Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Frankrijk: langs Maas en Moezel - Forum Wereldfietser

Rondje Frankrijk: langs Maas en Moezel

We zochten een fietsroute voor een week, liefst een rondje niet te ver van huis, en vonden de Maas-Moezelroute in Noordoost-Frankrijk, met dank aan Paul Benjaminse. Een glooiend landschap met graan, zonnebloemen en bos, stille dorpjes langs de steeds smallere Maas en wat meer leven langs de Moezel, de hooggelegen vesting van Langres, rustige weggetjes, goede en een paar slechte fietspaden en af en toe een klimmetje en afdaling om het leuk te houden. In totaal 527 km door de Franse campagne.
Zie ons reisverslag voor gpx-tracks en overnachtingsadressen (campings/hotels):
https://www.dewijdewereld.net/reizen/fi ... moezel.htm

Afbeelding
Tussen Maas en Moezel

Afbeelding
De Maas bij Troussey


Afbeelding
Verkeerde afslag genomen, wel een mooie brug

Afbeelding
De Franse verlatenheid bij Neufchâteau

Afbeelding
Het Canal de l'Est in Fontenoy-le-Château
Mooi Peter!
Heb er jaar of 15 geleden gefietst en idd weinig winkels (nu nog minder, denk ik) en veel verlatenheid. ik krijg wel zin om er weer heen te gaan!
(Zal mijn kinderen dat niet aandoen, dagen heuvel op heuvel af, leidt mogelijk tot ík-wil-nooit-meer-op-fietsvakanties-gevoelens bij de jeugd, hetgeen ik mij kan voorstellen).

Zelfs als kind door het gebied gereden met de auto (Peage werd om financiële redenen ontweken vandaar dus over D wegen naar de Alpen). Dat maakte het extra leuk om doorheen te fietsen en nu wel bij alles te kunnen stoppen .

Dank voor je verslag!



I
Mooie tocht. Op die weg bij Neufchâteau hebben we ongeveer twee weken geleden ook gereden ...
Wij hebben deze route vorig jaar gefietst, eerst tot de bron van de Maas en Langres, doorgestoken naar de Moezel en deze tot Trier gevolgd.
Wij willen 's morgen na één tot anderhalf uur fietsen aan de koffie, liefst met wat erbij, maar dat lukte dus niet altijd.
Soms heb je geluk, en kom langs een terrasje als dit: https://www.google.nl/maps/@47.9754455, ... 312!8i6656 . Toen wij er langs kwamen stonden er twee stoelen en één tafeltje buiten, voor ons tweetjes genoeg. Wij waren er rond half 11 en zij ging om 11 uur sluiten, tenminste dat stond aangegeven. Maar het was ook een beetje zoete inval voor bewoners, en dan wordt het wat later. Aan de overkant van de Coney was een Boulangerie/Patisserie, niks te klagen dus.
Heel fraaie omgeving :D Lijkt me heerlijk fietsen daar.

Eerste en laatste foto vind ik erg mooi trouwens.