Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen - Forum Wereldfietser

Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen

Onbegrijpelijk, alle paalkampeerterreinen niet meer open. SBB stopt per 1 juni 2020 met alle terreinen.

https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen
Verpest door de rest zullen we maar zeggen...
Shadow schreef:
do 28 mei, 2020 12:23
Verpest door de rest zullen we maar zeggen...
Ik vermoed eerder verpest door een kleine groep die ook een heleboel andere dingen verpesten; die als vijfjarige jonge boompjes omtrekken, als zesjarige met vuurwerk lopen, als veertienjarige op klaarlichte dag op de knooppuntenroute 150 m buiten de woonwijk een vrouw in elkaar slaan tot en met als veertiger meer volwassen kattekwaad uithalen, al was het maar vlak achter je rijden op de snelweg omdat je slechts 80 rijdt waar het 70 mag.*
Daarom denk ik dat het nuttiger is om de daders te benaderen dan om alles wat kwetsbaar is af te schaffen en de goedwillenden nog maar weer eens te trakteren op een campagne dat we lief voor elkaar moeten zijn.

*: ik kan de lijst met waargebeurde lokale anekdotes uiteraard aanvullen zo ver als je wilt.
Jeetje, wat spijtig dit zeg. Ik keek al een poos uit naar het heropenen hiervan. Jammer dat dit zo moet gaan :(
Leon schreef:
Ik vermoed eerder verpest door een kleine groep die ook een heleboel andere dingen verpesten; die als vijfjarige jonge boompjes omtrekken, als zesjarige met vuurwerk lopen, als veertienjarige op klaarlichte dag op de knooppuntenroute 150 m buiten de woonwijk een vrouw in elkaar slaan tot en met als veertiger meer volwassen kattekwaad uithalen, al was het maar vlak achter je rijden op de snelweg omdat je slechts 80 rijdt waar het 70 mag.*
Daarom denk ik dat het nuttiger is om de daders te benaderen dan om alles wat kwetsbaar is af te schaffen en de goedwillenden nog maar weer eens te trakteren op een campagne dat we lief voor elkaar moeten zijn.

[/quote]
In je lijstje ben je de ouders vergeten op te sommen. Er is een flinke groep ouders opgegroeid die zelf ook niet zijn opgevoed en geen idee hebben wat hun kinderen aan het uitspoken zijn. Goh dat doetie anders nooit.
Sad to know this. I was in the Austerlitz pole camping the last year, I could not see any destruction or similar, at least it was in a good condition when I was there.

What is the true reason for the closure, vandalism?
It means that there are not more free campings in the Netherlands anymore?
Echt heel jammer!
Triest besluit van SSB.
Nu wordt je gedwongen om echt te gaan wildkamperen maar dan zonder medeweten van SSB die toezicht kan houden.

Wildkamperen wordt weer een avontuur.
Indurain99 schreef:
do 28 mei, 2020 19:14
Sad to know this. I was in the Austerlitz pole camping the last year, I could not see any destruction or similar, at least it was in a good condition when I was there.

What is the true reason for the closure, vandalism?
It means that there are not more free campings in the Netherlands anymore?
well the stated reason is indeed vandalism, too much rubbish, antisocial behaviour from occupants, also no means to govern these spaces. who knows what other reasons Staatsbosbeheer may have.

Unfortunately I don't know about any more free camping spaces in NL.

Sad development.
Misschien een idee om nieuwe paalkampeerplekken echt ver in de bossen te maken? Ik denk dat vooral de plekken die relatief dichtbij wegen of bebouwing liggen te maken hebben met overlast (is iig in België veelal wel het geval). Blijven helaas de scooteraso's over...
Fedor schreef:
vr 29 mei, 2020 17:34
Misschien een idee om nieuwe paalkampeerplekken echt ver in de bossen te maken? Ik denk dat vooral de plekken die relatief dichtbij wegen of bebouwing liggen te maken hebben met overlast (is iig in België veelal wel het geval). Blijven helaas de scooteraso's over...
Dat is in nederland een behoorlijke uitdaging, blijft weinig bos over wat zo ver weg is van iets toegankelijks.
Ik kan mij veel fietspaden langs zandwegen herinneren waar geen auto komt, ideaal voor een wildkampeerplek en nog beter voor een paalkampeerplek.
joukon schreef:
do 28 mei, 2020 22:01
Triest besluit van SSB.
Nu wordt je gedwongen om echt te gaan wildkamperen maar dan zonder medeweten van SSB die toezicht kan houden.

Wildkamperen wordt weer een avontuur.
Jammer inderdaad. Zo word je door illegal gedrag gedwongen om illegaal gedrag te gaan vertonen...
Meer smalle hekjes aan het begin van fietspaden in de bossen. Hou je de scooters weg (en de e-bikes ook ;))

Alhoewel? Er moeten wel fietstassen doorheen kunnen passen :D :?
In Twente liggen nog een aantal paalkampeerplaatsen die niet onder SBB vallen en volgens
https://www.starthiking.nl/paalkamperen ... twentepad/ nog open blijven.
Erg jammer,nieuwe oplossing,koop vispas dan kan zo genaamd nacht vissen
Alleen je moet wel aan de waterkant staan
caran schreef:
zo 31 mei, 2020 11:18
Erg jammer,nieuwe oplossing,koop vispas dan kan zo genaamd nacht vissen
Alleen je moet wel aan de waterkant staan
Uit wandelingen langs de IJssel kan ik bevestigen dat dit niet altijd de schoonste plekjes zijn. https://www.destentor.nl/kampen/poepen ... ~a88bfbcc/
De tovenaar schreef:
za 30 mei, 2020 10:58
In Twente liggen nog een aantal paalkampeerplaatsen die niet onder SBB vallen en volgens
https://www.starthiking.nl/paalkamperen ... twentepad/ nog open blijven.
Really these 7 pole campings in Twente are still open?? Is this true?

On the other hand, since this situation can force you to doing wild camping, I was wondering how much is the fine that you risk to pay if you are caught in wild camping?
Boete is € 150.
Daar heb je een zeer comfortabele hotelkamer voor.