Additionally, paste this code immediately after the opening tag: B&B of kamperen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

B&B of kamperen

Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43
Wat mij echt tegen houdt om te kamperen is
- dagenlang pakjeseten
Je bent toch niet verplicht op de camping zelf te koken? Uit eten mag hoor, of gewoon normaal vers eten kopen in de supermarkt.
Neemt niet weg dat via hotels/B&B's reizen in het algemeen comfortabeler is dan kamperen.
Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43
Wat mij echt tegen houdt om te kamperen is
- elke dag alles uitpakken opbouwen en weer afbreken en inpakken
Niemand die je verbiedt om een rondje te fietsen en 's avonds weer terug te komen hoor ;)
Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43

- het gemis op een goede stoel te zitten
Ach, kan overdag in de horeca ook wel toch?

Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43

- dagenlang pakjeseten
Ook als kampeerder mag je best in een restaurant eten hoor...

Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43

- slecht slaapcomfort
Daar zijn de afgelopen jaren best stappen in gemaakt door fabrikanten. Ga eens een nachtje op een betere Exped, Thermarest of soortgelijke mat liggen met een fatsoenlijke slaapzak en het is echt geen afzien meer.

Wel snap ik dat tussen B&B's fietsen ook wel wat kan zijn.
peter de rijk schreef:
za 01 aug, 2020 16:27
Blackbelt schreef:
za 01 aug, 2020 15:43
Wat mij echt tegen houdt om te kamperen is
- dagenlang pakjeseten
Je bent toch niet verplicht op de camping zelf te koken? Uit eten mag hoor, of gewoon normaal vers eten kopen in de supermarkt.
Neemt niet weg dat via hotels/B&B's reizen in het algemeen comfortabeler is dan kamperen.
Ik heb een paar filmpjes gekeken van youtubers die hun touren uitbundig vast leggen.
Ik zie dan toch regelmatig terugkomen dat er in de buurt van de camping of op de camping weinig te vinden is.
Nu ja, dat kan in een B&B ook gebeuren.
Menig hotelbed ligt slechter dan mijn Exped mat.
En dan nog de herrie van de buren die laat terug komen.....

Ook een hotel of B en B is niet altijd wat het lijkt.

Maar af en toe een hotelletje met een bad waar je de was kan doen ( en dan de natte was oprollen in de droge handdoeken, is alles ook zo weer droog) en soms geluk met een goed bed, is een mooie afwisseling met kamperen.

Anja
Wij hebben tot halverwege de jaren 90 vooral gekampeerd op onze fietsvakanties. Daarna kwamen er kinderen en was het kamperen en de fietsvakanties zo goed als voorbij (graag geen discussie hierover).
Vanaf 2016 gaan de kinderen niet meer mee en zijn wij in de vakanties weer op de fiets onderweg. B&B's en hotels, we wilden nu wat comfort.
Maar er ontbrak iets. De vrijheid, contact met anderen, het was gewoon niet "echt".
Dus vorig jaar al een paar nieuwe slaapmatjes gekocht en gekeken welke tent het moest worden. Het plan was om dit jaar naar Praag te fietsen, maar door Corona en de gezondheid van schoonmoeder is het er niet van gekomen. En hebben we een weekje in NL gefietst, van Fletcher-hotel, naar Fletcher-hotel, gewoon om even weg te zijn.
Maar volgend jaar wordt het weer kamperen, dat is toch de echte fietsvakantie voor ons.
En af en toe, met slecht weer, of met wat voor reden dan ook, een B&B of hotel.
Wat het eten betreft, als we vinden dat we het verdiend hebben en er is een leuk tentje dan gaan we uit eten. Verder zorgen we dat we een noodrantsoen bij ons hebben, voor als we onderweg geen winkel tegenkomen.
In 2018 gefietst in Bretagne en Normandië. Afwisselend hotels en chambres d'hôtes. Iets meer ons best gedaan om mooie adressen te vinden. In de steden (rustdag) vaak een hotel. Erg leuke ervaringen opgedaan en ook veel Frans gesproken met de eigenaars. In veel chambres d'hôtes kan je ‘s avonds een warme maaltijd mee eten. Je moet dat wel een dag van te voren aangeven en je eet wat de pot schaft. Ook dat was erg leuk en na een dag fietsen smaakt vrijwel alles lekker.