Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vergelijk AlpeAdria vs Drau- vs Tauernradweg - Forum Wereldfietser

Vergelijk AlpeAdria vs Drau- vs Tauernradweg

Dit is waarschijnlijk een moeilijke omdat 'mooi' redelijk subjectief is maar ik ga er toch voor!
Is er een vergelijk mogelijk tussen de 3 aangehaalde routes. Bedoeling zou zijn om 2 weekjes richting Oostenrijk (en de andere landen) af te reizen (met de wagen) en dan stukken te combineren om een route van in totaal 700 à 800km te rijden. (mijn echtgenote gaat voor de eerste maal mee en etappes van 50-60km zijn ok)
Thx
Leuke vraag, ik volg alvast mee. Kan helaas geen advies geven daar ik ze zelf nog niet gefietst heb. Welke periode zou je fietsen als ik vragen mag? Wij gaan ook die richting uit.
Is flink klimmen ook OK, want op alle drie moet er geklommen worden, tenzij je van de Drau het stuk richting Kroatië volgt, dat is aardig vlak. Campings op zulke korte dag-afstanden kunnen een uitdaging worden. Als je het een beetje uitzoekt kan je er zeker een leuke fietstocht aan over houden, genoeg te zien onderweg. Mooi is waar je van houdt, heb van alle drie grotere delen gefietst op doorreis naar het zuiden, en dat was toch elke keer wel weer van hé dat heb ik de vorige keer gemist.
Online genoeg over alle drie te vinden, dus de boel bij elkaar zoeken en gaan zou ik zeggen.
Alpe Adria en Tauern overlappen elkaar overigens behoorlijk.
Als je iets meer tijd hebt zou je een rondje kunnen maken met een stuk Donau er bij en nog een stuk van Oostzee naar de Adria route erbij.
Moeilijk om een vergelijking te maken. De drie routes overlappen elkaar voor een deel. Twee weken is niet lang. Mij lijkt dan de AlpeAdria het meest geschikt: Oostenrijk en Italie. Je kunt de auto in Salzburg laten staan en met de trein terug.
Leuk rondje, gefietst in 2013: start in Krimml de Tauern Radweg tot Braunau, dan de Inn Radweg richting Innsbruck tot het Zillertal, Zillertal in tot Zell am Ziller, met de postbus en fiets omhoog naar Koningsleiten ( je kan ook helemaal omhoog fietsen, is een pittige en lange klim) klein stukje omhoog fietsen en afdalen naar Krimml. Mooie route met af en toe een klimmetje tijdens de Tauern Radweg, genoeg campings en anders een betaalbaar Gasthof.
Vergelijken kan ik niet, heb alleen de Drauradweg gereden. Is een jaar of 8 geleden, in hotels overnacht, en van Italiaanse tot de Sloveense grens gereden. Wij vonden het, op de eerste 50 km na, vrij vlak, maar we reden met de stroom mee. Wegen waren rustig, goed en netjes verzorgd. Veel asfalt. Ik vond het eerste deel tot Spittal mooier dan daarna, maar dat is subjectief.