Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Na leukemie revalideren tot rondje om Ruhrgebied in sept 21 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Na leukemie revalideren tot rondje om Ruhrgebied in sept 21

Yamadori schreef:
wo 20 jan, 2021 16:35
Nu nog 25 brede banden, wellicht leg ik er 28 op, die passen nog net.
Dan zou ik voor 28mm gaan. Veel meer comfort (ook omdat een langere bandendruk mogelijk is). Kan handig zijn voor Duitse wegen en paden.
Hallo allemaal,

Tijdje geleden weer, even een update voor wie enige interesse mocht hebben.

Ik was lekker aan het fietsen op de stadsfiets, tochtjes van 40-50 km gingen prima. In februari wel een hersteloperatie gehad, die is goed verlopen maar het heelde tergend traag. Eigen schuld ook, steeds weer te snel actief en hop, terugval. Uiteindelijk heeft het 6 weken geduurd.

Vorig jaar had ik goedkoop midweekje geboekt bij Roompot in de Eiffel, maar tja, corona. Alternatief werd Park Weerterbergen. En dan begaf de auto het. Dus toen maar mijn eerste fietsvakantie, de fietstassen van mijn vrouw achterop, tas er bovenop, rugzakje en met de trein naar Eindhoven. Vandaar via Geldrop, de Strabrechtse heide, Somerse heide en nog wat meer natuurgebieden naar Weert gefiets, ongeveer 50km. Daar had ik dus een huisje. Op dag 2 en 3 in de omgeving gefietst, vooral door natuurgebieden, ook 50km/dag. Best mooi daar, maar het was eind maart dus veel bruin, beige en geel. Opvallend dat in onze stadstuinen de lente beduidend eerder lijkt aangebroken. Op de 3de dag liep ik 's morgens al om half 7 over de Weerterberger duinen, nog wat mistflarden, opkomende zon, prachtig. Daar heb ik denk ik 3 uur gewandeld zonder maar één iemand tegen te komen, op de doorgaande weg tussen Weert en Budel na dan.
Op de 4de dag ben ik weer naar huis gegaan, via Budel en o.a. het Leenderbos terug naar Eindhoven. Ook een erg mooie route, vooral door het bos, wederom ongeveer 50 km en weer met de trein naar huis.

Daarna ben ik overgestapt op de racefiets (fitbike? racefiets-met-recht-stuur). Ja dat was even een ander paar mouwen. Houding, tempo en geleverde energie beduidend groter dan op de stadfiets. Begonnen met veel rondjes van 20km, inmiddels fiets ik 65 km zonder veel problemen of spierpijn, en een dag later voel ik wel wat maar niet katskapot. Tegelijkertijd ook 2 keer per week naar sportschool, vooral voor rugklachten maar ook om de fietsspiertjes wat aan te sterken. En thuis oefeningen, weer vooral voor de rug/core.

Dus flink aan het sporten, met als doel om in september inderdaad de aangekondigde fietsvakantie door Duitsland te maken. Als ik in september inderdaad ga, dan heb ik daar een jaar voor getraind. Sporten is toch lekkerder met een doel. Vaak wel 2 stappen, nee, trappen vooruit en weer 1 terug. Dip in bloed- en beenmergcellen in november, hersteloperatie, er moest ook nog even een galsteen passeren (au) en de laatste maanden ook veel vaccinaties die het sporten ook weer een paar dagen, soms een week, belemmerden. Inmiddels 2 keer voor Covid, maar door de stamceltransplantatie moeten ook alle kindervaccinaties opnieuw. En nog paar beenmergpuncties, ook niet fijn.

Op zich voel ik me goed maar de hematoloog is niet zo tevreden. Meestal word je in het 2de jaar niet meer zo nauw in de gaten gehouden maar voor mij maakt het Erasmus een uitzondering. 'Geen reden voor zorgen maar we slaan alle protocollen over en wijken af van elke procedure om je in het 2de jaar ook nog zeer regelmatig te controleren'. Ja beetje dubbele boodschap. Ik zie vooral het 'geen reden voor zorgen' maar mijn vrouw en familie maken zich vooral zorgen omdat het Erasmus MC dus wel reden ziet om van hun protocollen af te wijken.

Enfin. Ik probeer me altijd pas zorgen te maken als daar concrete reden toe is dus voorlopig sport ik gewoon door en ga ik uit van mijn geplande reis in Duitsland, covid-verhoede. De bloedwaarden zijn nog goed maar ik schijn nu erg weinig beenmergcellen te hebben. Ach ja. Was in november ook. Vanzelf goed gekomen. En daar ga ik nu ook maar vanuit. Anders wordt het leven zo triest, treurig en somber en daar heb ik geen trek in.

De fietsvakantie gaat nog steeds ruwweg om het Ruhrgebied heen maar ik denk nu eerder tegen de klok in. Dus eerst stedelijk om daarna landelijk te fietsen i.p.v. andersom. Oorspronkelijk kom ik uit Nijmegen, ken daar de weg goed maar gek genoeg over de grens amper.

Dus ik denk ongeveer: dag 1, Nijmegen-Duisburg, dan dag 2, 3 en stukje 4 de Ruhrtalradweg, doorsteken naar Willingen en dan vanaf dag 5 de Diemelradweg naar de Weser. Dan naar Hameln of wellicht ietsje eerder naar links richting Detmold om even bij de Externsteine te kijken. En dan via Teutoburgerwald (route van Kees) naar Enschede, of, als nog zin en sju in de benen, via Coesfeld weer naar Nijmegen. Zit al tijdje na te denken en te fantaseren maar moet mezelf wel een beetje afremmen. Na de Ruhrtalradweg kan ik ook wat meer naar het zuiden gaan om dan de Ederradweg te nemen maar ik vrees dat ik dan veel te km's ga plannen. Nou ja. Wik. Weeg.

Dus ik denk nu de wat kortere variant, misschien toch maar naar Enschede en dan maar eens kijken hoe ik me voel naar iets meer dan een week fietsen. En dan kan ik oktober altijd nog eens gaan. Ederradweg en terug via de Lahn of zo.

Maar goed, ik fiets nu 65 km dus, zonder pauze, dus de 100km komt al in de buurt. Dan eens kijken of ik 2 dagen 50, dan 2x75 en dan 2 x 100 kan fietsen. Vervolgens nog beetje Heuvelrug, Nijmegen en Zuid-Limburg en dan zou ik er zo rond 7 september wel klaar voor moeten zijn. Goh WAT HEB IK ZIN. Dan zou ik ruim 1,5 jaar ellende kunnen afsluiten. Kwestie van beetje trainen en gezond blijven. Eitje toch ;-)

Ik meld me vooraf zeker nog een keer hier. Bedankt voor het lezen!
Yamadori, ik durf hier ook voor anderen te spreken: we leven met je mee!
Het gaat je vast lukken in september. Ik heb een paar weken terug een fietstocht dwars door Duitsland (naar Polen en verder gemaakt), en was wederom blij verrast hoe goed en mooi het fietsen is in de Duitse laagvlakte. (Het heuvelland als de Eifel/Sauerland vind ik minder omdat je toch vaak op drukkere wegen terecht komt.)
Sterkte met je herstel en trainingen, en vooral onwijs veel plezier toegewenst met je prachtige tocht. Houd ons idd op de hoogte.