Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Arnhem - Genua - Forum Wereldfietser

Fietsen van Arnhem - Genua

Beste werelfietsers,

Ik wil ergens begin juli solo naar Genua fietsen om daar vervolgens de boot te nemen naar Sardinië voor mijn andere hobby: boulderen/klimmen. Zijn hier mensen die deze route ook wel eens hebben gefietst en die hun ervaringen willen uitwisselen? Heeft iemand tips betreft de route?

Als het goed is heb ik zeker 6 weken.

Alvast bedankt!
Ik zou via de Vogezen, Jura en de westelijke Alpen gaan. Uiteraard onderweg een aantal mooie cols meepakken, zoals de Roselend, Iseran, Agnel, Sampeyre en Fauniera. En daarna naar het oosten toe.

Een zelf gemaakte route rijden vind ik veel leuker dan er een van een ander rijden. Gelukkig is er het gebruiksvriendelijke brouter (https://brouter.de/brouter-web/#map=7/4 ... 7/standard) waarmee je eenvoudig routes kunt maken. Probeer het eens, en je zult enthousiast worden!
Laat je inspireren door boek van Ilja Leonard Pfeijffer, 'De Filosofie Van De Heuvel', waarin hij zijn tocht beschrijft per fiets (oude Batavus racefiets) van Leiden naar Rome. Onvoorbereid kom je heel ver, zoals hij aantoont, via Marseille, Genua, Rome en weer Genua, waar hij sindsdien (2008) woont.
Veel voorbereidingsplezier! Niet teveel plannen, dan kom je er 't makkelijkst!
Rickie
Je kunt voor een deel de Fietsroute naar de Riviera volgen van Paul Benjaminse volgen. Zie: .https://www.cyclingeurope.nl/routes/riviera/index.php

Je kunt op diverse manieren In Bazel komen. Gewoon van Arnhem langs de Rijn fietsen. Tot Bingen is het leuk, maar daarna wordt het saaier. met veel industrie. Je kunt ook door vanaf Nederland tot Bazel de Fietsroute naar Rome volgen van Paul Bejaminse volgen. Heb je veel tijd dan kun je naar Bazel de frontlijnroute doen van Kees Swart.

Tip voor de Riviera-route : doe de variant via Turijn. Dit is echt een bijzondere stad, waar weinig mensen aan denken bij een bezoek aan Italië, met bombastische architectuur uit de tijd van Mussolini. Kijk ook eens goed rond in Genua. Deze stad ligt in Noord-Italië, maar door de haven proef je toch al wat sfeer uit het zuiden van Italië.
rickie schreef:
di 29 dec, 2020 23:50
Laat je inspireren door boek van Ilja Leonard Pfeijffer, 'De Filosofie Van De Heuvel', waarin hij zijn tocht beschrijft per fiets (oude Batavus racefiets) van Leiden naar Rome. Onvoorbereid kom je heel ver, zoals hij aantoont, via Marseille, Genua, Rome en weer Genua, waar hij sindsdien (2008) woont.
Veel voorbereidingsplezier! Niet teveel plannen, dan kom je er 't makkelijkst!
Rickie
Je kan je best door dat boek laten inspireren, maar beter niet door de gevolgde route. Over de Via Aurelia en soortgelijke semi-snelwegen fietsen is slechts aan te raden als je suïcidaal bent of materiaal voor een literair werk nodig hebt.
Via de groene weg naar Nice fietsen en dan de kust volgen naar het zuiden. Tenminste als je 6 weken hebt om daar te komen moet dat makkelijk lukken.