Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schotland - Forum Wereldfietser

Schotland

Ik ben van plan om volgend jaar naar Schotland te gaan om te fietsen.
Graag informeer in mijzelf van te voren goed.
Dus ben ik geïnteresseerd in fiets boekjes, routes over Schotland.
Wil je de niet meer gebruikte boekjes kwijt of verkopen, laat het weten.

Fred van Roon
Goede voorbereiding is goed en vooral leuk.
Mijn advies: koop nieuwe boekjes. Daar heeft de ontwikkelaar van de boekjes en routes ook wat aan. Is een hoop werk namelijk en anders houdt het een keer op.
Kijk ook eens op de Landenwiki.

Hier een link naar een eigen verslag:
https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 15365&v=4D
Ik heb in 2019 vier weken door Schotland gefietst. Routeboekjes Schotland rond deel 1 en deel 2.
Met de boot naar Newcastle, vandaar met de trein naar Glasgow en daar gestart (vooraf een plek reserveren voor je fiets en ook het treinkaartje vooraf in Nederland kopen scheelt veel geld).
Een prachtig land, niet onderschatten qua zwaarte. Heerlijk legaal overal wildkamperen.
Van de vier weken heb ik er anderhalve door de stromende regen gefietst. De midges kunnen heel vervelend zijn, maar ik heb me laten vertellen dat ik geluk had dat jaar.
Het enige wat ik echt vervelend vond, was het vele verkeer op sommige plekken. Soms echt levensgevaarlijk, maar vaak gewoon heel druk. Langs de westkust enorm veel campers over die smalle weggetjes. Ik had het idee dat Schotland misschien meer een wandel dan een fietsland is. Ergens op mijn facebookpagina 'cecile op de fiets' kun je wat verslagjes vinden, al moet je dan wel een stukje terug zoeken.
Veel fietsplezier!
Fredvanroon heeft na zijn openingspost negen weken lang niets meer van zich laten horen. Het is dus de vraag of hij nieuwe bijdragen nog leest.

/Edit: dus wel!
Bedankt voor je tips Cecilia, wij gaan o.a. The John Muir Way fietsen. Wandel, fietspad, van Helensburg naar Kirkintilloch. Dus daar zal de hinder van auto’s wel meevallen. Wild Campersen, heerlijk en de regen, dat weet je als je naar Schotland gaat, dat neem ik op de koop toe
willem.m schreef:
ma 08 feb, 2021 14:14
Fredvanroon heeft na zijn openingspost negen weken lang niets meer van zich laten horen. Het is dus de vraag of hij nieuwe bijdragen nog leest.
echt wel :wink:
2013 tocht Newcastle - Edinbrugh - Glasgow - Inverness
retour met de trein van Inverness naar Newcastle

Voor foto's en GPS track zie mijn homepage : https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... pD/pubhtml
Tocht in 2015 gedaan, overtocht heen naar Newcastle en terug vanaf Hull.
Hieronder onze gevolgde route. Op sustrans zijn de fietsroutes van Engeland te vinden.
Vanaf Newcastle de Reivers route. Klein stukje route nr. 10 (zie sustrans) om op nr. 7 en daarna nr. 75 te komen naar Edinburgh.
Hierna route nr. 1 tot Norham en dan route 68 (the Pennine cycleway) tot Buxton. Vandaar naar Bakewell en via Chesterfield naar route nr. 6 en 647 naar Lincoln. Vandaar de nr. 1 naar Hull.
Tocht was 1803 km. En ja, we hebben regen gehad, maar zeker een mooie tocht.