Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Denemarken - Forum Wereldfietser

Fietsen in Denemarken

Wie o wie, heeft er ervaring met de, Ostsee - Radweg Danemark.
En dan speciaal de overtocht Korsor - Nyborg met de trein.
Wat kost deze overtocht met de trein.
Graag lees ik ook van jullie reis ervaring.

b.v.d. Fietsboet
Fietsboet, welkom.
De fiets kan mee volgens bahn.de tenminste. de Deense spoorwegen zijn voor mij ook wat minder informatief hierover, kosten vallen mee ongeveer 10 euro (zonder fiets)
Even doorklikken om een kaartje te kopen (niet doorklikken tot je moet betalen) laat zien dat fietsen en kinderwagens (beperkt) meekunnen, over kosten (die zijn er niet altijd) kijk je best even hier https://www.dsb.dk/en/travelers/bicycles/
Beste Peter, bedankt voor jou info!
In diverse types Intercitytreinen is het aantal fietsplaatsen beperkt, maar je kunt reserveren en dan ben je zeker van een plek voor je fiets.
Prijspeil in Denemarken valt mee, alleen een glaasje wijn bij het eten kan stevig aan de prijs zijn. Kamperen kan goedkoop zijn, als je op de i det fri terreintjes gaat staan. Deze zijn wel zeer eenvoudig. Schrik niet van een zaagseltoilet.
Gewone campings zijn riant en hebben vaak leuke fietsersplaatsen. In de regel is er een slecht-weervoorziening met een keuken, met koelkast kookgerei en magnetron.
In de zomer is het lekker lang licht en je kunt vroeg uit de veren voor een fraaie fietsdag. Leuke strandjes nodigen uit voor een duik in de kalme Oostzee. Ieder eiland is weer anders. Je ontmoet er ook bijzondere mensen die de drukte van de stad ontvlucht zijn, zoals Gitta met haar geiten. Lik bij haar aan een ijsje van geitenmelk.
Op dit forum valt voldoende vinden over i det fri.
Fietsvlogger Jessica de Korte deed deze route. Google naar haar.
Esterbauer heeft een uitstekende Bikeline-gids van deze route met veel informatie voor onderweg.
Denemarken kent duidelijke fietskaarten. www.fietsvakantiewinkel.nl een leuke reisboekhandel is de Noorderzon in Arnhem: ook online te bestellen: www.noorderzon.nl Ik vind een bezoek aan deze winkel met persoonlijke aandacht nog altijd een leuke inspiratiebron voor een reis. Ook al heb je Google.
De Deense fietsroutes zijn goed bewegwijzerd: er zijn langeafstandfietsroutes, regionale routes en plaatselijk routes. Je ziet het op de bordjes. Alle routes hebben een nummer. Je kunt dus ook gemakkelijk afwijken. Veel plezier met je voorbereiding en geniet er van tijdens je reis.
Dag Bert,
Super bedankt voor jou royale info.
Hier kan ik wat mee!

Met vriendelijke groet,
Fietsboet
Lang geleden( zeker 12 jaar ) de oversteek gemaakt met vrouw, 3 kinderen, een tandem, een fietskar en een bagagekar. Dat was nogal een uitdaging en de conducteur was niet heel erg blij met ons :lol: maar het is toen gelukt. :D
Op mijn tochtje door Denemarken heb ik ook een stuk met de trein gedaan. De dame aan het loket had er een behoorlijke puzzel aan om met de verschillende spoor maatschappijen een route te maken waarbij de fiets ook mee kon. Er is een beperkt aantal plaatsen in de trein en die moet je vooraf reserveren. Een mooie ervaring die je laat realiseren dat het in ons landje zo slecht nog niet is met monopolist NS.
5EE70139-2B9D-425E-A6EA-AAFF376FF0CC.jpeg
0DA6CE3C-ADE4-452B-9D1E-C261101E1449.jpeg
Treinkaartjes kun je ook terplekke kopen, zie deze review van het station Korsor: https://www.google.com/maps/place/Kors% ... 11.1353678
De bovenste review staat ook bij het station Nyborg.
Eind augustus dit traject gedaan. Je kunt dat idd terplekke deels doen bij de automaat (4 verschillende kaartjes per persoon) 22,81 euro. Je moet ook reserveren voor jezelf en voor de fiets en dat kan alleen telefonisch. Dat kan ook op dat moment als je bij de automaat staat, afhankelijk van hoelang je in de wacht staat 😉
Hartelijk dank voor de ℹ

Gr. Fietsboet
Fietsboet schreef:
do 19 nov, 2020 22:22
Wie o wie, heeft er ervaring met de, Ostsee - Radweg Danemark.
En dan speciaal de overtocht Korsor - Nyborg met de trein.
Wat kost deze overtocht met de trein.
Graag lees ik ook van jullie reis ervaring.

b.v.d. Fietsboet
Hallo, ik heb geen verslag geschreven maar met de linken hierna krijg je een aardige impressie.
Ik heb de overtocht gedaan van Korsor - Nyborg . Hoeveel ik heb betaald kan ik niet meer nagaan maar weet wel dat ik naast de fiets nog extra moest betalen voor de aanhanger.

foto's : https://photos.app.goo.gl/NtqrQcMjp9Weym7s2
track: https://nl.wikiloc.com/routes-fietstoch ... te-3177692
Wij hebben de Ostsee-Radweg deze zomer gefietst met nog een klein uitstapje in Jutland. Voor de genoemde treinreis moesten we in coronatijd plaatsen bespreken. Dit deden we gelijk met het reserveren van de fietsplaatsen. De tickets voor de fiets moet je telefonisch reserveren en die kun je dan in een kaartjes automaat ophalen. Het verslag kun je lezen op https://jannieenerik.reislogger.nl/denemarken-2020/home
Hartelijk dank voor deze goeie info!

Met vriendelijke groeten,
Fietsboet
Als ik het zo lees klinkt het wel als een hoop gedoe en geregel en niet echt gebruiksvriendelijk. Ik zou gewoon de fiets pakken en terug naar de grens fietsen. Pak ik in Duitsland wel een trein :D
Het kan nooit slechter zijn dan momenteel in NL!