Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen

Inderdaad niet slim van de beheerders. Daarom ben ik ook voorbij gefietst. Hierbij een afschrift van de recensie waar ik genoemde info vond, te vinden op de website van natuurkampeerterreinen.
Familie Huizinga - 09-08-2020
Tja, wat zal ik zeggen: mooie, grote camping maar het heeft weinig met een natuurkampeerterrein te maken. Het grote veld is puur een groot veld met aan de randen plekken met uitsluitend gezinnen, waardoor er de hele dag een oorverdovende herrie van kinderstemmen/huilen etc klinkt. Wij kwamen met onze drie kinderen op de fiets en kregen een plekje op het trekkersveld ergens achteraf, ver lopen van sanitair en andere voorzieningen. Aanvankelijk gaf dat ons een wat vervelend gevoel, maar achteraf was het heerlijk: een eigen plekje waar alleen fietsers en wandelaars stonden, het veld maar deels gemaaid waardoor er veel insecten/vlinders waren en in de avondschemer zelfs herten in het veld stonden en een oude ezelstal waar we tijdens de regen even droog konden zitten. Bovendien betaalden we het trekkerstarief, waardoor dit de goedkoopste campings van onze hele reis werd. Enige camping (van de 8 tijdens onze toch) die echt coronamaatregelen had genomen door extra sanitair te plaatsen! 5 sterren dus voor het trekkersveld, vier als geheel.
Maar het echte avontuur blijft natuurlijk paalkamperen.
patrick_ijsselstein schreef:
do 04 jun, 2020 22:27
Ik wildkampeer nu 2 jaar en heb het dan over tientallen keren, nooit gepakt. De truc is om het ook echt alleen bij overnachten te houden en geen vuur/herrie/rotzooi te maken. In de schemer je tent opzetten en met zonsopkomst meteen inpakken, ontbijten doe ik meestal later.
Dit ja, heb het nu ook misschien 8 nachten ofzo gedaan. Gewoon rond zonsondergang een bos opzoeken, alleen je tent opzetten en in je tent eten. Slapen en dan in de ochtend weer weg. Echt niks aan de hand, gaat prima!
Ik heb gisteren contact gehad met staatsbosbeheer,de trekkersveldjes gaan ook niet open.
Niet eerder dan de virus over is. :twisted:
Gewoon rond zonsondergang een bos opzoeken, alleen je tent opzetten en in je tent eten. Slapen en dan in de ochtend weer weg
gelukkig denken veel mensen dat dit in NL niet kan, svp mooi zo houden! Dus niet teveel propageren hier.
Wel een sidenote: wildkamperen is sinds 2008 niet meer bij wet verboden en moet dus via de APV worden geregeld. Veel gemeenten hebben dat gedaan, maar sommige (bv Hilversum) niet. Daar mag je in principe wildkamperen, mits je geen overlast veroorzaakt of je niet op privéterrein staat. Niet dat er dan veel overblijft, maar toch.