Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Staatsbosbeheer stopt (helemaal) met paalkampeerterreinen

Polling schreef:
vr 29 mei, 2020 18:44
Zo word je door illegal gedrag gedwongen om illegaal gedrag te gaan vertonen...
Indurain99 schreef:
zo 31 mei, 2020 16:51
On the other hand, since this situation can force you to doing wild camping,
Ehm, even voor de goede orde mensen, dit klinkt toch wel als een vijftienjarige die zegt: "Ja, de supermarkt verkoopt mij geen alcohol, dus toen móest ik die fles drank wel stelen!"

Groetjes,

Carl
Indurain99 schreef:
zo 31 mei, 2020 16:51
Really these 7 pole campings in Twente are still open?? Is this true?
Ja, is onlangs geverifieerd bij de beheerders zie https://www.starthiking.nl/paalkampeerp ... d-geopend/
Carl schreef:
zo 31 mei, 2020 19:23
Polling schreef:
vr 29 mei, 2020 18:44
Zo word je door illegal gedrag gedwongen om illegaal gedrag te gaan vertonen...
Indurain99 schreef:
zo 31 mei, 2020 16:51
On the other hand, since this situation can force you to doing wild camping,
Ehm, even voor de goede orde mensen, dit klinkt toch wel als een vijftienjarige die zegt: "Ja, de supermarkt verkoopt mij geen alcohol, dus toen móest ik die fles drank wel stelen!"

Groetjes,

Carl
Sorry, had er een ironie-smiley bij moeten zetten. Of ‘ ‘ om gedwongen.
Polling schreef:
ma 01 jun, 2020 08:15
Carl schreef:
zo 31 mei, 2020 19:23
Polling schreef:
vr 29 mei, 2020 18:44
Zo word je door illegal gedrag gedwongen om illegaal gedrag te gaan vertonen...
[...]
Ehm, even voor de goede orde mensen, dit klinkt toch wel als een vijftienjarige die zegt: "Ja, de supermarkt verkoopt mij geen alcohol, dus toen móest ik die fles drank wel stelen!"
Sorry, had er een ironie-smiley bij moeten zetten. Of ‘ ‘ om gedwongen.
Waarom hebben we eigenlijk geen smiley met een opgestoken duimpje? Had ik hier graag gebruikt. :)

Carl
Carl schreef:
ma 01 jun, 2020 11:39
...
Waarom hebben we eigenlijk geen smiley met een opgestoken duimpje? Had ik hier graag gebruikt. :)

Carl
👍👍👍
Zit gewoon op je toetsenbord (pc en telefoon).

De smiley's op het forum zijn uit het jaar nul. Vooral cool in combinatie met lettertype courier.
Carl schreef:
ma 01 jun, 2020 11:39
Waarom hebben we eigenlijk geen smiley met een opgestoken duimpje? Had ik hier graag gebruikt. :)
Plusje kan natuurlijk ook :)
Ooohhh dat is echt verdomd jammer. En naar ook dat ze de crisis aangrijpen om er dan maar een streep door te zetten.

Bushcraften met overnachten in eigen land wordt zo eigenlijk onmogelijk legaal.

Een sterk geluid laten horen vanuit belangengroepen zou ik nog wel een goed idee vinden. Fietsers, wandelaars, bushcrafters, etc er zijn er best wat denk ik.

Gelukkig zit ik dicht bij de Belgische grens en blijven hopelijk bivakzones wel open.
Smil
Jurr schreef:
Carl schreef:
ma 01 jun, 2020 11:39
Waarom hebben we eigenlijk geen smiley met een opgestoken duimpje? Had ik hier graag gebruikt. :)
Plusje kan natuurlijk ook :)

Zo doe je dit 👍 https://www.seniorweb.nl/tip/emoticons-typen-op-pc
Als er nog heel veel bos is, is wildkamperen geen probleem. Het probleem is teveel mensen en te weinig natuur, zodat ieder plekje 'officieel' bezet is en mensen je zelfs een boete kunnen geven als je daar zomaar gaat overnachten, terwijl we van oorsprong niets anders deden dan wildkamperen.
En omdat ieder plekje officieel bezet is, kunnen mensen daar weer misbruik van maken, zonder betrapt of beboet te worden of althans, dat is de uitdaging.

Ik vind het heel jammer. Ik ben overdag wel eens naar een aantal paalkampeerplaatsen gefietst middels gps gegevens. Dat alleen al was leuk en spannend, zowel in NL als in België. Eén keer overnacht dichtbij een paalkampeerplaats, omdat de plaats al vol was. Toen ergens verder op in een bos gaan staan, aan de rand van een natuurgebied, kwam daar 's nachts een kudde wilde zwijnen voorbij. :shock: :) Gelukkig gingen ze voorbij.
Superjammer.

Ik heb al halve kampen gezien, koppels die de geluidisolatie van een tentzeil overschatten gehoord, bushcrafters ontmoet die met de auto kwamen om materiaal (en duidelijk ook bier) te testen. Een tijd terug gebruikte ik de Belgische plekken op de wandelroute Entre Lesse et Lomme. Er werden ook heel veel vuurtjes midden op de route gemaakt, best grote vuren naast de daarvoor bestemde plekken. Gelukkig is dit een project van de heel betrokken bewoners en kwam er steeds iemand controleren. Dit blijkt nodig. Het is hip om te kamperen, de natuur terug op te zoeken, dus ook mensen zonder ietwat goed aanvoelen van die natuur komen er op af. Dat is goed. Maar ze moeten helaas nog wat worden opgevoed. :? Heel spijtig dat SBB die kans niet grijpt. Dat is natuureducatie.

In België zijn er juist meer plekken opengegaan. Ik hoop dat dat zo blijft.
Heel erg jammer. Maar waarschijnlijk onvermijdelijk. Omdat alles georganiseerd zonder toezicht lastig in stand valt te houden. In dit geval, kampeerders zijn blijkbaar een last voor de natuur. Of dat nou rumoerige jongeren zijn, eigenwijze ouderen, Europeanen die vaker buiten leven/vissen/jagen, beginnend kampeerders die dingen willen leren, überhaupt mensen met gebrek aan opvoeding, noem maar op. Let wel je kunt er zelfs vanuit gaan dat niemand van genoemde mensen van kwade wil is. Zonder toezicht wordt het een lastig verhaal.
fud0 schreef:
ma 01 jun, 2020 15:58
Als er nog heel veel bos is, is wildkamperen geen probleem.
Als het rustig op de snelweg is, is 240km/u rijden geen probleem.
Betekent dit dat de Griendwerkershut in de Biesbosch ook niet meer gebruikt kan worden? Waarschijnlijk niet meer, lag ook te dicht bij een weg dus veel "overlast".
Ik wildkampeer nu 2 jaar en heb het dan over tientallen keren, nooit gepakt. De truc is om het ook echt alleen bij overnachten te houden en geen vuur/herrie/rotzooi te maken. In de schemer je tent opzetten en met zonsopkomst meteen inpakken, ontbijten doe ik meestal later.
De tovenaar schreef:
zo 31 mei, 2020 19:24
Indurain99 schreef:
zo 31 mei, 2020 16:51
Really these 7 pole campings in Twente are still open?? Is this true?
Ja, is onlangs geverifieerd bij de beheerders zie https://www.starthiking.nl/paalkampeerp ... d-geopend/
Klopt! Leuk dat je mijn website linkt. Ik heb het inderdaad geverifieerd en neem ook zelf geregeld een kijkje hoe de paalkampeerplaatsen erbij liggen. Op mijn website vind je overigens ook een overzicht van de paalkampeerplaatsen met foto, beschrijving en locatie. Vorige week heb ik daar een Google Maps aan toegevoegd met alle locaties in één kaart, die je ook naar je eigen maps kan kopiëren.

Omdat het Twentepad het enige streekpad is met paalkampeerplaatsen, zie je nu dat net als het wandelen ook dat de plaatsen populairder worden. Ze zijn dus open en sommige zijn echt prachtig. Maar houd je wel aan de regels. Max 3 tentjes, geen open vuur, graven of lang verblijf. Dan blijven ze ook mooi open :)
Het is een beetje als met de campings in Frankrijk.
Mensen laten te veel rommel achter, veroorzaken overlast, en het opruimen kost veel geld en tijd voor de gemeentediensten.
En dan wordt de beslissing simpel... dicht.

Dat er op wildkampeerders niet actief gejaagd/gehandhaafd wordt is logisch, je ziet ze amper staan. En als je je een beetje verdekt opstelt en er geen vuur of lawaai maakt, dan zal er niet direct geklikt of gehandhaafd worden.
starthiking schreef:
ma 08 jun, 2020 12:44
Klopt! Leuk dat je mijn website linkt. Ik heb het inderdaad geverifieerd en neem ook zelf geregeld een kijkje hoe de paalkampeerplaatsen erbij liggen. Op mijn website vind je overigens ook een overzicht van de paalkampeerplaatsen met foto, beschrijving en locatie. Vorige week heb ik daar een Google Maps aan toegevoegd met alle locaties in één kaart, die je ook naar je eigen maps kan kopiëren.

Omdat het Twentepad het enige streekpad is met paalkampeerplaatsen, zie je nu dat net als het wandelen ook dat de plaatsen populairder worden. Ze zijn dus open en sommige zijn echt prachtig. Maar houd je wel aan de regels. Max 3 tentjes, geen open vuur, graven of lang verblijf. Dan blijven ze ook mooi open :)
Goed bezig, ik heb de SBB paalcampings allemaal verwijderd uit OSM. Weet jij toevallig of deze nog open is, Paalkampeerterrein Twickel bij Borne?
https://www.openstreetmap.org/note/1337 ... 847/6.7231
De tovenaar schreef:
ma 08 jun, 2020 17:51
starthiking schreef:
ma 08 jun, 2020 12:44
Klopt! Leuk dat je mijn website linkt. Ik heb het inderdaad geverifieerd en neem ook zelf geregeld een kijkje hoe de paalkampeerplaatsen erbij liggen. Op mijn website vind je overigens ook een overzicht van de paalkampeerplaatsen met foto, beschrijving en locatie. Vorige week heb ik daar een Google Maps aan toegevoegd met alle locaties in één kaart, die je ook naar je eigen maps kan kopiëren.

Omdat het Twentepad het enige streekpad is met paalkampeerplaatsen, zie je nu dat net als het wandelen ook dat de plaatsen populairder worden. Ze zijn dus open en sommige zijn echt prachtig. Maar houd je wel aan de regels. Max 3 tentjes, geen open vuur, graven of lang verblijf. Dan blijven ze ook mooi open :)
Goed bezig, ik heb de SBB paalcampings allemaal verwijderd uit OSM. Weet jij toevallig of deze nog open is, Paalkampeerterrein Twickel bij Borne?
https://www.openstreetmap.org/note/1337 ... 847/6.7231
Ja deze is nog open! Deze is in beheer van het Landgoed Twickel en ligt echt midden op het landgoed aan het wandelpad van de Umfassungsweg. Hij lijkt wel gericht op wandelaars, want er zit een smal hekje bij waar je alleen over dwars door kan. Maar volgens mij moet je er ook wel met de fiets kunnen staan (op bordje stond niets over een verbod). Echt een mooie plek - binnenkort schrijf ik er een blog over met foto en beschrijving. Bijna jammer, want hij is nog relatief onbekend en daarmee rustig :)
starthiking schreef:
di 09 jun, 2020 23:32
De tovenaar schreef:
ma 08 jun, 2020 17:51
starthiking schreef:
ma 08 jun, 2020 12:44
Klopt! Leuk dat je mijn website linkt. Ik heb het inderdaad geverifieerd en neem ook zelf geregeld een kijkje hoe de paalkampeerplaatsen erbij liggen. Op mijn website vind je overigens ook een overzicht van de paalkampeerplaatsen met foto, beschrijving en locatie. Vorige week heb ik daar een Google Maps aan toegevoegd met alle locaties in één kaart, die je ook naar je eigen maps kan kopiëren.

Omdat het Twentepad het enige streekpad is met paalkampeerplaatsen, zie je nu dat net als het wandelen ook dat de plaatsen populairder worden. Ze zijn dus open en sommige zijn echt prachtig. Maar houd je wel aan de regels. Max 3 tentjes, geen open vuur, graven of lang verblijf. Dan blijven ze ook mooi open :)
Goed bezig, ik heb de SBB paalcampings allemaal verwijderd uit OSM. Weet jij toevallig of deze nog open is, Paalkampeerterrein Twickel bij Borne?
https://www.openstreetmap.org/note/1337 ... 847/6.7231
Ja deze is nog open! Deze is in beheer van het Landgoed Twickel en ligt echt midden op het landgoed aan het wandelpad van de Umfassungsweg. Hij lijkt wel gericht op wandelaars, want er zit een smal hekje bij waar je alleen over dwars door kan. Maar volgens mij moet je er ook wel met de fiets kunnen staan (op bordje stond niets over een verbod). Echt een mooie plek - binnenkort schrijf ik er een blog over met foto en beschrijving. Bijna jammer, want hij is nog relatief onbekend en daarmee rustig :)
Hoi, 23 mei daar nog gestaan, wereld stekkie !
Tent.jpg
lars de wit schreef:
do 11 jun, 2020 19:43
starthiking schreef:
di 09 jun, 2020 23:32
De tovenaar schreef:
ma 08 jun, 2020 17:51


Goed bezig, ik heb de SBB paalcampings allemaal verwijderd uit OSM. Weet jij toevallig of deze nog open is, Paalkampeerterrein Twickel bij Borne?
https://www.openstreetmap.org/note/1337 ... 847/6.7231
Ja deze is nog open! Deze is in beheer van het Landgoed Twickel en ligt echt midden op het landgoed aan het wandelpad van de Umfassungsweg. Hij lijkt wel gericht op wandelaars, want er zit een smal hekje bij waar je alleen over dwars door kan. Maar volgens mij moet je er ook wel met de fiets kunnen staan (op bordje stond niets over een verbod). Echt een mooie plek - binnenkort schrijf ik er een blog over met foto en beschrijving. Bijna jammer, want hij is nog relatief onbekend en daarmee rustig :)
Hoi, 23 mei daar nog gestaan, wereld stekkie !Tent.jpg
Mooi plekje hoor! Dat is precies dat 'kettingpoortje' wat ik bedoelde. Een soort ontmoediging maar je komt er inderdaad makkelijk langs :) Prachtige plek inderdaad.