Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onvoorbereid - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Onvoorbereid

martin schreef:
ma 23 nov, 2020 12:33
Bedankt voor die samenvatting! Naar dat soort fietsverhalen gaat mijn interesse niet uit. Verhalen uit de categorie 'kijk-mij-nou-eens-lijden' vind ik niet zo boeiend.
De samenvatting van Peter was aardig; jouw conclusie klopt echter niet, want dit is zeker geen boek uit die categorie. Of je 'm gaat lezen maakt me dan verder niks uit.
Oke, Flix, bedankt voor de toevoeging. Als ik lees dat het boek gaat over een fietsreis die 'een oefening in zelfkastijding is' dan krijg ik de indruk dat het boek wel in die categorie valt. Ten onrechte blijkbaar. De beste manier om daarachter te komen is om het te gaan lezen. Wie weet...

Overigens blijf ik het wel boeiend vinden wat nu precies 'onvoorbereid' is en in hoeverre de beschreven reis meer of minder onvoorbereid is dan deelnemers aan dit forum die op fietsvakantie gaan.
Onvoorbereid.
Ik bereid kampeeruitrusting, fiets en kleding voor.
Zelfs een idee van waar de fietstocht heen of langs gaat.
Eenmaal onderweg is het onvoorbereid.
De trein of een hotel staan klaar wanneer het lastig wordt.
En jawel, ik ben geen Wereldfietser maar een Europa fietser.
Er is altijd een uitweg/hulp in de buurt wanneer de nood aan de man komt.
martin schreef:
ma 23 nov, 2020 18:26
Overigens blijf ik het wel boeiend vinden wat nu precies 'onvoorbereid' is
Het boek in dit topic geeft wel een indicatie (vooral de eerste dagen... iets met een fietspomp) ;)

viewtopic.php?f=12&t=35475#start
"Een reis van 2000 kilometer in 22 dagen die gaat over tegenslag, doorzetten en uithoudingsvermogen."
Zo'n aankondiging van een boek is voor mij voldoende reden om het niet te lezen.
Poppink schreef: Ik bereid kampeeruitrusting, fiets en kleding voor.
Zelfs een idee van waar de fietstocht heen of langs gaat.
Eenmaal onderweg is het onvoorbereid.
Bedankt voor je uitleg. Dat is de wijze die ook mij het meeste aanspreekt.
Poppink schreef:
ma 23 nov, 2020 19:31

Eenmaal onderweg is het onvoorbereid.
Heel juist, mooie quote trouwens.