiteindelijk vond ik het juiste boutje bij een fietsenmaker die beleefd maar gedecideerd mijn briefje van 5 euro weigerde.

(*) Waarom een Indisch restaurant in Parijs een lade vol met bouten en moertjes heeft, geen idee. Maar het was zo. Het eten was uitstekend.
LHTJoost schreef:
wo 18 aug, 2021 21:09
hapipiko schreef:
wo 18 aug, 2021 17:06
dagen later vanaf camping bij Chimay richting Frankrijk gefietst.
Ik reed van Parijs naar huis via oa Chimay naar Hoegaarden. Werd het onbedoeld een bier-trip :D
Vrijwel bij Hoegaarden start de Ravel 2, het spoorlijnfietspad, tot Namur, en onder Namur gaat dat nog een tijdje door richting Chimay.
derdekeer schreef:
wo 18 aug, 2021 22:44
Ik herinner me vaagweg dat ik dit draadje begonnen ben, dus hier een mini-verslag.

We zijn begin juli vertrokken. Onderweg van controles niks gemerkt. In één restaurant moesten we ons mailadres achterlaten, voor eventuele contact-tracing achteraf. Niets meer van gehoord. De corona-discipline was iha aanwezig maar eerder losjes, vooral in Parijs. Mondkapjes werden daar nauwelijks gedragen in restaurants en winkels.

- nu droeg iedereen in winkel, maar ook op straat een mondkapje

Parijs binnenfietsen was heel aangenaam, een kleine 25 kilometer autovrij langs het canal de l'Ourcq, dat ons afzette vlakbij het hotel aan de gare du Nord.

-bijzonder aangenaam de brede fietsstroken naast de rijbaan in de stad.
Wel erg veel elektrische stepjes die overal rijden, links, rechts, enig restrictie is dat ze niet op de stoep mogen. Ze gaan ruim 40 km per uur.



Ik vraag me trouwens af waar de Fransen hun reputatie van onvriendelijk volk gehaald hebben.

-Misschien vaak de onwil/ onkunde om iets anders te spreken dan Frans? Overigens vind ik wel, om als bezoeker van een vreemd land, dat je zelf ook je best mag doen om de taal onder de knie te krijgen, al lukt dat bij mij niet zo goed...
Joris Flemming schreef:
wo 17 feb, 2021 11:45
@dederdekeer


Ten zuiden van Periferique gaat de route over een voor mij verrassend rustiek en lommerrijk fiets/wandelpad, naar ik meen een voormalige spoorlijn, en gezien de mensen die ik tegenkwam een redelijk welvarende buurt. Vervolgens beginnen langzaam maar zeker de velden weer, met wat verspreide nieuwe "schoenendozen" als vooraankondiging van de immer voortgaande stedelijke uitbreiding.
Dit is de Coulee Verte: een lange groenstrook van 14 km naar het station van Massy. Je slingert en je klimt en daalt door het groen. In totaal 213 meter omhoog en 157 meter omlaag. Hier loopt de Veloscenie van de Notre Dame naar Mont-Saint-Michel.
www.veloscenie.com