Beste
voor volgende zomer begin ik stilaan te werken aan een rondje vanaf Clermont Ferrand.
In de eerste plaats zouden we de GTMC (grande Traversée du Massif Central) volgen, waarschijnlijk de bikepacking versie. Van daarop kunnen we naar de ardeche cevennen-divide (https://bikepacking.com/routes/ardeche-cevennes-divide/), ofwel rechtstreeks, maar als iemand nog tips heeft om verder op de GTMC door te steken naar de Divide, hoor ik het graag.
Is deze Divide doenbaar in de rijrichting zuid naar noord? Een mooi alternatief is ook welkom
Vanop de Divide kunnen we eventueel richting Le-Puy en Velay maar ook richting Saint-Etienne. We moeten sowieso in/nabij Chalmazel zijn, een beetje ten noorden van Ambert en Montbrison.
Heeft er iemand weet van routes, links om dit te verbinden? In de Livradois Forez zijn er wel routes, zoals Tour du Parc naturel régional Livradois-Forez à VTT, maar graag hoor ik wat ervaringen hieromtrent. Of alternatieven.
De route zelf kan misschien ook voor anderen interessant zijn. Een rondje is immers makkelijker omdat je bij de start vaak je wagen of overbodig materiaal voor onderweg kan achterlaten.
We weten ook nog niet of het nodig is om een tent mee te nemen. Zijn er onderweg shelters en dorpjes of is het toch beter een tent mee te nemen?
We reizen met de mtb en minimale bepakking (zadeltas, stuurtas, rugzakje en nog een paar kleine tasjes zoals vorkcages).
Ik schat dat we in totaal aan een afstand van 1300 à 1500km zullen zitten.