Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn in De Telegraaf - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Vennbahn in De Telegraaf

DeFiets schreef:
zo 19 feb, 2023 18:04
Het hoogte profiel op Komoot ziet er "indrukwekkend" uit. Daar is de de reactie van mijn vriendin op gebaseerd.
Door het in elkaar geschoven hoogteprofiel zou ik me er niet van laten weerhouden gewoon lekker onbevangen de Vennbahn fietsen

"Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest."

Jan
DeFiets schreef:
zo 19 feb, 2023 18:04
(ik wil ooit de 100cols tocht doen en zij heeft gezegd mee te willen, dus dan is 1,6% te verwaarlozen ;-) )
Om je vriendin nu gerust te stellen kun je een profiel van de 100colstocht naast die van de Vennbahn leggen, op schaal gemaakt. Of ze dan nog de 100colstocht mee wil doen is een andere kwestie.
Haha :lol:
Ik zie haar de 100cols fietsen, lijden kan ze prima.
Leon schreef:
zo 19 feb, 2023 19:00
DeFiets schreef:
zo 19 feb, 2023 18:04
(ik wil ooit de 100cols tocht doen en zij heeft gezegd mee te willen, dus dan is 1,6% te verwaarlozen ;-) )
Om je vriendin nu gerust te stellen kun je een profiel van de 100colstocht naast die van de Vennbahn leggen, op schaal gemaakt. Of ze dan nog de 100colstocht mee wil doen is een andere kwestie.
Maar dan zeker wel de Vennbahn .... :D

Jan
Nou, waar hebben we het over dan.....
Ik heb afgelopen zomer op mijn in één dag van Kyllburg naar Heerlen gefietst, volgens de Groene Valleienroute met omweg over de Kyllradweg en later de Vennbahn. Ik was pas laat vertrokken en het idee was eerst om dit in twee dagen te doen, maar halverwege de dag begon het te regenen en ik zag het na 10 dagen zonneschijn niet zitten om mijn tent ergens op een nat veld neer te zetten. Bovendien verlangde ik wel weer naar mijn eigen bed, had ik de dag ervoor een rustdag genomen (Camp Kyllburg is een aanrader!) en voelden de benen goed. Onderweg ben ik nog gestopt voor een bord pasta bolognese (of is het nou ragout? :lol:). In Aachen heb ik gauw een rondje om de dom gefietst en ik was nog op tijd om de laatste trein naar huis te nemen in Heerlen.

Eindscore: 178 km, 928 hoogtemeters

Een groot deel van het traject zie je niet zoveel door de bomen links en rechts, maar ik heb onderweg nog wel een foto met uitzicht gemaakt (zie bijlage, ook voor een foto van mijn "Peugatti" :wink: ).

Ik zou zelf de Vennbahn niet kiezen voor haar schoonheid, maar voor het gemak om relatief simpel veel kilometers te maken.

Bijlagen

Over de Vennbahn afdalen naar Aachen is wel heel lekker ja :)
Chefske schreef:
zo 19 feb, 2023 22:42


Een groot deel van het traject zie je niet zoveel door de bomen links en rechts, maar ik heb onderweg nog wel een foto met uitzicht gemaakt (zie bijlage, ook voor een foto van mijn "Peugatti" :wink: ).
Mooie Peugeot, een keer wat anders dan de standaard alu/Rohloff/riem/schijfrem-vakantiefiets!
DaVinci schreef:
ma 20 feb, 2023 20:47

Mooie Peugeot, een keer wat anders dan de standaard alu/Rohloff/riem/schijfrem-vakantiefiets!
Blijft leuk ja, zo'n klassieker met modernere afmontage (-:
Zo dat was de Vennbahn.

De Garmin was uitgevallen (vermoedelijk door de kou bevangen) en wij zaten heerlijk in de flow dus ergens (terug gezocht, vlak voor Waimes) hebben we het voor elkaar gekregen de 'bahn' richting Trois Ponts op te rijden.

Wat ons betreft is de Vennbahn prachtig fietspad. Van naaldbostunnel tot aan vergezichten. Van doodstil tot uitgestorven. Van koud tot nog kouder.

Alleen maar lofzang, eerlijk, nee 1 punt en dat zijn de 500m borden. Die vinden wij echt een minpunt en overbodig.
Nieuwe brug vlak voor Luxemburg is af (vlak voor Auel) en in Luxemburg zelf is de omleiding (nabij Huldange) nog niet klaar.
Voor wie geïnteresseerd is:
https://youtu.be/tC9pGXpST1g