Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstour naar het zuiden - Forum Wereldfietser

Fietstour naar het zuiden

Beste mensen, 28 september zal ik op de fiets stappen richting Santiago de Compostela. Vanaf daar wil ik graag de Portugese kust af fietsen richting het zuiden om evt. ook naar Marokko te gaan. Hebben mensen tips en wordt het niet te koud als ik pas eind september vertrek?

Groeten Jelmer

(Ik zal voornamelijk wildkamperen en bij naderende regenbuien op zoek gaan naar hostel/warmshower.)
Misschien beetje bekijken tijdens het fietsen welke route verstandig is. Afhankelijk natuurlijk van de route die je neemt naar beneden.
En met voldoende warme kleding en dikke banden kom je heel ver.

Als je de passen bij st Jean of Somport neemt zou er best sneeuw kunnen liggen eind oktober.

Alternatief is de kust te volgen. Maar of dat leuk is????

Ook in de hoogvlaktes tussen Burgos en Leon kan het koud zijn en het Cruz de Fer ligt vroeg in het jaar ( soms tot juni) in de sneeuw.
Mogelijk in oktober nog niet. Dat weet misschien iemand anders?

Mooi plan, ook om door te fietsen naar Portugal. Daar kan je bijna de hele winter doorfietsen.
Hoop dat Corona geen roet in het eten gooit wb Marokko.
Fijne reis.
Anja
Zodra je de hoogte in gaat wordt het snel kouder. Dus stem je route daar een beetje op af als je daar bang voor bent. Dus liever de westelijke route door Frankrijk dan de Langs Oude Wegen-route. In Spanje ontkom je niet aan hooggelegen routes, dus houd rekening met koude nachten (Burgos in oktober gemiddeld 5 graden 's nachts). November geeft korte dagen en veel nattigheid in Zuid-Europa (Porto in november 150 mm regen), alleen de Algarve is min of meer winterproof voor zonzoekers.