Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de sneeuw - Forum Wereldfietser

Fietsen in de sneeuw

Wegens de uitzonderlijke grote sneeuwval (voor Nederland toch) hier enkele foto's van fietsen in de sneeuw.
Als je ook een foto hebt van fietsen in de huidige sneeuwval, mag je ze altijd toevoegen.

Disclaimer: Vanochtend in de net gevallen sneeuw was het nog niet glad, enkel mijn achterwiel schoof soms even weg in de diepere sneeuw. Als sneeuw aangekoekt is en het wat dooit, kan het glad worden. Met dit bericht wil ik niemand aanzetten tot waaghalzerijen in de sneeuw/op het ijs :) .


Meijendel - 8 Fiets op weg WP_20210207_11_14_14_Rich - kl.jpg
Duinen van Meijendel - iets voor Wassenaarse slag
Meijendel - 2 Bovenop Prinsenberg - Scheveningen WP_20210207_10_32_45_Rich - kl.jpg
Prinsenberg in Meijendel - In de verte hoogbouw van Scheveningen
Meijendel - 5 Prinsenberg - zee WP_20210207_10_36_21_Rich - kl.jpg
Prinsenberg - zicht duinen in richting van zee
Meijendel - 6 Prinsenberg - vennen WP_20210207_10_36_48_Rich - kl.jpg
Prinsenberg - vennen
Meijendel - 9 Vervaarlijke runderen WP_20210207_11_34_41_Rich - kl.jpg
Ik was net gepasseerd toen deze vervaarlijke runderen beslisten het fietspad te gebruiken.
Alle foto's van duinen van Meijendel, tussen de watertoren van Scheveningen en de Wassenaarse slag, op zondagochtend.
Vandaag waren er maar enkele fietsers, meeste op de mountainbike, naast de vele wandelaars.
Fietsen ging vrij makkelijk, uitgezonderd het eerste deel vlak bij de watertoren, waar veel wandelaars/fietsers de paden al platgelopen hadden.
leuke foto's!
welk soort runderen zijn dit? hebben ze Heck-runderen met Lakenvelders gekruisd? :shock:
ik ben vanochtend vroeg naar een wijk verderop naar de supermarkt gefietst: dat ging prima, gezien de barre omstandigheden. ik had gelijk m'n workout weer gehad :D
hoogframe schreef:
zo 07 feb, 2021 14:55
leuke foto's!
welk soort runderen zijn dit? hebben ze Heck-runderen met Lakenvelders gekruisd? :shock:
ik ben vanochtend vroeg naar een wijk verderop ...
Wij hebben ook van die runderen in de buurt en noemen ze altijd mergpijpkoeien.
hoogframe schreef:
zo 07 feb, 2021 14:55
leuke foto's!
welk soort runderen zijn dit? hebben ze Heck-runderen met Lakenvelders gekruisd? :shock:
ik ben vanochtend vroeg naar een wijk verderop naar de supermarkt gefietst: dat ging prima, gezien de barre omstandigheden. ik had gelijk m'n workout weer gehad :D
Volgens de website van Dunea zijn dit Galloway-runderen.
De twee kleine runderen met een witte streep zijn kalveren. Als je goed kijkt, zie je dat het grote rund rechts de kop opgeheven heeft. Dat galloway-rund was me aan het observeren en schudde even met de kop. Ik ben toen maar wat achteruit gegaan, ook al stond ik veilig achter het veerooster :wink: .
In plaats van 'Overstekend vee' zou men beter kunnen schrijven: 'Vee vertikt het om over te steken.' :roll:
Ga je een paar dagen op reis, gezien de tassen?
Flix schreef:
zo 07 feb, 2021 15:33
Ga je een paar dagen op reis, gezien de tassen?
Die tassen was wel wat 'overkill'.
Er zat vooral extra winterkleding in die ik uiteindelijk niet gebruikt heb. Met 1 tas zou het ook wel gelukt zijn.
Leuke foto's!

Nu mis ik m'n fatbike wel....
Toffe plaatjes. Mooi stukje NL daar en zo helemaal.

Morgen eens kijken of een klein ommetje in de agenda past. Plaatjes volgen, in dat geval!
Jurr schreef:
zo 07 feb, 2021 15:54
Nu mis ik m'n fatbike wel....
Waar is 'ie dan :shock:
Die past niet in z'n tent.
Grandonneur schreef:
zo 07 feb, 2021 17:29

Waar is 'ie dan :shock:
Verkocht in een vlaag van verstandsverbijstering die Pugsley. Maarrrrr er komt wel weer een fatbike terug ;)

_Peter_ schreef:
zo 07 feb, 2021 17:40
Die past niet in z'n tent.
Dat sowieso niet. ;) Buiten slapen zal 'ie!
Rondje van 42km gereden vandaag door de Utrechtse Heuvelrug, met de velomobiel. Er is hier ongeveer 10cm gevallen. Door de 3 wielen val je niet om en met winterbanden heb je nog wel genoeg tractie en grip, maar de 3 sporen maken het wel zwoegen, waarschijnlijk was een gravelbike of MTB met noppebanden hier een betere keus (beiden heb ik niet). Op het eind sneeuwduinen waar niet doorheen te komen was.
IMG_20210207_155036441.jpg
IMG_20210207_162438134_HDR.jpg
IMG_20210207_145029755.jpg
IMG_20210207_151349703.jpg
IMG_20210207_142220104.jpg
Het was een lekker tochtje met noppenbanden goed te doen.

Vandaag alsnog kans gezien om een sneeuwrit te maken met als kers op de taart een héérlijk fietsweertje. De drab op de straten is weinig aan, maar op de ongestrooide paden is het wel genieten.

winter1.jpg
winter2.jpg

winter3.jpg

winter4.jpg

winter5.jpg
Er was een beetje klad gekomen in het rondje 's ochtends vroeg als onderdeel van een thuiswerkdag maar met dit soort weer heb ik het weer opgepakt.

Afbeelding

De fietspaden waren best aardig schoongemaakt en het soort van oppervlaktes als op de foto is het ook goed fietsen, de problemen zijn hopen waar het fietspad de weg over steekt en het is opletten bij bochten.
Na zondag vandaag nogmaals een rondje in de duinen gemaakt.
Sneeuw op fietspad was al platgetrapt zonder glad te zijn. Aan zonzijde van het duin is sneeuw al grotendeels gesmolten.
Meijendel 4 fietspad - zon WP_20210209_15_27_06_Rich - kl.jpg
Fietspad is al veel bereden
Meijendel 2 Prinsenberg - vennen WP_20210209_14_45_33_Rich - kl.jpg
Tussen de twee vennen zie je resten van een bunker
Meijendel 6 Prinsenberg - zon WP_20210209_15_51_59_Rich - kl.jpg
Meijendel 5 ven - zon WP_20210209_15_34_01_Rich - kl.jpg
Ik was een beetje angstig om vanochtend op de fiets te vertrekken voor woon/werk verkeer maar ben (achteraf!) blij dat ik deze keuze voor die 35km heb gemaakt, prachtig en nergens échte gladheid gevoeld.
En ik weet niet of het veel had uitgemaakt bij een valpartij maar had toch 2 zijtassen (gevuld met donsachtig materiaal) achterop gehangen🧐

Bijlagen

Louis schreef:
di 09 feb, 2021 20:52
Ik was een beetje angstig om vanochtend op de fiets te vertrekken voor woon/werk verkeer maar ben (achteraf!) blij dat ik deze keuze voor die 35km heb gemaakt, prachtig en nergens échte gladheid gevoeld.
Waar in de buurt is die foto ergens genomen? Mooi fietsen zo langs het water (althans, dat vind ik :wink: )
Het is mooi toch? Ik kan zelf warm binnen blijven maar mijn dochter moet vroeg op naar haar werk. Dus heb ik haar mtb klaargemaakt met de Conti Topcontact Winter ii. In mijn ervaring zijn die winterbanden toch echt nog beter dan noppenbanden. De breedste versie die past is dan de beste.
Grandonneur schreef:
di 09 feb, 2021 21:02
Louis schreef:
di 09 feb, 2021 20:52
Waar in de buurt is die foto ergens genomen? Mooi fietsen zo langs het water (althans, dat vind ik :wink: )
Rhoon - Dordrecht, langs de Oude Maas