Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duitsland slaapplaats - Forum Wereldfietser

Duitsland slaapplaats

Hallo

Ik wil in mei een fietstocht door Duitsland maken, nou ben ik aan het kijken voor overnachtingen op google en div. bookingsites en dat vind ik nogal veel van het goede.
Ik reis niet met een tent, ik wil gewoon een slaapplaats en een douche eten enzo regel ik zelf.
Ik heb al gezocht op “zimmerfrei” maar krijg zo snel niets gevonden, iemand tips?
Alvast bedankt.

Pieter
Waar in Duitsland wil je een slaapplaats?

Als je heel Duitsland intikt bij de boekingssite krijg je inderdaad wel erg veel van het goede.
Als je ongeveer aangeeft waar in Duitsland je wil slapen krijg je minder veel van het goede.
Als je het wat minder ongeveer aangeeft, krijg je veel minder van het goede.
Als je precies aangeeft waar in Duitsland je wil logeren, krijg je precies genoeg van het goede.

Krijg je dan niet genoeg van het goede, dan verruim je het zoekgebied weer wat, maar niet tot je weer te veel van het goede krijgt en denkt: nu heb ik er genoeg van.

Hans
Ik zou sowieso überhaupt nog even wachten tot de coronamaatregelen in Duitsland voor de langere termijn duidelijker worden, en het aanbod op boekingssites daarop aangepast wordt. Mijn ervaring in Duitsland is dat er ruim voldoende goed betaalbare kamers zijn te vinden, vaak ook op de dag zelf, en het eten is ook eens goedkoop. Dus als je nu alvast voorpret wilt hebben, dan is mijn advies om je niet nu al blind te staren op de overnachtingen, en prioriteit te geven aan het maken van een mooie route.
Lekker gaan fietsen, tijdens de lunch Booking.com aanzwengelen, iets leuks boeken en daar naartoe fietsen. Als je dat te onzeker vindt boek je de avond van tevoren.

Zolang je niet in toeristisch gebied zit (Rursee bijvoorbeeld) ben je in Dld vaak voor minder dan € 40 onder dak.
Hier veel mogelijke adressen: https://www.bettundbike.de/
En als je een route uit een boekje volgt staan daar ook vaak adressen in.
En in sommige plaatsen is er ook nog de Duitse VVV, die helpen je vaak tegen een kleine vergoeding een plek te vinden, vaak ook niet duur, en op leuke plekken in een dorp of stad. Je moet hiervoor (VVV) wel vaak voor 6 uur 's avonds zijn anders zijn ze dicht.
Bedankt voor de reacties, ik wacht uiteraard eerst af wat er met de corona situatie gaat gebeuren.
Maar je moet wel iets hebben om naar uit te kijken na een jaar als 2020.
En als het in mei niet kan dan later.
Voor de duidelijkheid , ik begin natuurlijk eerst met een route te maken met dingen die ik wil zien.
Daar begint de voorpret al mee.
Ik was gewoon even aan het kijken hoelang ik ongeveer kon gaan met een bepaald budget, vandaar de vraag.
En nee javb2812 of Hans ik heb natuurlijk op plaatsnamen gezocht!! Verkeerde been uit bed gestapt?
Excuus Pieter. Ik heb mijn reactie op een verkeerde manier aangepakt.

Hans
Fedor schreef:
zo 03 jan, 2021 18:17
Hier veel mogelijke adressen: https://www.bettundbike.de/
Bedankt voor deze tip, hier was ik naar opzoek.
javb2812 schreef:
zo 03 jan, 2021 19:40
Excuus Pieter. Ik heb mijn reactie op een verkeerde manier aangepakt.

Hans
Ben het alweer vergeten :D